20 מיתוסים בשיווק
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

20 מיתוסים בשיווק

היה לי כיף לקרוא את הפידבקים שלכם בפרטי, במייל, פייסבוק ולינקדאין. אז החלטתי שאם כבר, שווה להעלות ולדבר על עוד כמה מיתוסים שיווקיים שהגיע הזמן לנפץ. אז בואו נתחיל:


20 מיתוסים בשיווק

אורגני זה בחינם

כניסות אורגניות לאתר או לערוצי הסושיאל השונים (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם וכו), כניסות שקורות מעצמן - אנחנו עולים לאנשים בתוצאות החיפוש, אנשים משתפים תוכן שלנו וכו - הם חלומו של כל בעל עסק ואיש שיווק. הטענה הרווחת היא ששיווק אורגני לא עולה כסף. אז אני פה כדי לבאס אתכם ולהגיד שזה לא נכון.


שיווק אורגני דורש השקעה ומאמץ שונים מקידום ממומן. בעיקר כי הוא לוקח לרוב המותגים הרבה זמן.

לרוב החסכון בעלויות פרסום מוביל להשקעה בזמן עבודה גדול יותר, וזמן שווה כמובן כסף.

וזה עוד לפני שדיברנו על עלויות הייצור וההפצה של התוכן בדרכים אורגניות.

קחו לדוגמא קידום אורגני בגוגל - מדובר בהמון עבודה והשקעה לטווח ארוך, על יצירה והפצה של תוכן, יצירת תנועה מלאכותית לאתר שלנו (דרך ערוצי הסושיאל או דרך קידום ממומן). התהליך הזה לוקח זמן וכסף עד שהוא מצליח לעמוד בפני עצמו, אז לטווח ארוך הוא בהחלט משתלם. אבל בטווח הקצר הוא לפעמים יהיה יקר יותר מקידום ממומן.



שיווק אורגני

לא צריך היום אתר- לשווק בפייסבוק זה מספיק

הרבה בעלי עסקים משוכנעים שהפעילות שלהם בפייסבוק (או כל רשת אחרת שהם נמצאים בה) היא מספיקה ואין טעם שישקיעו בלבנות לעצמם אתר. כן, אתר הוא נכס שלוקח זמן (וכסף) לייצר, לתחזק ולהפיץ. אבל בסוף כל התוכן שלכם נשאר שם לנצח, קל להפנות אליו והוא מהווה עוד נכס דיגיטלי שמייצג את מה שאתם רוצים לעשות ולהציג.באתר שלכם אתם שולטים באופן מוחלט על ההיררכיה שבה התוכן מוצג, על העיצוב, על החווית משתמש - זה בידיים שלכם להפוך את האתר לכלי שיווקי שעובד בשבילכם.



אנשים גם ככה לא קוראים- לכתוב הרבה טקסט זה מיותר

יש סוגים שונים של אנשים, אלה שקוראים לעומק, אלה שקוראים ברפרוף ואלה שמעדיפים וידאו. אבל התוכן הוא בהחלט עדיין המלך, גם בקידום אורגני של אתרים, גם ביצירת ערך לקוראים ובכל פרמטר אחר. כן מומלץ לשלב תמונות ווידאו (לשלב ולא להחליף), חשוב לערוך את התוכן שלכם כך שיהיה קריא וזמין לשלל סוגי הקוראים (הדגשות, כותרות). אבל להימנע מתוכן כתוב זה יכול להיות עוול של ממש לשיווק העסק שלכם ולפסול אוכלוסיות שלמות.

בתוכן של אתרים אין חשיבות לאורך- התוכן יכול להיות ארוך מאוד ומלא ערך (תנסו לחפש מדריכים לשלל דברים, תראו כמה ערך וכמה תוכן יש שם) ולעומת זאת יש גם טקסטים קצרים עם ערך, טקסטים ארוכים מאוד עם שום ערך מוסף ומשמעות וכך גם טקסטים קצרים. בקיצור, אל תתמקדו באורך, אל תפחדו מאורך. תתמקדו בהנגשה של נוחות הקריאה ובתוכן איכותית.






שיווק בעזרת מייל זה שיווק של פעם, אנשים שונאים את זה

לשיווק באמצעות מייל לפעמים יש שם רע, אבל מדובר בסטיגמה שרחוקה מלהיות נכונה. בואו נסתכל קצת על נתונים: במהלך 2017 נשלחו והתקבלו 269 ביליון מיילים (!), הצפי הוא שהמספר הזה יעמוד ב2022 על 333 ביליון.


שיווק באמצעות מייל הוא גם השיווק הזול והפשוט ביותר: על כל דולר שמשקיעים בעולם בשיווק באמצעות מייל הרווח הממוצע הוא 32%, שזה נתון מטורף בעולם השיווק הדיגיטלי.

שיווק בעזרת מייל אומנם דורש אסטרטגיה (כמו כל שיווק) ולא יעזור לכם סתם לדחוף ''חינמיים'' ללקוחות שלכם בתמורה למייל שלהם. אבל תוכן ואסטרטגיה טובים יצליחו לבנות לכם קהילת קוראים קבועה וזמינה שאפשר לתקשר איתה בצורה יותר אישית, יותר זולה שיווקית וכזו שתפתח ותתרום למותג.

שיווק במייל

בשיווק יש נכון ולא נכון

בסוף, שיווק עוסק באנשים: מי שעומד מאחורי הקמפיין שיווק, מאחורי הארגון, מאחורי החברה, העסק ומי שנמצא בקהל הצרכנים או הלקוחות הפוטנציאליים. באנשים כמו באנשים, אין שחור ולבן, אין נכון אבסולוטי ואין לא נכון. יש המון אפור והמון מקום לניסוי וטעיה. מה שנכון ועובד לעסק אחד לא בהכרח יעבוד לכם ולקהל היעד שלכם. מה שנראה טבעי ונוח לכם יהיה אולי מוזר לקהל היעד שלכם. האסטרטגיה שלכם צריכה להיות מבוססת על ידע ומידע, היא צריכה להכיל מקום לשינויים וניתוח הפעילות תוך כדי תנועה עד שתמצאו את מה שעובד לכם ולעסק שלכם. אבל גם אז אסור להיתקע במקום ואנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק באופן קבוע.



התוכן בפייסבוק נשאר לעד אז מספיק מה שאני מפרסם שם

קודם כל, אני תמיד אוהבת לשאול במקרה הזה - מי אמר שפייסבוק תהיה לנצח? האם כשישראבלוג היה בשיאו חשבנו בכלל שהתוכן שכתבנו בו יישאר לנצח נצחים? או למי שהיה מקושרים? או שגדולות כמו yahoo ירדו מגודלתן ויפנו מקום למתחרות גדולות ומוצלחות מהן?

אז נכון שטכנית באינטרנט כנראה אפשר לשמור הכל, לנצח, אבל מעבר לסוגיית הנצחיות של פייסבוק חשוב גם להקדיש מחשבה לעד כמה התוכן שכתבנו עכשיו בפייסבוק, עם כל התנועה והיתרונות שלו - האם הוא יהיה זמין בחיפוש גם לאנשים וגורמים אחרים?

פחות. לכן, אם אתם מייצרים הרבה תוכן איכותי, אם חשוב לכם לשמר את הידע שלכם, אני ממליצה לכתוב (ולהרחיב עליו) בפלטפורמות שיותר נגישות לחיפוש והתאמת תוכן לאנשים - למשל גוגל ומנועי חיפוש אחרים.



המוצר שלי פונה לכולם, אז אני רוצה לשווק לכולם

עזבו רגע את המוצר או השירות שלכם. האם אתם מכירים מוצר צריכה או שירות אחד שמתאים ורלוונטי עבור כולם?

בואו נלך על לחם אחיד, מוצר פשוט שנמצא בפיקוח - האם הוא מתאים לכולם? מה עם חולי צליאק? רגישים לגלוטן? אנשים בדיאטה? אנשים שפשוט מעדיפים לחם אחר?

וחלב? האם זה מוצר שמתאים לכולם?

אני לא מצליחה לחשוב על מוצר או שירות אחד שבאמת רלוונטי ומתאים לכולם. אז בואו נחזור למוצר או השירות שלכם - למי הוא מתאים? מי צורך אותו יותר ומי פחות? על איזה צורך וכאב הוא עונה? עכשיו מפה אפשר להתחיל לתכנן אסטרטגיה.


שיווק זה כל מה שאני עושה עד שאנשים יוצרים איתי קשר

לתהליכי ואסטרטגיות שיווק יכולות להיות מטרות שונות, בהתאם לסוג העסק, אופיו, לקוחותיו והרקע העסקי שלו.

לדוגמא: לבנות מותג, לפנות לקהל יעד ספציפי, להכניס לידים (פניות) וכו. אבל גם כשזו המטרה הישירה, תהליך השיווק לא נגמר ברגע שמתחילות להגיע הפניות לעסק. ישנו המון ערך וחשיבות להעברת הערכים ויצירת חווית לקוח חיובית במעמד המכירה, חתימת החוזה, מתן השירות וסיכום ההתקשרות.

כל אלה יכולים להשפיע על הלקוחות החוזרים, הממליצים והשיווק שעובר מפה לאוזן שיכול להרים עסק במעט מאוד השקעה אבל מצד שני גם להפיל אותו.


''חייבים לשווק בעזרת וידאו ולייצר סרטונים'' \ ''היום רק וידאו עובד''

וידאו זה מעולה, זה תורם להפצת התוכן האורגני שלכם ברשתות חברתיות. אבל לא כל תוכן וידאו הוא טוב רק בגלל שהוא וידאו. לפעמים עולים לרשת סרטונים שהם כל כך מביכים, כל כך לא איכותיים או משרתים את המטרה שהם יכולים להביא יותר לנזק מאשר לתועלת. מעבר לכך, אל תשכחו שיש המון אנשים שלא אוהבים לראות וידאו, בטח לא עם קול, כבדי שמיעה וכו.

לפני שקופצים לעשות וידאו רק כי ''חייבים''- תחשבו האם זה טבעי לכם? האם זה מתאים לקהל והעסק שלכם?


מומלץ לעשות סרטונים איכותיים, עם אסטרטגיה ברורה למה אתם עושים את הסרטון, מה אתם רוצים להגיד בו, מה אתם רוצים לגרום לאנשים לעשות בעקבות הצפייה בסרטון. כמו כן, הכרחי לשלב כתוביות בסרטון ומומלץ שהוא ילווה בטקסט כתוב לאנשים שפשוט אין להם סבלנות.


או להירשם לקבלת עדכונים בבלוג ולקבל הישר למייל את המדריך המלא לשיווק באמצעות וידאו.


שיווק בוידאו

שיווק = פרסום = מכירות

יש הרבה בלבול בין המושגים השונים. אז אמנם אני כל הזמן טוענת שהשיווק נמצא בכל שלב של ההתקשרות שלנו עם הלקוח, מאוד חשוב לב להבדל בין המושגים.

שיווק הוא תהליך עסקי, אסטרטגי מקיף שנוגע לכל ההחלטות העסקיות והכלכליות של העסק. פרסום הוא רק חלק מהתמהיל השיווקי של העסק, כמו גם קידום מכירות, יחסי ציבור, מיתוג, מיצוב, בידול, מחקר מתחרים, ניתוח קהלי היעד והסביבה החיצונית ועוד ועוד.

פרסום הוא רק כלי של תהליך השיווק להפיץ מסרים ולהגביר מודעות או להעביר מסרים בעזרת כלי הפרסום.

אז אם שיווק הוא לקבוע מדיניות ואסטרטגיה, הפרסום זה הדרך להפיץ מסרים - אז המכירות זה החיבור הישיר בין לקוח לעסק. זה השלב בו מסוכמים תנאי החוזה, השירות וסגירה (או אי סגירה) על תנאי העסקה. ערכי המותג שנקבעים בשלב אסטרטגיית השיווק צריכים לבוא לידי ביטוי בפרסום ובמעמד המכירה, אך תהליך המכירה דורש טכניקות ויכולות שונות מבניית אסטרוגיה או מפרסום העסק.





זה הכמות ולא האיכות

בעיקר בכל הקשור לאתרים, אבל לא רק, ישנה הטענה שמה שחשוב זה כמות המאמרים, הפוסטים בבלוג, הכמות של מילות המפתח שהשתמשנו בהם וכך הלאה. גם ברשתות חברתיות ישנה טענה רווחת שיש משמעות לכמות הפוסטים שאתם מפרסמים ביום/שבוע/חודש. אבל חשוב להבין שהאיכות של התוכן היא זו שתגרום ללקוחות פוטנציאליים לרצות לעקוב אחריכם, להתעדכן בתוכן שאתם מפרסמים. כי מי רוצה לקבל אין סוף תוכן לא איכותי לתיבת המייל/הפיד שלו?

התמקדו בתוכן שנותן ערך, שנותן משמעות ורצון לקבל עוד מהתוכן שאתם מייצרים ללקוחות (תוכן זה גם וידאו, אינפוגרפיקה, פוסט וכך הלאה). תפסיקו למדוד כמות, התחילו לקדש את האיכות.


האתר שלי מספיק טוב

פיתוח של אתר אינטרנט דורש המון משאבים: זמן, תקציב, פיתוח מחשבתי ועבודה עליו בפועל. הרבה פעמים כשתהליך ארוך של הקמת אתר מסתיים אנחנו מתעייפים ומחליטים- מה שיש זה מספיק טוב וזהו.

אז נכון שבניתם אתר מצויין, אבל אתם, קהל יעד שלכם והעסק שלכם משתנים תוך כדי תנועה. בטח אם האתר שלכם מחזיק במידע מקצועי בתחום מסוים, כל תחום מתחדד, מתחדש ומתפתח. לכן אני מאוד ממליצה (בהנחה שאין לכם בלוג, חנות או קהל שאתם מתקשרים איתו באמצעות רשימת תפוצה על בסיס קבוע) - פנו לכם בלוז יום אחד בחודש בו אתם עוברים על האתר ומעדכנים תוכן, מידע, תיק עבודות וכו. תתפלאו לראות איך אפילו עמודים קבועים כמו עמוד ''האודות'' משתנה ומתחדד לאט לאט. אתרים שלא מתעדכנים מאבדים מהרלוונטיות שלנו, כי כל כך מבאס להיכנס לאתר ולגלות שמדובר בבית קברות לתוכן, שזה לא עושה חשק לקהל שלכם לרצות לחזור אליו.


עדכון אתר אינטרנט

דף נחיתה\כרטיס ביקור דיגיטלי זה מספיק

הרבה פעמים כשעובדים על קמפיינים או מסע פרסום לעסק, או כשעסק רוצה לגדול - עולה צורך פתאומי (ומיידי) להקמת אתר. בגלל שאתר לוקח זמן, הרבה עסקים פותרים את הסיטואציה עם הקמה של דף נחיתה או כרטיס ביקור דיגיטלי.

חשוב להבין שאם יש קמפיין מסויים שהמטרה שלו לאסוף לידים מיידיים, ברור שאין זמן לעסוק בהקמת אתר וזה מצויין כפתרון נקודתי. אבל חשוב להבין שדף נחיתה הוא לא פתרון שמספיק לאורך זמן.


למה? יש לא מעט סיבות, ביניהם:

א. נתחיל מהרמה העיצובית - הפלטפורמות לדפי הנחיתה מאוד מוגבלות וכך גם היכולת שלכם לשלוט בעיצוב.

ב. כמות ואיכות התוכן- יש כמות מאוד מוגבלת של תוכן שאפשר להכניס בעמוד נחיתה, בגלל שהוא משרת מטרה מאוד ספציפית וצריך להיות מדויק. אבל אם תרצו להעביר עוד מידע עליכם, עוד תוכן וערך - זו לא הפלטפורמה ולא המקום.

ג. יצירה וקידום של תוכן בגוגל - דף נחיתה לגמרי לא עונה על המטרה הזו ולשם כך מומלץ להקים אתר אינטרנט.

בקיצור, לקמפיין נקודתי דף נחיתה הוא מתבקש ומומלץ, אבל בבקשה אל תבנו על הפתרון הזה לאורך זמן.


אני עסק קטן ואני לא צריך אסטרטגיה לשיווק

כל עסק צריך אסטרטגיה לשיווק.

גם הזעיר ביותר. קודם כל כי להכניס את עצמכם לתבניות ''של עסק קטן'' מקבעת אתכם ולא מאפשר לכם לצמוח משם הלאה. שנית, שיווק, פרסום ומכירות דורשים משאבים של זמן, תקציב וכו. המשאבים של העסקים הקטנים, היות ומדובר לרוב בעסק של בן אדם אחד - מאוד יקרים ומוגבלים, לכן מומלץ להשקיע בלבנות אסטרטגיית שיווק נכונה שתאפשר לכם למדוד את העשייה שלכם ואת ההתקדמות ובכך לחסוך במשאבים היקרים הללו.

אסטרטגיה היא לא רק תוכנית עבודה שתעשה לכם סדר בראש, היא גם תענה לכם על שאלות מורכבות שיתאימו את מה שאתם צריכים להבין על עצמכם כדי להחליט איך לפעול: מי אתם? איזה סוג מוצר אתם מוכרים? איך הקהל צורך את המידע עליכם ואיך הכי כדאי ''לכבוש את ליבם''.


אני יודע הכל על הלקוחות שלי/על הקהל יעד

אתם אף פעם לא יודעים הכל על קהל היעד שלכם, אף פעם.

קודם כל כי יש המון דברים סביבתיים המשפיעים על הקהל יעד שלנו ואינם תלויים ישירות בכם לדוגמא מזג אוויר, מצב כלכלי, מצב בטחוני, תקופות של חגים וכך הלאה.

בנוסף, קהלים יכולים להשתנות לאורך זמן כתלות בסוג העסק- למשל אם יש לי עסק לשמלות כלה, אז כל הזמן יש תנודות באופי וסוג הכלות המגיעות לעסק שלי. יש להן העדפות ורצונות שונים שגם משתנים בהתאם לתקופה, הדור, גילן וכו. כלה שמתחתנת בפרק ב' היא אינה אותה כלה שמתחתנת בגיל 25 בפעם הראשונה. גם בתחום כל כך מוגדר, יש המון המון סוגים של קהלים ששונים זה מזה. לעולם אסור לכם להניח שאתם יודעים ומכירים את הקהל והלקוחות שלכם היטב.

למידה ומחקר חוזרים על הקהל שלכם (לפחות אחת לתקופה) יאפשרו לכם לחדד את המוצרים, השיווק, הקהל נישה שלכם או להתרחב לקהלים נוספים.


קהל יעד של עסק

הצלחה של שיווק תלויה במאמץ שהשקעתי

גם כאן האיכות גוברת על הכמות. ככל שנשקיע זמן ומחשבה במחקר (על הקהל יעד, מתחרים, השוק), בניית אסטרטגיה מתאימה ושיפור מתמיד- נוכל לייצר שיווק איכותי, מדוייק וכזה שלא יהיה מורכב עבורינו.

נכון, הרבה פעמים (במיוחד בעסקים חדשים) נשקיע הרבה מאמץ בהתחלה ונראה פחות תוצאות מיידיות. אבל עם הזמן, הגלגל יתהפך ואם נעשה שיווק נכון ומדוייק, אם נקפיד על שירות וחוויית לקוח טובה לאט לאט השיווק שלנו יוכל להתקדם בכוחות עצמו עם הרבה פחות מאמץ מאיתנו.

חשוב להבין שלא תמיד יש קשר ישיר בין כמות המאמץ שנשקיע לבית התוצאות הישירות בפועל - מצד אחד אסור להתייאש, מצד שני חשוב לראות איך משפרים מייעלים את העבודה.



אני עסק קטן, אין לי מה ללמוד ממותגים גדולים

תמיד יש לנו מה ללמוד מעסקים אחרים, קטנים וגדולים כאחד.

נכון, לא תמיד נוכל ליישם אחד לאחד את מה שהם עושים (יש עניין של כמויות משאבים כמו זמן וכסף), אבל לפעמים זה יכול לתת לנו רעיונות איך אפשר לעשות שימוש בשלל נושאים, בתחום והקהל יעד שלנו. לפעמים זה יכול להביא אותנו לרעיונות אחרים לגמרי, אבל עצם זה שהבנו, חשבנו וניתחנו את מה שהעסקים הגדולים והמצליחים עושים - זה נותן לנו כבר המון נקודות למחשבה.

אני גם מאוד מאמינה שאם לא לשם קבלת השראה ורעיונות, כשאנחנו מבינים למה עסקים אחרים מצליחים, מה הופך אותם לייחודיים בתחומם - אנחנו יכולים להבין הרבה על לאן העולם ותחום העיסוק שלנו הולכים. ניתוח מעמיק של עסקים אחרים, גם בתחומים אחרים מאפשר לנו לראות תמונה קצת יותר מלאה על העולם והעיסוק שלנו כדי לעשות מהלכים קצת לפני המתחרים שלנו.


להשראה נוספת והרחבה תוכלו לעיין בפוסטים הבאים:


הכל נופל בסוף על תמחור של מוצרים

תמחור הוא חשוב והוא יכול להשפיע על ההחלטה של הקונה - זה נכון. אבל תמחור הוא חלק אחד מכל מה שנקרא ''תמהיל השיווק'' העסקי. לרוב הצרכן עובר תהליך עם עצמו כשהוא בוחר לרכוש מוצר או שירות מסויים. אורך התהליך ורמת ההתלבטות כמובן מאוד מושפעת מעלות המוצר, מהחשיבות שלו עבור הלקוח ועבור איזה תפקידים המוצר או השירות ממלאים עבורו. לכן, כן צריך לקחת בחשבון את התמחור של המוצר שלכם, אבל גם מה הערך שאתם מביאים איתו, מה היתרונות של המוצר שלכם על פני המתחרים וגם מה החסרונות שלכם. אבל בסוף, דברים לא נופלים רק על התמחור.


תמחור שרותים

אין לי זמן לשווק ואין לי כסף לשלם לאחרים שיעשו את זה בשבילי

אני אישית לא אוהבת את המילים וההטיות של ''לשווק'' כי שיווק הוא תהליך שכל עסק צריך לעבור, החל מרמת הבנת המוצר, הקהל, ערוצי השיווק וכו. גם אם אנחנו מספרים בארוחת שישי משפחתית על מה אנחנו עושים בעסק- אנחנו עושים שיווק.

שיווק מתחיל מסוג של תודעה על איך אני מציג את העסק שלי, איפה ועד איך אנשים מגיעים וחווים את העסק שלנו. תהליך השיווק הוא אכן מורכב ולוקח זמן, לכן כל בעל עסק - גם זה שבוחר שחברה או ארגון אחר יעשו עבורו את השיווק צריך להיות מעורב בתהליך הזה. נכון, לא תמיד יש זמן לזה. אבל עסקים שלא עושים את זה בצורה מסודרת מאוד נתקעים עם ההתפתחות העסקית - ואיזה עסק לא רוצה לגדול, להתפתח ולהרוויח יותר?

אז עם ההבנה שבשביל ללמוד ולהתפתח אתם צריכים משאבים של זמן ותקציב, תוכלו להחליט אם הזמן שלכם שווה יותר ולהקצות את העבודה לגורמי חוץ, או להבין שאין לכם כרגע כסף נזיל ואתם מוכנים שהשיווק כרגע יהיה על חשבון המשאב המרכזי שלכם - הזמן. אבל במקרה כזה חשוב באמת לעצור ולפנות אליו זמן.


אני לא צריך שיווק- העסק שלי עובר מפה לאוזן

עסק שמצליח להתקיים מפה לאוזן זה מצויין. זה לרוב קורה באחד משני מקרים: או בעלי עסקים שיוצאים לעצמאות כשיש להם רשת קשרים מפותחת מאוד. רשת קשרים שהיא למעשה הכר הבסיסי לשיווק ופיתוח העסק שלהם. סוג נוסף של עסקים שמצליחים לעשות זאת - הם עסקים שיוצרים חווית לקוח טובה כל כך, שהם מצליחים לגרום ללקוחות לחזור אליהם, או מצליחים לגרום ללקוחות שלהם להמליץ עליהם לאורך זמן.

שתי השיטות מאוד מבורכות והן בעצמן למעשה מהוות כלי שיווקי בפני עצמו. אבל חשוב להקפיד שאתם קודם כל משמרים את הרשת קשרים הקיימת ואת הקשרי לקוחות הטובים שנוצרו - זה שיווק, פשוט יותר אישי, פחות דיגיטלי וגם אותו צריך לעשות נכון. כדי לאפשר כניסה של לקוחות חדשים לעסק.

יחד עם זאת חשוב להבין שההתפתחות השיווקית באופן הזה היא מוגבלת וחשוב להשאיר פתח גם לגדילה באמצעות הכנסה של לקוחות חדשים בעתיד. בהווה, אולי לא תצטרכו לעשות הרבה, אבל כדי לגדול בהדרגה שווה להשאיר את האפשרות פתוחה ולנסות להיות מעודכנים בתחום שלכם ובקרב קהילות שצורכות את השרותים שלכם (קהילות אינטרנטיות\קהילות המקיימות מפגשים פיזיים - וכל מה שהולך לכם) כדי להגדיל את רשת הקשרים הקיימת.


אז אומנם ברשימה המקורית שלי היה מעל 50 מיתוסים (והרשימה הזאת עוד הולכת וגדלה), אבל נראה לי שהגיע הזמן לעצור פה להפעם ולשמור לכם עוד מיתוסים לפעם הבאה.

בשבוע הבא יתפרסם הסיכום החודשי של כל מה המאמרים החשובים והמעניינים שפורסמו בחודש מאי בתחום השיווק.

אז אם בא לכם לקבל עדכון על הפוסט הבא בבלוג ועדיין לא עשיתם זאת - תוכלו לעשות את זה ממש כאן.


549 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page