מהן מילות מפתח זנב ארוך ומתי תשתמשו בהם גם אתם?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

מהן מילות מפתח זנב ארוך ומתי תשתמשו בהם גם אתם?

ובכן, לשועלים יש זנב ארוך, לקנגורו, לזנים מסוימים של קופים, לחלק מהפוליטיקאים (לא, די, נו, לא אמרתי כלום), וגם למילות המפתח שלנו. אותם ביטויים חשובים שאנחנו שותלים בתוך התוכן שאנחנו כותבים לעסק שלנו, שמייחדים אותנו מעסקים אחרים, מגיעים בשתי תצורות – מילות מפתח רגילות וביטויי זנב ארוך, שהם, כפי שניתן להבין מהשם, פשוט מחרוזת מילים ארוכה במיוחד. אז יאללה, בואו נבין מי, מה, מו ומתי.

 

אני לא הולכת לחפור על מילות מפתח כי, ובכן, כבר עשיתי את זה לא מעט. כתבתי על מהן מילות מפתח בכלל,  איך משתמשים במילות מפתח נכון, מה הטעויות הכי נפוצות שאתם נוטים לעשות איתן, וגם איך מבצעים מחקר נכון כדי למצוא את הפנינים האמיתיות בתוך עולם מילות מפתח עצום. אבל ביטויי זנב ארוך הם קצת יותר מורכבים והרבה יותר מיוחדים.


זנב ארוך לי עד ברכיים – מהן מילות מפתח זנב ארוך ומתי תשתמשו בהם גם אתם?

למה בכלל זנב ארוך?

אוקיי, אז אמרתי בפתיחה שמילות מפתח זנב ארוך הן פשוט מחרוזת מילים ארוכה, אבל כפי שאתם מכירים אותי, אתם בטח יודעים שהן בעצם הרבה יותר מזה. אם לתמצת, זנב ארוך זו הדרך למשוך קהל נישה. סיפרתי לכם בעבר על החשיבות של פרסונות ספציפיות כשאתם מנתחים קהלי יעד, והזנב הארוך זו אחת הדרכים המעולות להגיע אל אותן פרסונות ספציפיות ולגרום לקהל שלכם להרגיש שיש לכם את הפתרון המאד מדויק לבעיה או לצורך ספציפי שלהם. שלא כמו מילות מפתח גנריות, כמו למשל לכתוב "נעליים שחורות" באתר שמוכר נעליים, מילות מפתח עם זנב ארוך הן ביטויים ספציפיים ולעיתים ארוכים יותר שנועדו לפנות לקהל מיוחד וספציפי. כך, אם נמשיך בדוגמת הנעליים, בעוד ש-"נעלי ריצה" זו מילת מפתח רחבה, "נעלי הריצה הכי טובות לרגליים שטוחות" זו מילת מפתח עם זנב ארוך שמתמקדת בצורך שקיים רק אצל קהל מסוים, או אם ניקח דוגמה מהעולם שלנו, בעוד ש"שיווק דיגיטלי" זו מילת מפתח רחבה, "אסטרטגיות שיווק דיגיטלי יעילות לעסקים קטנים" היא הרבה יותר ספציפית, ותודו שגם הרבה יותר משכנעת. עשה לכם חשק ללחוץ, לא?  ואגב, אם אתם צריכים גם איזה נתון כדי להשתכנע, 70% מכל החיפושים שמתבצעים במנועי החיפוש הם חיפושי זנב ארוך.

 

 

משחקי האיזון בין הארוך לקצר

אז זה נשמע לכם טוב אבל אתם תוהים - מתי לבחור במילת מפתח גנרית ומתי לשלוף את התותחים הכבדים בדמות הזנב הארוך? השימוש בזנב ארוך הוא חלק מאסטרטגית הקידום שלכם, והוא חיוני בעיקר בתרחישים מסוימים. כך, למשל, אם העסק שלכם פועל בשוק מאד נישתי או מציג שירותים מיוחדים, שילוב מילות מפתח עם זנב ארוך יכול להגדיל משמעותית את הנראות שלכם בקרב קהל ממוקד יותר. ומה אם אתם עסק שדווקא יש לו קהל ענק ולא נישתי, והתחרות בשוק עצומה? גם כאן מילות המפתח משחקות תפקיד, משום שלרוב דווקא למילות המפתח עם הזנב הארוך יש הרבה פחות תחרות.  חשוב להבין, זה נכון שמילות מפתח זנב ארוך לא מייצרות את אותה תנועה שמייצרת מילת מפתח גנרית, אבל במקרה הזה זו האיכות ולא הכמות, והתנועה שכן תגיע אליכם היא תנועה נכונה ומדויקת יותר, שיותר סיכוי שגם תניב קצת דינרוס.

יותר מזה, מילות מפתח זנב ארוך רלוונטיות יותר לאורך זמן, לכן כשאתם כותבים תוכן עם מילות זנב ארוך מומלץ לכוון לתוכן ירוק עד, כזה שיהיה רלוונטי תמיד. למשל, אם אנחנו מסתכלים על ביטוי כמו ''שיווק דיגיטלי'' שמביא אלף כניסות בחודש למובילים בביטוי, אבל יש לנו פחות סיכוי להתברג במובילים בשלב הזה, אז עדיף שנשקיע במילים שמביאות 100 כניסות בחודש וכמה מאמרים כאלה בסוף יביאו לנו את אותה כמות כניסות בגוגל. התוצאה הסופית היא שכמות הכניסות תהפוך את האתר לרלוונטי בעיני גוגל, מה שישפר את ביצועי האתר וישפר את המיקום שלנו גם במילים יותר תחרותיות.

 

היתרונות בזנב ארוך

בואו נפרט קצת את היתרונות הטמונים בהשקעה בחיפוש מילות מפתח זנב ארוך נכונות:

 

לספציפיות יש כוח - מילות מפתח עם זנב ארוך מאפשרות לכם להתייחס לצרכים ולשאילתות המדויקות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. על ידי יצירת תוכן עם מילים רלוונטיות כך שיתאים לחיפושים הספציפיים האלה, אתם מגדילים את הסיכוי למשוך לידים איכותיים באמת, שהסיכוי שיהפכו ללקוחות גבוה יותר.

 

שיעורי המרה משופרים – בהמשך לפסקה הקודמת, סטטיסטיקות שנאספו מראות כי מילות מפתח עם זנב ארוך תורמות לשיעורי המרה גבוהים יותר, למעשה על פי אתר profitworks, מילות מפתח עם זנב ארוך זוכות לפי 2.5 מיחס ההמרה של מילות מפתח רגילות.  

 

התאמה לשפה ולאווירה כללית – מילות מפתח זנב ארוך מאפשרות לכם להתאים את התוכן שלכם למשהו הרבה יותר עדכני. כך למשל במקום לבחור במינוח כמו "הסלולרי הטוב ביותר", תוכלו לבחור ביטוי כמו "לאיזה סמארטפון יש את המצלמה הכי טובה היום?". זה יותר משקף את האופי המודרני הנוכחי של שאילתות החיפוש במנועים.

 

תחרות נמוכה יותר, נראות גבוהה יותר - למילות מפתח עם זנב ארוך יש לרוב תחרות נמוכה יותר, מה שגם אומר שהן תהיינה ''זולות'' יותר, וגם מקל על העסק שלכם להתברג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש. כתוצאה מכך, יש לכם סיכוי טוב יותר להתגלות על ידי לקוחות פוטנציאליים שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע וכאמור מעלה – להשתפר באמצעותם בדירוג במנוע החיפוש.




בחירת מילות מפתח זנב ארוך זה סוג של אומנות

במאמר קודם שכתבתי, פירטתי לא מעט על החשיבות בביצוע מחקר מילות מפתח ובעיקר על איך מבצעים אותו נכון ויסודי (תיכנסו, תיכנסו, יש שם גם המלצות על כלים מעולים לחיפוש ומחקר). אותם העקרונות, כמעט, נכונים גם כאן:

 

  • תנו להשלמה האוטומטית של גוגל לעבוד בשבילכם. תכניסו מילת מפתח ראשית, במקרה של הדוגמה שלנו משהו כמו "נעלי ריצה", ותראו מה הביטויים שצצים כהשלמה בסרגל החיפוש. אלה יכולות להיות מילות מפתח זנב ארוך פוטנציאליות, שמבוססות ממש על חיפושי משתמשים מהעבר.

  • תחקרו את המתחרים שלכם. תחטטו קצת בתוכן של אחרים שנמצאים בנישה שלכם וחפשו את הזנב הארוך שהם מכוונים אליהן. זה הזמן לצאת לעבודת בילוש ולחזור עם אוצרות.

  • תקשיבו ללקוחות שלכם. כל לקוח שמשאיר משוב, ביקורת או שואל משהו את שירות הלקוחות זה כלי. נסו לבחון את השפה בה לקוח פוטנציאלי משתמש, באילו ביטויים הוא בחר כדי לבקש או לשאול את מה שרצה, ושלבו את אותם ביטויים בדיוק בתוכן שלכם.

  • תדעו גם מתי להימנע. לפעמים בקידום מכירות קצר בזמן ומהיר, אולי דווקא מילת מפתח גנרית תעבוד טוב יותר, ומילות מפתח זנב ארוך לא ימשכו במהירות את תשומת הלב המיידית שאתם מחפשים. זה ממש בסדר, רק תהיו על זה ותפעלו מתוך אסטרטגיה.

 

הטמעת הזנב הארוך בתוכן שלכם

אחרי שהבנתם את החשיבות, ביצעתם את המחקר ובחרתם את ביטוי הזנב הארוך שמרגישים לכם הכי נכונים, הגיע הזמן לעבוד איתן נכון בתוך התוכן. התוכן שאתם מייצרים צריך תמיד ללכת על חבל דק של איזון בין צרכי ה-SEO (שלפעמים יכולים להיות קצת מציקים ולא לגמרי לשרת את הטקסט) לבין הצורך לכתוב משהו רהוט, איכותי וטוב שנותן ערך אמיתי לקורא שלכם. חשוב שתזכרו כי מנועי החיפוש נותנים עדיפות לתוכן איכותי. האלגוריתמים של גוגל הופכים יותר ויותר מתוחכמים בזיהוי כוונת המשתמש לכן, חשוב שתתמקדו בלייצר תוכן שבאמת עונה על הצורך של מי שקורא אותו. חשוב גם ליצור תוכן מסוגים שונים: פוסטים בבלוג, סרטונים, רשתות חברתיות ועוד, כדי לתת מענה גם להעדפות המגוונות של הקהל שלכם.

 

בקיצור, קחו את כל מה שאתם יודעים על מילות מפתח – איך למצוא ולחפש אותן, איך לבחור את הנכונות, באילו כלים להשתמש, באיזה מינון, איך להטמיע את המילים בתוכן – ופשוט תיישמו את הכל על מילות חיפוש זנב ארוך. מבטיחה שזה ישתלם לכם.

ואם בא לכם ללמוד עוד, אני תמיד כאן, וגם המגזין שלי, שרק ממתין שתירשמו לקבלת עדכונים כדי לשלוח לכם את כל מה שחשוב לבעלי עסקים לדעת.

19 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page