תהיו השרלוק הולמס של העסק שלכם –איך עושים מחקר מילות מפתח שמניב תוצאות
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

תהיו השרלוק הולמס של העסק שלכם –איך עושים מחקר מילות מפתח שמניב תוצאות

לא אני המצאתי את הקלישאה החבוטה "ידע זה כוח" אבל אני כן נוטה להשתמש בה לא מעט כשאני מדברת על עולם השיווק הדיגיטלי. אני מאמינה גדולה בכך שככל שנצבור יותר ידע, כבעלי עסקים, כך נוכל להשתמש בו לטובת כוח, AKA: הצלחה, קידום נכון יותר, מודעות גבוהה יותר למותג, גידול במכירות, בקיצור, כל הדברים הללו שאנחנו הכי שואפים אליהם.

 

דיברתי לא מעט על מילות מפתח במגזין, ועבורי מילות המפתח הן כמו הפירורים שעמי ותמי השאירו להורים שלהם בדרך לבית המכשפה, הן נועדו כדי לצעוק "בואו למצוא אותי!". אנחנו משאירים את הפירורים הללו ברחבי הרשת ללקוחות שלנו כדי שימצאו אותנו, אבל לא כל פירור עובד נכון. כדי להבטיח שיצילו אותנו מבית הממתקים הענק (למרות שאם נהיה כנים, עד היום לא הבנתי למה להציל מישהו מבית כזה, זה נשמע חלום!), אנחנו צריכים לזרות את הפירורים הנכונים, אלה שיעבירו את המסר הכי מדויק שיש ויובילו את הלקוח שלנו לא קרוב, על יד, סמוך, אלא ממש ישר אלינו. אז איך עושים את זה נכון? מחקר, שרלוק. זו הדרך.


איך עושים מחקר מילות מפתח לאתר

בתוכן הזה נעמיק קצת באמנות מחקר מילות מפתח, נדבר על מה הכלים לעשות את זה, מה האסטרטגיות והתובנות שאתם צריכים כדי להפוך מאסטרים של מחקר ועוד כל מיני טיפים לדרך. אם בא לכם להעמיק יותר בעולם הזה ולהבין באמת את החשיבות של מילות מפתח באסטרטגית שיווק ויצירת תוכן, אתם ממש מוזמנים ללכת צעד אחד אחורה ולקרוא את המאמר המקיף שכתבתי על מהן מילות מפתח ולמה הן כל כך חשובות, ממש כאן.

 

כוח המוח – קצת בריינסטורמינג עצמי לפני שיוצאים לדרך

אחת מההיבטים הכי חשובים במחקר נעוצים בהכרות שלכם עם העולם השיווקי בשוק שבו אתם חיים. כלומר, כדי להגיע למילות מפתח הכי מדויקות, לפעמים אתם פשוט צריכים לחשוב עליהן בעצמכם. שבו לבד, עם צוות העובדים שלכם או עם חברים שמכירים טוב את העסק, קחו פנקס או לוח (אפשר ממש כזה של פעם, אבל גם מחשב יעבוד), ותתחילו לזרוק כל מילה רלוונטית שעולה לכם לראש בהקשר של העסק שלכם. למשל, אם יש לכם חנות בגדים תחשבו על מילים בסיסיות כמו "חצאית", אבל גם על "בגדים לחתונה" כי אתם יודעים שהרבה מהלקוחות שלכם מבקשים את זה, או "בגדים בסגנון וינטג'" כי זה הסגנון שמייחד אתכם וכן הלאה. כן, לכתוב בעצמכם רשימת מילים זה קצת אולד-סקול, אבל אני לגמרי מאמינה שמשם מגיעים הרעיונות הכי טובים, ובמקרה הכי גרוע, הן תהיינה מילים מצוינות של בסיס לבנות עליהן את ההמשך.

 

גוגל הוא חבר

כמובן שהשלב הבא הוא לפנות לגוגל, איך לא. אנחנו רוצים לדעת מה גוגל מקשר למילות החיפוש שמצאנו, אז נלך לשאול אותו. נתחיל להקליד את ביטוי המפתח עליהם חשבנו ונראה מה גוגל יפתח לנו בתיבת ההצעות האוטומטיות עם ביטויים שקשורים שהרבה אחרים מחפשים. גם את הביטויים האלה נכתוב בצד ונוסיף לרשימה שלנו, כמובן רק בתנאי שהם רלוונטיים עבור העסק שלנו. השלב הזה הוא קצת כמו לעשות סשן בריינסטורמינג עם העולם כולו, במקום רק עם עצמכם, וזה לגמרי יכול לתת לכם רעיונות שלא חשבתם עליהם. מעבר ללתת רעיונות למילים נוספות, המחקר הזה גם יכול להתחיל לפסול לכם מילים לא רלוונטיות, למשל ביטויים שאנשים פחות משתמשים בהם, או מקרים בהם ביטוי מסוים מתייחס לעולם עיסוק אחר. לדוגמה, אם אני אדריכלית נוף (מי שעוסק בעיצוב הנוף וחוץ הבית), טבעי שאכניס את המילה ''אדריכלות נוף'' לרשימה שלי, אבל אם אריץ את המילה בגוגל אני אבין שמי שמחפש את הביטוי הזה מתייחס דווקא ללימודים של אדריכלות נוף באוניברסיטה ופחות רלוונטי לעסק שלי.

 

רשתות חברתיות

כדי לדעת מה אנשים מחפשים חשוב להבין איך הם מדברים (או כותבים) ולכן רשתות חברתיות הן כלי קריטי לביצוע של מחקר מילות מפתח. זה הזמן להתחיל לעקוב אחרי פרופילים רלוונטיים, לקרוא בקבוצות תוכן עם לקוחות פוטנציאליים ולהתחיל לזהות ביטויים שרלוונטיים לעולם התוכן שלנו. חשוב מאוד לשים לב שבשלב הזה אנחנו לא רוצים לעקוב אחרי המתחרים שלנו אלא אחרי הלקוחות שלנו. כך למשל נוכל לגלות שאנשים שמחפשים נותני שרות לחתונה (צלמים, די-ג'י ועוד) ישתמשו במילה ''ספקים'' וזה הזמן להוסיף את הביטוי הזה לרשימה שלנו.

 

מתחרים

אם כבר הזכרנו מתחרים, אז גם שם חשוב לנו להבין באיזה ביטויי מפתח הם משתמשים, נוכל לעשות זאת בקלות באמצעות כלים בתשלום לביצוע מחקר מילות מפתח (על כך בהמשך), אך אפשר לעשות את זה גם על ידי ניתוח עצמי של אתרי המתחרים שלכם. בהרחבה על איך עושים את זה כתבתי במאמר הזה.


Google Ads: מכרה הזהב של נתוני מילות המפתח

גוגל הוא חבר, כבר אמרנו, אבל לגוגל יש גם לא מעט כלים שמיועדים לעזור לנו בנושא הזה בדיוק, ובראשם – Google Ads. אחרי שאספנו כל מיני רעיונות, הגיע הזמן להתחיל להסתכל על נפחי החיפוש והתחרותיות של הביטויים שחיפשנו. כלי תכנון מילות המפתח הוא העוזר הנאמן שלכם שיראה לכם מה נפח החיפוש של כל ביטוי, כמה תחרות יש עליו ועוד, וכך תוכלו לבחור את מילות המפתח שיספקו לכם את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם. לפי מחקר שפרסם אתר Sierra six media, לפחות 75% מהגולשים לא קוראים את התוצאות שמופיעות מעבר לדף הראשון במנועי החיפוש, לכן חשוב ואפילו קריטי לבחור את מילות המפתח שיובילו אתכם לעמוד התוצאות הראשון.

ככל שתתעמקו יותר בכלי הזה שנקרא Google Ads, תגלו יותר נתונים ותובנות, ושימוש רציף וקבוע (כן, כן, לא רק פעם אחת לפני שבניתם אתר וגמרנו!), יעזור לכם לזהות אבני חן אמיתיות – מילות מפתח בעלות תנועה גבוהה ותחרות נמוכה – מפתחות הקסם, בקיצור.  

 

אם תרצו לדעת קצת יותר על איך בדיוק תשתמשו במילות המפתח הנדירות שאספתן כדי להגיע לתוצאות טובות, מוזמנים לקרוא על זה כאן.



צריך להוציא כדי להרוויח – כלים בתשלום

אז גוגל הוא חינמי וחמוד, נאמן ואמין, אבל כלים בתשלום כמו zefo (הישראלית) Ahrefs, SEMrush ו-Moz יכולים להיות האס המנצח שלכם. כלים אלה מספקים נתונים מעמיקים על מילות מפתח, מגמות בנפח חיפוש, ואפילו איך מדורגים המתחרים בתחום שלכם. דמיינו כלי שלא רק אומר את נפח החיפוש של מילת המפתח, אלא גם ממש מספק לכם הערכה על כמה קשה יהיה לגרום למילת המפתח הזו להיות מקודמת בהתאם לנתוני האתר. חוסך זמן, כסף וכאבי לב. בקיצור, הכלים הללו חשובים, עמוסים בגאדג'טים להם אתם זקוקים כדי לחזק את ההצלחה.

אני אישית עובדת ומאוד ממליצה על zefo ועל Ahrefs (שילוב של שתי המערכות יחד).

 

אגב, נפח החיפוש הוא לא תמיד אינדיקטור להצלחה. לפי My codeless website, 95% ממילות המפתח שחופשו (3.8 מיליארד בארה"ב בשנת 2021), חופשו פחות מ-10 פעמים בחודש. אתם בטח מבינים שמדובר בנתון משוגע, אבל זו עובדה. כאן אתם כבר יכולים לחשוב או על איך לנסות ולפגוע באותם 5 אחוזים אותם יחפשו יותר מ-10 פעמים, או איך לוודא שכל אחד מאותם עשרה חיפושים – יוביל אליכם!

 

מפת הדרכים להצלחה – בניית אסטרטגיה

לו רק היה לי שקל על כל פעם שאמרתי ללקוח את המילה אסטרטגיה, כנראה שהייתי מיליונרית. אבל באמת שזה לא סתם, אסטרטגית מילות מפתח היא השלב שבו כל המרכיבים הופכים פתאום לעוגה. אל תוך האסטרטגיה נכניס גם את מילות המפתח אבל גם ניקח בחשבון עוד גורמים כגון מה מייחד את העסק שלכם, כמה זמן אתם (והאתר שלכם) נמצאים בשוק, מי המתחרים העיקריים שלכם ועוד. בתוך האסטרטגיה נשקול גם את עולם מילות המפתח ארוכות זנב. זה נשמע חמוד, כמו כלבלב מילות מפתח, אבל זה בעצם ביטויים ארוכים יותר וספציפיים יותר ממילות המפתח עליהן דיברנו עד כה. אלה ביטוים שלרוב יותאמו בדיוק לקהל הנישה שלכם, מתוך הבנה והכרה של קהל היעד ושל הייחודיות שלכם, ומה באמת הקהל שלכם רוצה. יש לקחת בחשבון את העובדה שכמעט תמיד לביטוי זנב ארוך יהיה נפח חיפוש נמוך יותר, אבל צריך להבין שלפעמים הם ימירו אפילו טוב יותר מביטוי בעל נפח חיפוש גבוה, משום שהם ימשכו בדיוק את המשתמש שמחפש משהו מאד ספציפי ומוצא פתרון ישיר ומדויק לבעיה שלו. אם נחזור לדוגמה של חנות בגדים, ביטוי כזה יכול להיות למשל "חצאית ארוכה עם פרנזים בסגנון דיסקו". ספציפי? מאד. אבל אם אתם במקרה מחפשים את החצאית הזו ועולה לכם תוצאה בחיפוש שמתאימה בדיוק למה שרציתם, אפשר להיות די בטוחים שאתם תלחצו על הלינק, נכון?

 

בקיצור, לא לבנות אסטרטגית מילות מפתח זו טעות עצומה. ואם אתם רוצים ללמוד עוד על טעויות בשימוש במילות מפתח שממש לא כדאי לכם לעשות, כתבתי על זה ממש כאן. בואו להחכים.

 

בואו נכתוב

אתם שמתם לב מה אני עושה כאן בכתיבת התוכן הזה? קוראים לזה לקחת את הידע שאספתם ולבנות ממנו תוכן שיעזור לגולשים שלכם. ואת זה גם אתם חייבים לעשות. הרי לא אספנו את כל מילות המפתח החביבות האלה כדי שתלכנה לאיבוד, נכון? צריך לעשות איתן משהו, ואם נחזור לאנלוגיה שלי מתחילת המאמר – צריך לבנות את האדמה בתוכה נזרע את פירורי מילות המפתח. והאדמה הזו היא תוכן איכותי. לפי אותו אתר שהזכרתי מעלה, מעל 75% מהמשווקים משתמשים במילות מפתח כדי לכתוב תוכן, ולא סתם. תוכן הוא הכלי החשוב ביותר שיש באמתחתכם כדי למשוך קוראים, לבנות אמון, לתת ערך, ובעיקר, לא לתת למילות המפתח הנהדרות שאספתם לצבור אבק על המדף. תוכן הוא הגשר שמחבר את הקהל שלכם לאתר שלכם, דרך התוכן תוכלו לדבר עם הקהל שלכם על הנושאים שהכי חשובים בעיניהם. לפי מחקר של HubSpot שפורסם באתר Fronetics, עסקים שפרסמו יותר מ-16 פוסטים בבלוג בחודש אחד קיבלו פי 3.5 יותר תנועה לאתר ופי 4.5 יותר לידים מאשר חברות שפרסמו בין 0 ל-4 פעמים בחודש. בקיצור, התוכן משתלם.

 

לא עוזבים ידיים

ולבסוף, אחד הדברים שאני אומרת כמעט תמיד – מילות מפתח זה לא זבנג וגמרנו. זו עבודה מתמשכת, שרק עקביות והתמדה בה יביאו תוצאות אמיתיות. הנוף הדיגיטלי מתפתח כל הזמן, ואיתו צריכה גם להשתנות ולהתפתח אסטרטגית מילות המפתח שלכם. חשוב שכל כמה זמן תבדקו שוב את מילות המפתח, תעקבו אחרי הביצועים שלהן, תעקבו אחרי מגמות בענף שלכם, ותשנו את האסטרטגיה בהתאם. מעקב אחרי כל מה שקורה בעולם והתאמת התוכן אליו יבטיח לכם יתרון תחרותי אמיתי.

 

רוצים עוד מידע שאני אספתי בעצמי אחרי שחקרתי והבנתי בדיוק מי אתם, קהל היעד שלי, ומה אתם ממש חייבים לדעת? הרשמו ממש כאן (בלי ספאם, אני מבטיחה) ותקבלו עדכונים על כל תוכן חדש שעולה.

104 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page