מילות מפתח בגוגל
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

מילות מפתח בגוגל

בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים בגוגל (SEO) ולכתיבת SEO המושג שעולה הכי הרבה הוא ''מילות מפתח''.

מילות מפתח הם רק פרמטר אחד (מיני רבים) המשפיע על הדירוג של האתר שלנו בגוגל. אבל השפעתו משמעותית מאוד שכן, מילות המפתח למעשה מסייעות לנו לסווג את התוכן שלנו בהתאם לנושא בו האתר שלנו עוסק. הן הכרחיות לבנייה נכונה של אתר כדי שהתוכן שאנחנו מציגים לגולשים יהיה רלוונטי, ידבר בשפה התואמת לתחום העיסוק שלנו ותואם למה שהגולשים מחפשים במנוע החיפוש.


מה זה מילות מפתח

מה זה מילות מפתח?

מילות או ביטויי מפתח הם למעשה אותן השאילתות שאנחנו מכניסים למנוע החיפוש של גוגל כדי למצוא מידע ברשת אודות נושא מסויים. אם בעבר היינו משתמשים במילה אחת, עם הזמן ושיפור היכולות של מנוע החיפוש עברנו לביטויים ושאלות שלמות.


לדוגמא בעבר כשרצינו לתכנן טיול ללונדון היינו כותבים ''לונדון'', לאחר כמה שנים ''טיול ללונדון'' או ''טיול לונדון עם ילדים'' והיום אנחנו יכולים לחפש שאלות כמו: ''לאן כדאי ללכת עם הילדים בלונדון'' ואפילו ''לאן הולכים עם הילדים בלונדון כשיורד גשם'' יביאו לנו את כל האתרים והכתובת על מה עושים בלונדון ביום גשום.


כל אלא נחשבים למילות מפתח. ואתם כבעלי אתר (כיום או בעתיד) חייבים לדעת מה הגולשים שלכם מחפשים כדי להתאים להם את התוכן הרלוונטי באתר שלכם. בואו נחזור לדוגמא עם הטיול ללונדון.

אם אתם אתר המפרסם מידע על טיולים בלונדון וסביבתה, תחשבו כמה רעיונות ומידע תוכלו לפרסם באתר שלכם בהתאם למילות החיפוש שהעלנו פה:


  1. מידע כללי על לונדון

  2. מתי כדאי לנסוע ללנדון

  3. האם לונדון מתאימה לילדים

  4. מה עושים עם ילדים בלונדון

  5. מה עושים בימים גשומים בלונדון

  6. מה עושים עם הילדים בימים גשומים בלונדון


ועוד ועוד.


אם אתם יודעים מה הגולשים מחפשים, אתם מבינים את קהל היעד שלכם ומה מעניין אותם וכך תוכלו לייצר עבורם תוכן רלוונטי ועדכני שלא רק יעזור להם להגיע לאתר שלכם (ובהמשך אולי להפוך ללקוחות שלכם) אלא גם להישאר ולהתעדכן בתוכן שלכם בעתיד.


אסטרטגיות PUSH ו-PULL

מילות המפתח בפרט ותחום הSEO ככלל הוא טכניקה אחת מיני רבות שמסייעות לחשיפת העסק שלנו לקהל פוטנציאלי, להביא עוד תנועה לאתר, ליצור מערכת יחסים עם הגולשים ועוד - מדובר למעשה באסטרטגיית שיווק. על מנת להבין מתי כדאי לנו כעסק להשקיע במילות מפתח ובSEO בפרט ובאיזו עצימות - חשוב להכיר את הקהל שלנו ויחסו למוצר שלנו ובהתאם לנקוט באסטרטגית השיווק הרלוונטית ביותר. אחת הדרכים לסווג אסטרטגיה כזו היא push ו-pull.


אסטרטגיית push (דחיפה)

היא פשוטה כמשמעה ''לדחוף'' את המוצר, המידע אודותיו, יתרונותיו וכו - ישירות ללקוח. היא דרך יעילה לחינוך שוק עבור מוצרים פחות מוכרים (למשל שירות חדשני ופורץ דרך) וגם דרך יעילה להעביר את הלקוח במהירות ממודעות לרכישה עבור מוצרי צריכה (תחשבו על שיווק של נעליים למשל). דוגמא מצויינת לאסטרטגיית דחיפה היא למעשה שיווק ברשתות חברתיות, שימוש במשפיעני רשת, שלטי חוצות, פרסומות טלווזיה, רדיו ועוד.


אסטרטגיית pull (משיכה)

אסטרטגיה המושכת את הלקוח לעבר המוצר ולרוב מביאה ליצירת מערכת יחסים מתמשכת עם המותג. כאן הלקוח מחפש מידע אודות המוצר או החברה ובמתן מידע והסברים ייעודיים אנחנו למעשה מושכים את הלקוח אלינו.

כאן ייכנס יותר הקידום האורגני בגוגל (וגם הממומן במנוע החיפוש)- הגולש יודע מה הוא מחפש, הוא מחפש מידע או מוצר ספציפיים > אנחנו מספקים את המידע > הגולש מבקר באתר שלנו > מתחילה בינינו מערכת יחסים או מתבצעת רכישה או יצירת קשר בהתאם למוצר והלקוח.


גם באסטרטגיה זו יכולה להיות המרה מהירה לרכישה, תלוי במוצר, הלקוח והסטואציה. תחשבו למשל על מקרי חירום:

נהרס לכם המזגן בסלון באמצע אוגוסט > אתם עושים גוגל על טכנאי מזגנים בעיר מגוריכם > יוצרים קשר וקובעים איתו בהקדם.

גם אם בסיטואציות חירום עדיין תבחרו להתייעץ ברשתות חברתיות, הצורך במענה מהיר לרוב יביא אתכם למנוע החיפוש וליצרת קשר עם הגורם הראשון הקרוב, הפנוי והזמין.


שתי האסטרטגיות- הדחיפה והמשיכה מטרתן להעביר את הלקוח לאורך המסע של מודעות לרכישה אך התהליך הוא שונה בהתאם לסוג המוצר ואסטרטגיית השיווק. עבור מרבית העסקים השילוב של שתי האסטרטגיות למעשה יאפשר להגיע למקסימום לקוחות פוטנציאליים ולבנות מותג, לבצע חדירת שוק, ליצור מערכת יחסים עם הלקוח ורכישה.


לדוגמא בחברה המספקת עוגות מעוצבות לפי הזמנה נוכל לפנות ללקוחות פוטנציאליים במספר ערוצים במקביל:

שיווק ממומן בפייסבוק - אסטרטגיית דחיפה שמטרתה ליצור אצל הלקוח את התשוקה והרצון לרכוש את העוגה מאיתנו.

קידום אורגני בגוגל - אסטרטגיית משיכה שמטרתה לזהות את הלקוחות שכבר מעוניינים ברכישת עוגה ומתן מענה ומידע על רכישת עוגה כזו דרכינו.


למיטיבי לכת אפשר כמובן להתאים את הקמפיין הממומן ברשתות החברתיות בהתאם לשלב בו נמצא הלקוח - למשל לקוח שכבר ביקר באתר שלנו יקבל רק תזכורת לגבי הזמנת המוצר והתוכן של מודעה כזו יהיה שונה לחלוטין מלקוח שנמצא בשלב של אסטרטגיית הדחיפה.


כשאנחנו בונים (או משפרים) אתר אינטרנט אנחנו למעשה צריכים להתאים את התוכן לקהל בהתאם לאסטרטגיית השיווק שלנו. ההמלצה למרבית סוגי העסקים היא לשלב בין שתיהן: חלק מהתוכן יביא יותר תנועה לאתר דרך רשתות חברתיות ושיתוף וחלק דרך מנוע החיפוש.


על מנת להבין מה הגולשים כן מחפשים ואיך אנחנו יכולים להגיע אליהם באסטרטגיית המשיכה נעשה מחקר מילות מפתח.



למה צריך מחקר מילות מפתח?

ואחרי שלקחנו צעד אחד אחורה והבנו את המיקום של הקידום האורגני בתוך אסטרטגיית שיווק הכוללת של העסק והאתר שלנו, בואו נחזור לSEO ולמילות המפתח שלנו ונבין אין מחקר מילות מפתח עוזר לנו:


להבין מה אנשים באמת מחפשים

כדי להבין האם בכלל כדאי לנו להשקיע בתוכן, במילות מפתח ובקידום אורגני בגוגל, אנחנו חייבים להבין מה אנשים באמת מחפשים. הרבה פעמים אני נתקלת בעסקים שיודעים לתת מענה ולהתאים פתרון מדוייק ללקוחות שלהם, אבל הלקוחות שלהם פשוט לא יודעים שזה הפתרון שהם צריכים! כשאנחנו משתמשים במילות המפתח אנחנו צריכים להבין מה הלקוח הפוטנציאלי שלנו יודע, מה הוא מבין ומה הוא צריך, או חושב שהוא צריך.

אם לדוגמא יש לי עסק בו אני מוצאת שידוך לרווקים דרך כדור בדולח שקוף, נוצץ ומכושף שיש לי, אני יודעת שאני אמצא לכל רווק ורווקה את השידוך המדהים והמתאים ביותר עבורם, אבל אותם הרווקים לא יודעים ששרות כזה קיים ולכן סביר שזוגיות הם יבחרו לחפש באתרים ואפליקציות להכרויות. אז התוכן שלי צריך להיות מותאם לידע ומה שהלקוחות שלי מחפשים ומשם אני יכולה לחשוף אותם לשרות שלי.


להבין את השפה של הגולשים שלי

כאנשי מקצוע אנחנו מכירים הרבה ביטויים ומונחים מקצועיים, מונחים שהלקוחות שלנו לא משתמשים בהם. אנחנו יכולים לכתוב המון תוכן ולהשתמש בהרבה ביטויים מקצועיים, יותר מזה: אם נגגל את התוכן הזה נראה שאנחנו ממש לא היחידים שכתבו על הנושא והתחום הזה. אבל מה? הגולשים בכלל לא מחפשים את המידע הזה כי הם משתמשים בביטויים שונים לחלוטין. לדוגמא: לקוחות לא מחפשים ''נותני שירות לחתונה'', הם מחפשים ''ספקים לחתונה''. להבין מה הלקוח צריך ומה הוא מחפש (ובאיזה ביטויים) יעזרו לנו לא רק לעלות נכון במנוע החיפוש אלא גם יעזרו לנו רוחבית בכל התוכן שלנו לדבר בגובה העיניים ובהתאם לשפה בה משתמשים הלקוחות שלנו.


ניתוח מסע לקוח

בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, חוץ מלהבין מה לקוחות מחפשים אנחנו צריכים להיכנס לראש הלקוח ולהבין מתי הוא מחפש את המידע. ישנם תהליכים שקצב קבלת ההחלטות שלהם הרבה יותר מהיר (פנייה לאינסטלטור, רכישה של מעדן חלב חדש בסופר) ויש תהליכים שקצב קבלת ההחלטות שלהם יכול להימשך חודשים ואף שנים. לדוגמא: תהליך עסקי או מיתוגי גדול, רכישת רכב, רכישת דירה ועוד. במהלך התקופה הזו, מעבר להתלבטויות של הלקוח עם עצמו, הוא לרוב מחפש מידע כדי לקבל החלטה ואף כדי לבסס לעצמו (או לסביבתו) את ההחלטה שהוא כבר קיבל. המידע שהלקוח מחפש משתנה בהתאם לשלב בו הוא נמצא בתהליך קבלת ההחלטה, לפי כמה הוא ''בשל'' לרכישה.


בקידום אורגני בגוגל יש חשיבות לביקור של הגולש באתר שלנו, ראשית כי הרבה כניסות וזמן שהייה ארוך משפרים את הדירוג שלנו במנוע החיפוש ושנית בגלל שכידוע כל מידע המוצג לגולש במנוע החיפוש הוא מותאם עבורו. כלומר אם אני ואתם נחפש את אותו ביטוי נקבל תוצאות מעט שונות. למה? כי התוצאות מבוססות מיקום גיאוגרפי לרוב וגם מתחשבות בהיסטוריית הגלישה שלנו. כלומר, אם ביקרתי באתר מסוים בעבר הוא יופיע לי במיקום יותר בולט במנוע החיפוש בפעם הבאה.


איך זה משפיע עלינו כבעלי האתר? לקוח שיבקר באתר שלכם כשהוא רק בתחילת המסע שלו, שלב הגישוש - כשהוא יחפש מידע יותר ספציפי ויהיה קרוב לקבלת החלטה או רכישה - האתר שלכם יופיע במיקום טוב יותר משמעותית עבורו.


כשאנחנו עושים מחקר מילות מפתח אנחנו למעשה בודקים ומאפיינים גם את המסע שהלקוח עובר עד לקבלת ההחלטה. בהתאם לכך אנחנו יודעים לכתוב את התוכן הרלוונטי עבורו בכל שלב בתהליך קבלת ההחלטות. תהליך שהוא הזדמנות עבורינו ליצירת מערכת יחסים עם הלקוח עד להחלטתו הסופית.


ניתוח מתחרים

מנוע החיפוש הוא עולם מאוד תחרותי ויחסי. אנחנו אף פעם לא מופיעים שם לבד אלא תמיד לצד מתחרים, הדירוג שלנו בגוגל אינו מנותק מביצועי המתחרים שלנו. לכן, מחקר מילות מפתח יסייע לנו להבין גם על מה כותבים המתחרים שלנו, איפה יש לנו סיכוי טוב יותר להתברג עם התוכן שלנו במנוע החיפוש ואיפה אנחנו יכולים לייצר תוכן ייחודי ויוצא דופן שהמתחרים שלנו טרם עשו.

שימוש במילות מפתח נכונות לא רק עוזר למנוע החיפוש לאנדקס טוב יותר את האתר אלא גם להכיר את הלקוחות שלכם טוב יותר מהמתחרים שלכם.


גאנט תוכן

כשאנחנו כותבים תוכן לאתר יש שני קשיים מרכזיים שאנחנו עלולים להיתקל בהם: ריבוי רעיונות לתוכן - הקושי להחליט על מה כותבים מכל זה (וזה עוד נחשב לצרות של עשירים) וחוסר בהשראה על מה לכתוב ומאיפה להתחיל (עוד על איפה מוצאים השראה תוכלו לקרוא בהרחבה כאן). כשאנחנו עושים מחקר מילות מפתח אנחנו מבינים מה אנשים מחפשים, אנחנו מבינים את רמת התחרות ומבינים לא רק על מה אנחנו צריכים לכתוב אלא מאיפה אנחנו צריכים להתחיל. מחקר מילות מפתח למעשה יבנה לנו תוכנית מסודרת ליצירת תוכן לאתר שלנו.


לקידום ממומן בגוגל

לגוגל יש מגוון סוגים של קידום ממומן והצגת מודעות. אחת מהם היא מודעות במנוע החיפוש של גוגל. כדי לדעת איזה מילות חיפוש יניבו לנו הכי הרבה תנועה לאתר ובאיזו עלות לקליק. נעשה מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח המיועד לקידום ממון לרוב בוחן פרמטרים מעט שונים מהקידום האורגני, אבל השילוב ביניהם הוא הנכון: ההחלטה אילו מילים לקדם באופן אורגני ואילו באופן ממומן יסייעו לנו למקסם את ביצועי האתר שלנו במנוע החיפוש.



מתי עושים מחקר מילות מפתח

למחקר מילות מפתח יש מספר שלבים מומלצים בחייו של עסק, תלוי במטרה לשמה אתם מבצעים את המחקר:

  1. לפני שמתחילים לבנות אתר - מחקר מילות מפתח יסייע לכם לתכנן נכון את האתר שלכם מבחינת המבנה שלו, לבנות קישורים נכונים ולבנות גאנט תוכן לאתר.

  2. כשרוצים לשנות או לשפר אתר קיים- זה הזמן לבחון את ביצועי האתר שלנו בגוגל ולבנות תוכנית עבודה לקידום אורגני בהתאם.

  3. לאתר קיים מומלץ לעשות מחקר מפתח בין אחת לשנה לאחת לרבעון, זה תלוי במידת הקידום האורגני של האתר, המטרות העסקיות שלו וקצב שינוי תחום העיסוק. לדוגמא תנודתיות התחרות בתחום המזון (בלוגים של אוכל, מסעדות, מתכונים ועוד) הוא שונה מאוד מתנודתיות בתחום של פיתוח עסקי, אבל גם שם מתחרים יכולים לעלות ולרדת במנוע החיפוש ולכן חשוב כן להיות עם היד על הדופק ולא להסתפק במחקר מילים שעשינו לפני חמש שנים.


איך משתמשים במילות מפתח

בגדול כלל האצבע הוא ליצור עמוד אחד יעודי לכל ביטוי מפתח רלוונטי, כך שהביטוי שלנו יופיע בכותרת העמוד, בלינק, תיאורי המטא ותיאור התמונות. חשוב מאוד לעשות זאת בצורה טבעית ולא בצורה מאומצת.

עוד על תוכן ולמה צריך לשכוח מהביטוי ''כתיבת SEO'' - תוכלו לקרוא כאן.


יחד עם זאת חשוב להבין מתי ביטויים מסוימים משתייכים לאותה קבוצה מבחינת גוגל. אותה קבוצה זה אומר שאם נחפש אחד מהביטויים בקבוצה נקבל את אותן תוצאות החיפוש, כך שאין טעם ליצור כמה מאמרים או עמודים שונים למילים שנתפסות כזהות או קשורות בעיני מנוע החיפוש. כך שיהיו ביטויי מפתח ראשיים אשר בתוך העמוד שעוסק בהם נוכל להתייחס למילים הקשורות בתתי סעיפים או תתי כותרות ולכסות את הנושא כולו.


עד כאן על מילות מפתח,

רוצים לקבל עוד טיפים ומדריכים לתיבת המייל שלכם? מעולה! בואו להירשם כאן לקבלת עדכונים.

650 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page