מכרה הזהב של מילות המפתח – וכל הטעויות שאתם כנראה עושים איתן
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

מכרה הזהב של מילות המפתח – וכל הטעויות שאתם כנראה עושים איתן

היום כמעט ואי אפשר להסתכל על המרחב הדיגיטלי העצום ולא לראות אותו כמעין זירת תחרות על תשומת הלב והאהבה של הגולשים והצרכנים. יש לנו כבעלי עסקים שלל אסטרטגיות לנצח בתחרות וביניהן: המתכון הסודי להצלחה - אופטימיזציה למנועי חיפוש, או, בשמה המוכר יותר SEO. בטקטיקה הזו אנחנו מתאימים את התוכן שלנו באתר כדי שימצא חן לא רק בעיני הגולשים אלא גם בעיני אלוהי האינטרנט, האלגוריתם של גוגל, באמצעות שלל כלים וביניהם, שימוש חכם במילות מפתח.


זה נשמע בסך הכל כמו סיפור אגדה די קסום, אבל כמו בכל סיפור אגדה, גם כאן קיימים מכשולים ואתגרים שעוצרים אותנו בדרך, ובמקרה שלנו – הטעויות שאנו עושים בשימוש במילות המפתח. האסטרטגיה הזאת היא לפעמים קצת כמו חרב פיפיות. מצד אחד, היא באמת יכולה להקפיץ את האתר שלכם ולעזור לכם לנצח בתחרות על חיבת הגולשים, אך מהצד השני, שימוש לא נכון בה יכול לקבור אתכם תחת מפולת לא נעימה של מתחרים שמנצחים אתכם. כן, ניחשתם נכון, בדיוק בשביל זה אני כאן, כדי לשפוך אור על טעויות נפוצות וללמד אתכם איך לא ליפול במכשולים המוכרים ולהשתמש במילות המפתח לטובתכם.


מכה הזהב של מילות המפתח וכל הטעויות שאתם כנראה עושים איתן

למה מילות מפתח באמת כל כך חשובות?

לפני שנצלול עמוק אל הטעויות והמלכודות, בואו ננסה להבין יחד למה SEO בכלל ושימוש נכון במילות מפתח בפרט הם קריטיים להצלחת האתר. כמו שכבר ציינתי למעלה, גוגל (ושאר מנועי חיפוש, לא אזניח אותם) הפך לכלי העיקרי שלנו לקבלת מידע, שירותים, מוצרים ועוד. לפי האתר OBERLO, ונכון ל-2023, גוגל מקבל מעל 89 מיליארד מבקרים בחודש, כאשר 8.5 מיליארד חיפושים שונים מתבצעים בו מדי יום. לכן, קל להבין שאם האתר שלכם עולה בתוצאות החיפוש בגוגל, אתם ללא ספק תקבלו גולשים חדשים, וחשוב לרתום את הכוח העצום של מנועי החיפוש לטובתכם כדי להפוך את הגולשים האלה ללקוחות לכל היותר, או למבקרים שיחזרו לכל הפחות. מילות המפתח הן כשמן – המפתח להגיע לגולשים הללו. אני לא ארחיב כאן יותר מדי כי כבר כתבתי לא מעט בעבר על החשיבות של SEO, ואם אתם רוצים לקרוא עוד, אתם ממש מוזמנים להיכנס למאמר הזה כדי להכיר לעומק את עולם ה-SEO, ואם תרצו להתעמק בנושא מילות המפתח תוכלו להרחיב בנושא פה וללמוד איך כן משתמשים בהם באתר – ממש פה.


אוקיי, אז אם זה כל כך חשוב, ונשמע בסך הכל די פשוט, כמה בעצם אפשר לטעות עם מילות מפתח? התשובה היא: המון. תסמכו עליי. אספתי לכם את הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים ואיך תצליחו אתם להימנע מהמלכודות הידועות הללו.


טעות ראשונה – כל המרבה מגזים

אתם חושבים לעצמכם, ובצורה די הגיונית: "היי, אם יש מילת מפתח שמושכת אנשים, אם אני אכניס אותה 20 פעמים לתוך התוכן שלי, היא תמשוך יותר אנשים ואני אעלה יותר בדירוג, לא?". אז לא, ממש לא. זה מפתה לדחוף מילת מפתח פופולרית בכל מילה שנייה, וזו גם הייתה האסטרטגיה של לא מעט מקדמי אתרים לפני עשור בערך, אבל מדובר במלכודת שיכולה ממש להפיל את התוכן שלכם. מצד אחד, זה יגרום לתוכן שלכם להראות לא טוב ולא טבעי, הטקסט ירגיש מאולץ והקורא יבחין בזה מיד, ומהצד השני, והחשוב יותר לעניין שלנו – זה מפר את ההנחיות של מנועי החיפוש. גוגל, הנסיך הזה, הופך חכם יותר מיום ליום, ואם אתם תדחפו מילות מפתח בכל משפט שני, הוא ירגיש שאתם מנסים לעבוד עליו, יכעס עליכם ואפילו יעניש אתכם. גוגל לא חוסך שבטו! אז בכמה מילות מפתח כן כדאי להשתמש? אין ממש כללי ברזל או 10 הדברות, אבל ההנחיה כיום היא בערך אחוז או שניים מתוך הטקסט, כלומר, על כל 100 מילים, פעם אחת או פעמיים של מילת מפתח. וגם זה, שיהיה במקום ועם טעם, כן?


טעות שנייה – לא בונים אסטרטגיה

אף אחד מאיתנו היום כבר לא יצא לטיול בדרך חדשה בלי לפתוח waze לפני כן, לא נזמין 20 אנשים לארוחה בלי לחשוב על מה נבשל, ולא נצא לאירוע בלי לחשוב על מה לבשנו, אז למה כל כך קל לנו לצאת למסע מילות מפתח בלי לתכנן אסטרטגיה? אולי כי אנחנו לא תמיד מבינים כמה האסטרטגיה היא חשובה. ליצור תוכן בלי להבין מהי אסטרטגית מילות המפתח, זה למעשה לזרוק זמן עבודה לפח, ויש סיכוי רב שכל ניסיון קידום האתרים שלכם יכשל. כדי ליצור אסטרטגיה נכונה, אתם חייבים למפות את מילות המפתח הרלוונטיות, למפות כל עמוד או סקשן תוכן באתר, להבין אילו מילות מפתח מתאימות לדף הבית, לפוסט במגזין, או לדף מוצר בחנות (וכן, רוב הסיכויים שמדובר במילות מפתח שונות לחלוטין לכל חלק כזה), לתכנן איפה תמקמו את מילות המפתח בתוכן (בכותרת, בכותרת משנה, בתגי מטא וכו') ועוד. רק ככה מצליחים! כדי להבין עוד על איך יוצרים אסטרטגיה טובה, אני ממליצה לכם לקרוא את המאמר הזה מתוך המגזין שלי (כבר ציינתי שכתבתי המון על SEO בעבר?...)


טעות שלישית – לא מבצעים מחקר ובוחרים מילים נכונות

אז נכון, אסטרטגיה היא החלק הראשון והחשוב, אבל היא לא הכל, והחלק שבא אחריה זה לבצע מחקר תוכן מעמיק ולבחור את מילות המפתח הנכונות מתוך השפע שקיים. לבחור את המילים הנכונות זה קצת כמו להרכיב מתכון מושלם. אם תבחרו בכוסברה על פני פטרוזיליה, למרות שהם נראים דומים, תצא לכם מנה אחרת לגמרי. בעלי עסקים רבים נופלים במלכודת של לבחור מילים שיש עליהן תחרות גדולה מדי, או מילים שהן לא מספיק רלוונטיות לנישה שלהם, ואז כל העבודה הקשה שהושקעה במנת הגורמה שלכם, מתבזבזת. הדרך הראשונה והעיקרית בה לא תפלו במלכודת הזו, היא לבצע מחקר מילות מפתח נכון ואיכותי שמבין את השוק, את המיקום שלכם בתוך התחרות הזו ומשתמש בכלים שיספקו תובנות חשובות לגבי המילים שכדאי לכם לבחור.


טעות רביעית – לא חושבים על הגולש

אחד השלבים החשובים, ולמעשה חלק אינטגרלי מתוך תהליך המחקר (אבל כזה שמגיע לו לגמרי סעיף משל עצמו), זה להבין את כוונת המשתמש. למעשה, כוונת משתמש היא המנוע מאחורי קיומם של מנועי החיפוש. כל מה שגוגל בעצם רוצה לעשות, זה להבין מה רצה המשתמש כשהוא חיפש את מה שחיפש ולתת לו מענה כמה שיותר מדויק. אם אתם תתעלמו מחשיבה על כוונת המשתמש, אתם עשויים לייצר תוכן שהקהל שלכם פשוט לא יגיב אליו. אז איך חושבים על הכוונה? נסו לצעוד בנעלי הקהל שלכם. מה השאלות שעולות להם במהלך החיפוש? מה הבעיות שהם מחפשים לפתור? גולשים יכולים לחפש מידע (ואז הכוונה שלהם היא מידע), הם יכולים לחפש אתר ספציפי (ואז הכוונה היא כוונת ניווט), הם יכולים לרצות לקנות מוצר או שירות (ואז יש להם כוונה מסחרית), ויש עוד לא מעט כוונות. אם התוכן שלכם יהיה תואם לכוונה של הגולש, גוגל כבר ידע לעשות את המאצ' המדויק ביניכם, והנה, הרווחתם עוד לקוח.


איך עושים את זה? קודם כל כמו שכבר אמרנו במחקר מילות מפתח, אבל לא רק. תנסו להקשיב ללקוחות שלכם, ללקוחות הפוטנציאליים שלכם: ממש להקשיב איך הם מדברים, מה הם שואלים, מה הם כותבים ברשתות החברתיות. נסו להבין באיזה מילים הם משתמשים, מה הצרכים שלכם ותוכלו ללמוד הרבה דברים שלא חשבתם עליהם. תוכלו להבין לדוגמא שהמאמר הכי טוב שכתבתם והנושא הכי בוער שאתם עוסקים בו – הלקוחות הפוטנציאליים בכלל לא יודעים איך קוראים לו ולכן לא מחפשים אותו. תוכלו ללמוד שלפעמים הם קוראים לדברים בשמות שונים (לדוגמא מתחתנים שקוראים לנותני שירות בתחום החתונות ''ספקים'') או תוכלו להבין מה כואב להם (הם יודעים למשל שכואב להם ממש הגב, אבל הם לא יודעים שהם צריכים לחפש דיקור סיני כטיפול אלטרנטיבי).


טעות חמישית – מה בעצם רוצה האלגוריתם?

האלגוריתם הכל-יכול הוא ישות שהרבה בעלי אתרים פוחדים ממנה, ואפשר להבין למה. הוא מאד מאד דינמי ואוהב להשתנות, והוא מצפה מכם להשתנות יחד איתו באופן קבוע. מנועי החיפוש משכללים כל הזמן את האלגוריתם שלהם, בעיקר כדי לתת תוצאות טובות יותר למשתמשים, ואתם חייבים להישאר מעודכנים בכל שינוי כזה, כדי שגם אתם תצליחו להתאים את התוכן שלכם לדרישות האלגוריתם. איך מתעדכנים? קוראים, מחפשים בחדשות, מתייעצים עם בעלי מקצוע (היוש!), ובעיקר שומרים על גישה של למידה מתמשכת.

על אחד השינויים האחרונים בעל השם הסקסי Google perspectives תוכלו לקרוא כאן.


6 טעויות שאתם עושים עם מילות מפתח

טעות שישית – טעות לעולם חוזרת

אז הטעות השישית והאחרונה היא בעצם – לא ללמוד מטעויות. בעלי עסקים רבים עושים את הכל נכון, משקיעים זמן, בונים אסטרטגיה, בוחרים מילות מפתח ואז... זהו. הם לא בודקים, לא מנתחים, לא מנסים להבין אם מצליח או לא, לא מתקנים ומטייבים, ובקיצור, לא מזהים טעויות ולומדים מהן. ותרשו לי לומר לכם, גם אם תעשו הכל הכי נכון שיש, תמיד תהיינה טעויות, תמיד יהיה ממה ללמוד ולהשתפר, ובעולם כזה בו כל שיפור קטנטן משמעו עוד ועוד לקוחות ובהתאם, עוד פרנסה, אתם באמת לא יכולים להרשות לעצמכם שלא לתקן. התובנות שאתם יכולים לשאוב מתהליך הקידום הן תובנות משמעותיות ששוות הרבה כסף, ואין שום סיבה לטוס על עיוור כשאתם יכולים לקבל את המשקפיים דרכם רואים הכי 6-6 שיש. לפי האתר The ad group, פחות מ-30 אחוזים מבעלי העסקים הקטנים משתמשים באנליטיקס או שאר שיטות ניטור ומעקב אחרות, מה שאומר ש-70% מכם מפספסים את המידע הכי חשוב שהם יכולים לקבל, זה שיעזור להם לחדד את אסטרטגית ה-SEO שלהם ולהשיג תוצאות טובות יותר. אותה למידה מתמשכת עליה דיברנו בפסקה הקודמת תקפה ממש גם כאן, וביתר שאת!


לסיכומו של עניין, SEO זה כלי חזק ויעיל, שיש לו הרבה ניואנסים, וניואנסים, כפי שבטח כבר הבנתם, הם מתכון לצרות. הימנעות מהטעויות שמניתי והבנה לעומק של תהליך האופטימיזציה יכולים ממש לעשות את ההבדל בין אתר מצליח שמופיע בתוצאות החיפוש הראשונות ומביא אליו גולשים שמקבלים מענה מדויק לחיפוש שלהם, לבין אתר שנזנח בעמודי החיפוש האחרונים במחשכים ולא מקבל מספיק חשיפה (או גורם לכם לעבוד עליו בפול גז בניוטרל). כשאתם יוצאים למסע ה-SEO תזכרו לדעת שאתם לא יודעים הכל, שאתם צריכים למנן ולאזן, לחקור וללמוד, לשאוב תובנות ובעיקר, לא לזלזל בחשיבות ה-SEO.


רוצים לזהור באור הזרקורים של מנועי החיפוש? הטיפים כאן לפניכם ועוד המון ממתינים לכם במגזין שלי. לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים (ועוד הרבה תוכן ייחודי רק לרשומי הניוזלטר) נרשמים בלחיצת כפתור כאן.

159 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page