google perspectives- תוצאות החיפוש בגוגל מקבלות פרספקטיבה חדשה וזה הולך להשפיע על האתר שלך
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

google perspectives- תוצאות החיפוש בגוגל מקבלות פרספקטיבה חדשה וזה הולך להשפיע על האתר שלך

עוד לא הספקנו להירגע מהבאזז סביב ChatGPT וגוגל מטילה פצצונת חדשה, שהולכת לתפוס את מרכז הבמה או נכון יותר: את מרכז תוצאות החיפוש. כחלק מהשאיפה להמשיך ולהוביל בחזית החדשנות הדיגיטלית, הודיעה ענקית מנועי החיפוש כי אנו עומדים בפני עידן חדש, המבוסס על חווית חיפוש ממוקדת באנשים ובהתנסויות חברתיות. אז מה המשמעות של התפנית הזו עבור האתר שלכם ומה הקשר לבינה מלאכותית? בואו נצלול לעומק הדברים.


google perspectives

הניסיון לנווט באוקיינוס של תוכן

כל גולש ממוצע יודע שהאינטרנט מפוצץ בתוכן ומידע וזה עלול לבלבל. כשאתם מחפשים מידע אודות שירות או מוצר, אתם מקבלים המון מידע, עובדות ודעות שצריך לברור ולמיין ביניהם. מצב זה יכול להקשות על מי שמנסה לקבל החלטה קטנה או גדולה ובסך הכל ניסה לתפעל את גוגל כדי שיעזור לו להחליט.

בגוגל הבינו שרוב הגולשים, מחפשים מה יש לאנשים אחרים לומר אודות שירות או מוצר וזה אפקטיבי יותר מכל פרסומת ממומנת או תוכן אורגני רהוט. במקביל, אי אפשר להתעלם מההשתלטות המהירה של הבינה המלאכותית על עולם הדיגיטלי ולכן, החליטו לשלב בין שני האלמנטים האלו. השאיפה היא שתוצאות החיפוש שיוצגו לגולשים יתמקדו בתובנות של אנשים אחרים ונקודות מבט שונות, כדי שכל גולש יוכל להחליט לפיהן, באמצעות שימוש מתוחכם מאחורי הקלעים של מנוע החיפוש, בבינה מלאכותית.


אין חכמים כבעלי ניסיון

גוגל הודיעה לגולשים כי בשבועות הקרובים, כשהם יחפשו משהו שניסיונם של אחרים לגביו יוכל להועיל להם, ייתכן שיופיע להם מסנן "פרספקטיבות" (בעברית – "השקפה") בראש תוצאות החיפוש. הקלקה על המסנן תציג סרטונים באורכים שונים, תמונות ופוסטים כתובים שמגוון אנשים פרסמו בפורומים, אתרי שאלות ובמדיה החברתית. אבל גוגל לא מסתפקת בזה, משום שהצרכנים והגולשים של היום כבר מתוחכמים וספקנים במידה. לכן, היא תציג במסגרת המסנן גם פרטים חיוניים על מי שכבר כתב או פרסם בנושא כגון: שם, תמונת פרופיל ומידע על הפופולריות הכללית של התוכן שלהם. במילים אחרות, גוגל תציג הוכחת אמינות ומהימנות עקיפה, לתוכן ולדעות של אנשים אחרים, במטרה לסייע לגולשים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורם.



יותר תוכן שמיועד לאנשים, פחות תוכן שמיועד להשיג קליקים

בנוסף לחידוש הזה, גוגל הודיעה כי היא משפרת את האופן שבו אנו מדרגים את התוצאות בחיפוש הכולל, תוך התמקדות רבה יותר בתוכן עם מומחיות וניסיון ייחודיים. כבר ב-2022 גוגל השיקה מערכת תוכן שמטרתה להציג יותר תוכן שנועד לאנשים ופחות קליק בייטס. בחודשים הקרובים, כך הבטיחו בחברה, יושק עדכון למערכת הזו, שמבין בצורה מעמיקה יותר תוכן שנוצר מנקודת מבט אישית או תוכן של מומחים. זה יאפשר לגוגל לדרג את המידע הזה, גבוה יותר בחיפוש.


עוד חידוש בנושא, הוא האפשרות של המערכת למצוא מידע מועיל גם במקומות צפויים פחות: פוסט בבלוג לא מוכר, מאמר שלא קודם, תגובה בפורום זניח ועוד. ההנחה היא כי חשיפה ל "פנינים הנסתרות" האלו ישפרו את החיפוש ואת חווית הגולשים.


בגוגל עדכנו גם כי הם שיפרו את האופן שבו אנו מדרגים את תוכן הביקורות בחיפוש, כדי לשים דגש רב יותר על האיכות והמקוריות של המידע. כעת יהיה אפשר לראות דפים נוספים המבוססים על ניסיון ממקור ראשון, או שנוצרו על ידי מישהו עם ידע מעמיק בנושא מסוים. הדגש הוא על החשיבות של "ניסיון" כמרכיב של תוכן מועיל, כשבו זמנית ממשיכים להתמקד באיכות המידע ובתכונות קריטיות כמו אוטורטיזם, מומחיות ואמינות.


חשוב לזכור כי התכונה עוד לא מושלמת

בגוגל מדגישים כי תכונת הסינון לפי "פרספקטיבות" עדיין נמצאת בשלב הבטא – שלב ניסיוני בתהליך הפיתוח, בו עדיין אוספים תובנות, מזהים באגים ותקלות ונחשפים הלכה למעשה לתרחישי השימוש שהיו בשלבי פיתוח מוקדמים, תיאורטיים בלבד. כלומר, גוגל כרגע מלטשת את המוצר לפני השחרור הסופי שלו ולכן הוא לא מופיע לכל הגולשים וצפוי שהוא לא יהיה מושלם – אך עדיין חדשני ונוח לשימוש.



הוכחה חברתית – זה חזק מאתנו

באופן כמעט אירוני, תכונת הפרספקטיבות של גוגל, הכוללת שימוש בבינה מלאכותית, מבוססת על בינה לא מלאכותית בכלל ועל תיאוריות פסיכולוגיות אודות העוצמה של הוכחה חברתית. שיווק באמצעות עדויות אישיות (טסטמוניאלס) הוא אסטרטגיה מוכרת ועוצמתית, המבוססת על מינוף החוויות החיוביות והמשוב מלקוחות מרוצים אחרים, כדי לקדם מוצר או שירות. גישה זו נסמכת כאמור על עיקרון ההוכחה החברתית – הנטייה של אנשים להתאים את עצמם להתנהגות ולעמדות של קבוצה, במיוחד במצבים של אי ודאות. תופעה זו מונעת מהאמונה הטבועה שהפעולות הקולקטיביות של קבוצה משקפות את ההתנהגות הנכונה. זהו כלי רב עוצמה בשיווק ובשכנוע, הממנף את האינסטינקט האנושי לציית לנורמות חברתיות ואת השאיפה לחוש ביטחון ברכישה ובשימוש.


שיווק עם טסטמוניאלס בולט מאסטרטגיות שיווק אחרות בשל הדגש שלו על חוויות מהחיים האמיתיים והשימוש במשוב אותנטי מלקוחות. שלא כמו פרסום מסורתי שמסתמך על סיפור יצירתי וטכניקות שכנוע, עדויות מסתמכות על קולות אותנטיים של לקוחות מרוצים ולכן הם נתפסים כאמינים יותר. כל אלו מסייעים למותגים ליצור חיבור רגשי עם הקהל ולהגדיל שיעורי ההמרה והמכירות.


המשמעות של כל זה וההשפעה על האתר שלכם

עד עכשיו, עוד יכולנו לספר לעצמנו שאתר אינטרנט יכול להתקיים בפני עצמו, בלי קשר לנכסים דיגיטליים אחרים, מעורבות של לקוחות ועוד. העידן הזה הסתיים סופית ברגע שגוגל השיקה את תכונת הפרספקטיבות. מהיום, הדגש צריך להיות על נוכחות מקוונת כוללת, עם שימוש נרחב בנדל"ן דיגיטלי במטרה לייצר תנועה, לגיטימציה ומיתוג חזק. בעלי עסקים שרוצים לצלוח את השינוי צריכים לחבר ולתחזק את החיבור בין כמה פרספקטיבות: האתר, הרשתות החברתיות, בלוגים, סרטוני וידאו ועוד.


זה הזמן לחשיבה מחודשת

כפועל יוצא מכל מה שפירטתי לעיל, כל האסטרטגיה השיווקית צריכה להשתנות. מי שרוצה לשגשג בתוך הפיצ'ר החדש של גוגל ולהתבלט היטב מעל המתחרים, יצטרך לאמץ טקטיקות שלא השתמש בהן עד עכשיו, או לשים דגש חזק על הגברת השימוש באמצעים אלו. לדוגמה:

1. שילוב תוכן שנוצר על-ידי משתמשים, המלצות וביקורות של לקוחות.

2. בניית אמון, אמינות ומוניטין חיובי, תוך דגש על שקיפות- כתבתי כבר בעבר על למה הגיע הזמן לשכוח ממה שמכונה כתיבת SEO

3. עידוד מעורבות גולשים על-ידי טיפוח תוכן שנוצר על-ידם ועידוד משוב והמלצות בפלטפורמות ייעודיות לדיונים ואינטראקציות.

4. קידום גיוון והכלה בתוכן ובמעורבות ועידוד נקודות מבט שונות.

כל ההיבטים האלו עומדים בפני עצמם ובו זמנית משתלבים גם עם דגש רב על SEO, כולל ייצור תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך המתאים לכוונת המשתמש ומשלב נקודות מבט מגוונות. הבנת כוונת החיפוש של המשתמש, ביצוע מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה של התוכן בהתאם, יכולים לעזור לאתרים להסתגל להשפעת תכונת הפרספקטיבות על דירוג החיפוש.



שילוב האתר עם פלטפורמות נוספות

כדי להגביר את החשיפה לתוכן שנוצר על-ידי גולשים, המהימנות, המעורבות, נקודות המבט השונות ושאר האלמנטים שיקדמו את האתר בסינון החדש, האסטרטגיה השיווקית שלכם צריכה לשים גם דגש על קידום בפלטפורמות שונות. למשל: פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכדומה. מטרת העל היא למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בכמה שיותר ערוצים אבל גם להשתמש בכמה שיותר אמצעים: מסרטונים ויראליים ותמונות שאי אפשר להתעלם מהן ועד לקטעים תמציתיים, מאמרים מקיפים, פוסטים מדויקים וכדומה.


כלומר, הגישה החדשה היא רב-שכבתית ומקושרת בין שכבה לשכבה והיא הסיכוי לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל. זהו לא טרנד, זו טקטיקה חיונית למי שרוצה להישאר רלוונטי. כמו כן, גיוון פורמט התוכן מבטיח שתקלעו להעדפות של קהלים שונים וכך תמשכו בסיס משתמשים רחב יותר. חלקם עשויים להימשך לסרטונים אינפורמטיביים, אחרים עשויים להעדיף תוכן כתוב מעמיק, בעוד חלקם מתחברים יותר לתמונות מושכות או לקטעים כתובים קצרים.


לסיכום, מסנן Perspectives יכול להשפיע על אתרי אינטרנט ואסטרטגיות שיווק דיגיטליות על ידי הדגשת חוויות אותנטיות, נקודות מבט מגוונות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים. התאמה למסנן זה כרוכה בשילוב משוב משתמשים, בניית אמון ופרסום תוכן בעל ערך ומרתק המתאים לכוונת המשתמשים ולהעדפותיהם. על ידי אימוץ השינויים הללו, יחד עם פיזור הפרסומים והתכנים בפלטפורמות שונות, יסייעו לכם לצלוח בשלום את העדכון ולמנף את האתר שלכם גבוה מאי פעם.


רוצים לקבל עוד עדכונים על טכנולוגיות חדשות, טיפים לאתר שלכם? עובדים בתחום ורוצים להתפתח עוד? מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים ממש כאן.


179 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page