סטיב ווזניאק: ''אתם צריכים למצוא דרך לצאת מפייסבוק''
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

סטיב ווזניאק: ''אתם צריכים למצוא דרך לצאת מפייסבוק''

סטיב ווזניאק (שהקים ביחד עם סטיב ג'ובס ורונלד ויין את אפל ונחשב לאחד מחלוצי מהפכת המחשוב האישי) אמר אמש: ''אתם צריכים למצוא דרך לצאת מפייסבוק''.

הוא לא היחיד שתומך במחאה המתקיימת ברחבי העולם כנגד הרשת החברתית וקוראת לאנשים לבטל את חשבון הפייסבוק שלהם. לגבי האינסטגרם יש דווקא חילוקי דעות - חלק נגד אינסטגרם בשל השתייכותה לפייסבוק וחלק רואים בה פלטפורמה חלופית לגיטימית. אך התופעה הזו שהחלה ב2015 הולכת ומתרחבת.


כל זה מגיע על הרקע של הפרות הפרטיות של פייסבוק והעיסוק המתמיד בהאם פייסבוק מאזינה לנו או לא, פרשות כמו קיימבריג' אנליטיקס, תקלות בפלטפורמות של פייסבוק (ווטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק), בעיות של המפרסמים בניהול חשבון המודעות שלהם והכניסה של פייסבוק לזירה של המטבע הדיגיטלי.


בעוד שבארצות הברית מתפתח שיח על רגולציה של מטבעות דיגיטליים והמחאה הגלובלית כנגד פייסבוק צוברת תאוצה - עוד לא לגמרי בטוח שיש בכלל מה לחשוש מהניסיונות של פייסבוק להכניס ולהרחיב את המטבע הדיגילי שלהם.


בעיני, בעיקר צריכה לעלות כאן שאלה אסטרטגית ארוכת טווח- למה פייסבוק מנסה להרחיב את כוחה בתחום הכלכלי. האם זו ההבנה שיש צורך בדינמיות, בפוקוס אחר מעבר לרשת חברתית וכלי פרסומי, האם פייסבוק עצמה מבינה שהיא צריכה לעשות צעדים גדולים כדי להישאר כאן עוד ועוד כי גם הנצחיות שלה מוטלת בספק?

אם אכן כך הדבר, אנחנו כבעלי עסקים ומפרסמים צריכים להכין ולחשוב על כך בעצמינו. כי אם מארק צוקרברג עושה זאת, אז נטמון ראשנו בחול?

זה קצת כמו חברות הסלולר הרבות שעברו בהדרגה להיות חברות תקשורת הנותנות כיום מענה רחב בתחומים קשורים יותר או פחות (אינטרנט ביתי, שרותי סטרימינג וכו), בעוד שחברות סלולר שלא הספיקו לעשות זאת בזמן - ירדו מגדולתם ונשאר רק חברות סלולר.


תנועת מחאה נגד פייסבוק


רק השבוע פורסם מחקר המראה לנו שבכל מה שקשור לבריטניה- האינטרקציה המקוונת באפליקציה של פייסבוק ירדה בכ-38% בין יוני 2018 ל2019. הרבה מזה הושפע כאמור מאירועי קיימבריג' אנליטיקס. פייסבוק עצמה מדווחת על מספרים שונים לגמרי ודווקא על מגמת עליה. אבל לתוצאות האמת (למי שירצה להעמיק) אנחנו צריכים לחכות לתוצאות הדוח הרבעוני של החברה.


נתוני שימוש בפייסבוק ב2019


אבל עד אז - כל העיסוק המתמיד בפייסבוק מראה לנו, העסקים הקטנים והמפרסמים, שאסור לשים את כל הביצים בסל אחד, אנחנו צריכים לדאוג ולתחזק את המערכת יחסים שלנו עם הקהל הפוטנציאלי שלנו בדרכים נוספות מלבד פייסבוק. טיפים לאיך אפשר לעשות את זה תוכלו למצוא בפוסט הזה שמתאר בהרחבה גם את התפתחות תנועת ה - deletefacebook.





אבל גם חשוב להשכיל ולהשתמש בפייסבוק נכון כל עוד אנחנו פועלים בה ולפחות חצי מקהל היעד שלנו נמצא בפייסבוק. אז הנה כמה טיפים לכך:


זה הזמן להתפתח לפלטפורמות אחרות ולהשתמש בכוח שלנו בפייסבוק כדי לתת לקהל שלנו עוד רובד של העסק שלנו, עוד מידע, עוד ערך לצד הביסוס שלנו בפני הקהל של אותה פלטפורמה - כי זה ממש לא אותו הקהל בספוטיפיי, אינסטגרם, לניקדאין וגוגל.

זה יאפשר לנו להוריד את הרגל מהגז של פייסבוק לאט לאט ובהדרגה ובנתיים לחקור פלטפורמות אחרות ולבחון מה עובד לקהל שלנו בכל פלטפורמה. רק נרוויח מכך, בין אם פייסבוק בסוף תחלש או תתחזק.


נקודה נוספת למחשבה: האם כל התוכן שהשקעתם בו את נשמתכם נמצא רק בפייסבוק? עד כמה הוא באמת משמש אתכם או עובד בשבילכם? לא הגיע הזמן לפחות לגבות את המידע שכבר כתבתם ויצרתם ולתת לו עוד נפח ועוד חיים בפלטפורמות אחרות?

נכנסתם לקבוצות וכתבתם פוסטים ארוכים והמלצות, מנפו את זה לתוכן שמתועד בבלוג שלכם, באתר שהוא שלכם, בפלטפורמה שתהיה נגישה יותר גם למי שבוחר לא להיות בפייסבוק. ככה תחסכו לכם גם כאב ראש ביצירת תוכן חדש ואין סופי כל הזמן וגם תצליחו בקלות להתרחב לפלטפורמות שיווק אחרות.


בלוגים סטטיסטיקה 2019

אבל לא רק תוכן כתוב, מה עם התוכן וידאו, הגרפיקות והתמונות שיצרתם? עד כמה זה כבר קבור בתחתית העמוד העסקי שלכם ולא משרת אתכם בשום צורה? לא הגיע הזמן למנף גם אותו לקבל עוד כניסות? עוד קהל? אותו קהל שמזמן לא נמצא (או גם לא היה) בפייסבוק? יש עוד לקוחות שהם לא מדור הY שטרם הכירו אתכם.



כי בסוף, הגיע הזמן למנף את התוכן שלכם בפלטפורמות אחרות שיעבוד בשבילכם טוב יותר, יהיו נגישים עבור קהל רחב יותר ולהשתמש בפייסבוק ככלי שיעזור לכם לבסס ולשפר את הביצועים שלכם כבר עכשיו.



221 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page