בשביל מה צריך אתר אינטרנט?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

כל הסיבות להפסיק לתרץ ולהתחיל לעבוד על אתר

עסקים רבים, בכל הגדלים, בעיקר בתחילת דרכם מתלבטים אם להקים אתר או לא. יש כל כך הרבה דילמות סביב הנושא הזה, שאני כבר עובדת על פוסט נפרד של שאלות נפוצות וכל התשובות על כך. אבל את הפוסט הזה אני רוצה להקדיש לשאלה הגדולה והמשמעותית מכולן- למה להקים אתר אינטרנט?

בשביל מה להקים אתר

נגמרו התירוצים- היום כל אחד יכול להקים אתר

פעם להקים אתר היה נחלתם של אנשים שמבינים ''טכנולוגיה'', אנשים שיודעים לתכנת ומבינים מושגים שלרוב האנשים הם סינית- HTML, CSS, SEO ועוד ועוד כאלה. היום יש כל כך הרבה כלים חינמיים ונגישים לציבור הרחב, כל כך הרבה מידע במגוון סוגים- בעברית, באנגלית, סרטונים, מדריכים כתובים, קורסים חינמיים, קורסים אונליין באורך מלא, מיטאפים. ולא רק מידע קיים בשפע, גם הפלטפורמות לבניית אתרים הפכו לקלות ונגישות. החל מוורדפרס (wordpress), ויקס (wix), שופיפיי (shopify) וחבריהם. פשוט פותחים משתמש ומתחילים לבנות אתר.


אתר הוא נכס דיגיטלי משלך

באתר שלכם אתם המייסד, המנכל ואיש השיווק. אתם מחליטים כמה דפים יהיו, איזה מידע יוצג ובאיזה אופן. אתם שולטים לא רק במידע הכתוב שמוצג בו, אתם שולטים בעיצוב שלו, בתמונות והסרטונים שיש בו. אתם לא כפופים לאף טכנולוגיה שתכתיב לכם כיצד תציגו מידע, איזה מידע תפרסמו, אף אחד לא יגביל אתכם בכמות הטקסט, גודל התמונות וכו.

אף אחד גם לא ישנה את החוקים שלו, מהסיבה הפשוטה שבאתר שלכם החוקים הם שלכם.

זוכרים את הרגע הזה שפייסבוק התחילו לצמצם בחשיפה אורגנית של עמודים עסקיים? לא היה לכם שליטה למי ואיך יגיע המידע שפרסמתם, לא הייתה לכם שליטה גם איך אנשים רואים או גוללים את המידע שמופיע בסדר כרונולוגי באתר שלכם.

באתר שלכם תוכלו להחליט על הכל, מרמת הצבע, גודל הכותרת, מספרי עמודים, סדר הלשוניות ואופי ארגון התוכן.


אתר מסנכרן בין כל הפלטפורמות שאתם פעילים בהם

לבנות אתר זה לא אומר לוותר על פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ושלל הרשתות החברתיות הקיימות בשוק. אתר נותן לכם רובד נוסף לפעילות שלכם בעולם הדיגיטלי, הוא מבסס את האמינות שלכם, את הידע המקצועי שלכם ומאפשר לכם לסנכרן בין מידע שמוזרם בשלל הפלטפורמות השונות שיתנקז בסופו של דבר לאתר שלכם.


נניח יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, אתם פעילים באינסטגרם וגם יש לכם חשבון שמעלה אבק בלינקדאין.

אתם תוכלו לפרסם מידע בפייסבוק שמתאים לקהל היעד של העמוד העסקי שלכם.

באינסטגרם תפרסמו מידע אחר או פן אחר של העסק שמדבר לקהל היעד של עמוד האינסטגרם שלכם וכנ''ל בלינקדאין.

בכל פלטפורמה תדברו בגובה העיניים ובמסרים של קהל היעד שלכם באותו פלטפורמה, וכל אלו יפנו אל האתר שלכם. באתר הזה תוכלו לרכז את כל המידע, השרותים והמוצרים שאתם מוכרים והפניות לשלל הרשתות החברתיות שאתם פעילים בהם (ללקוחות שעוקבים אחריכם באינסטגרם אך פספסו את זה שאתם פעילים בפייסבוק).


באופן הזה אתם יוצרים נוכחות דיגיטלית חזקה בכל הפלטפורמות הרלוונטיות, אתם שולטים במסרים שאתם מעבירים ויוצרים סירקולציה של מידע בין כל הפלטפורמות.



אתם עוד לא מופיעים בגוגל?

אם הייתי אומרת לכם שיש פלטפורמה אחת ענקית שכל אחד מאיתנו עובר בה לפחות פעם אחת ביום (אם לא עשרות פעמים), הפלטפורמה שאין קהל יעד שלא נמצא בה- תלמידים, סטודנטים, עצמאים, רווקים, בעלי עסקים, שכירים, בעלי כלבים, אוהבי חתולים, אמהות, אבות, מבוגרים - אבל אין שם אף מידע עליכם. לא חבל לפספס את הפלטפורמה הזאת? לא חבל לפספס את מי שחיפש בדיוק את השירות שלכם, בדיוק באזור הגאוגרפי שלכם?


גוגל היא מנוע החיפוש הגדול בעולם, אם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים. כי את המידע שלהם אנשים מחפשים בגוגל. זה מצויין שאתם מפרסמים בפייסבוק, אבל למה לפספס את גוגל?

גם אם לקוח פוטנציאלי קיבל עליכם המלצה, האם הוא בהכרח יחפש אתכם בפייסבוק? כנראה שפחות.

הוא יחפש בגוגל, נניח: ''מאיה עיצוב גרפי ראשלצ'' ויגיעה לאתר המוקפד והאטרקטיבי של יוסי המעצב הגרפי מחולון, הוא מהר מאוד ישכח לבדוק אם מאיה פעילה במקרה ברשת חברתית כלשהי ויצור קשר עם יוסי. מאיה תאבד לקוח פוטנציאלי ויוסי שהשקיע באתר לפני שנה וחצי ומאז בקושי נגע בו - הרוויח.

באיזה צד אתם מעדיפים להיות?


תתפלאו- יש קהלים שלא נמצאים בפייסבוק

תעצרו רגע, תקראו את הכותרת שוב - יש קהלים שלא נמצאים בפייסבוק. זה תמיד נתון שמאוד מפתיע דווקא את הלקוחות העצמאים שלי, כי עצמאים הם לרוב מאוד פעילים בפייסבוק והם שמים לב להמון דפים עסקיים ופרסומים ממומנים שרצים בפייסבוק. נוצרת תחושה שכל מה שנכון, חדש ורלוונטי זורם בפייסבוק, לא רק שאנחנו חייבים להיות שם אלא אנחנו גם חייבים להיות מחוברים בלי הפסקה.

אבל יש קהלים שלא נמצאים בפייסבוק, למשל בני נוער, למשל בעלי עסקים גדולים. יותר מזה, רוב האנשים שנמצאים בפייסבוק נמצאים שם בכובע הפרטי שלהם, כך שזה בעייתי מאוד לעסקים שמחפשים לעשות שיווק B2B (עסק לעסק) או לילדים, או לנוער.

יש חיים לפני פייסבוק, לצד פייסבוק ואחרי פייסבוק.

לכן, חשוב לכסות יותר מפלטפורמה אחת על מנת להפוך עסק לנוכח דיגיטלית ומונגש למגוון קהלים.


להקים אתר משלך

הרחבת קהל היעד - אין סוף אפשרויות חדשות להגדיל את העסק שלכם

אתר מאפשר לנו להרחיב את הקהל שאנחנו פונים אליו ומשתמשים בשירות או המוצרים שלנו. למשל נותני שירות שמעבירים הרצאות או סדנאות יכולים ליצור שירות דיגיטלי בצורת קורס אונליין בתשלום. עסקים שמחזיקים במוצרים פיזיים- יכולים ליצור חנות דיגיטלית שמוכרת מוצרים אונליין או הזמנת מוצרים מותאמים אישית. בעלי מסעדות, בתי קפה או פאבים יכולים ליצור באתר שירות של הזמנת מקום, הזמנת משלוחים וכו.

כל השרותים הדיגיטליים האלו יכולים להגדיל משמעותית הכנסות לבעלי העסקים, לתת מידע זמין ונגיש ללקוחות ולהחזיק עסק שעובד 24\7 בלי שתהיו כל הזמן נוכחים או זמינים טלפונית או בפניות ברשתות החברתיות.


יצירת מותג חזק ומהימן

אתר יכתיב את הטון והמסרים של העסק שלכם. הוא יאפשר ללקוחות פוטנציאליים לגשת למידע בקלות ובמהירות, הוא יסייע לחזק את המסרים שאתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם ויצור תחושה מהימנה ומקצועית יותר אצל הלקוחות שלכם.

באמצעות תוכן איכותי תוכלו לחסוך זמן ולענות על שאלות נפוצות, לשתף בידע המקצועי שאתם מחזיקים בו, שיתוף ידע יבסס את השם שלכם בעולם רחב של מתחרים ויחזק את המיתוג העסקי שלכם.


למתחרים שלכם כבר יש אתר- למה אתם נשארים מאחור?

תבדקו את המתחרים החזקים שלכם, האם יש להם אתר? איזה תוכן הם משתפים באתר שלהם? לכל בעל מקצוע, בכל תחום יש אתר חזק שמחזק את האמינות שלו, יוצר לו נוכחות דיגיטלית חזקה במספר פלטפורמות. אם למתחרים שלכם יש אתר, אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר מאחור.


אתר מחזק את יכולות השיווק הממומן שלכם

גם אם כרגע אתם לא מעוניינים להשקיע בשיווק ממומן, אתם צריכים לשמור לעצמכם את האופצייה הזאת כקיימת. אתר יאפשר לכם לאסוף מידע על הגולשים שלכם, לעזור לכם לטרגט אותם בפלטפורמות כמו פייסבוק. לתת לכם נתונים איזה תוכן עובד טוב, מאיזה מקורות מגיעים אליכם הלקוחות והכי חשוב- לחזור לאותם מתעניינים ולפרסם את המוצר או השירות החדש שלכם. רימרקטינג הוא עולם ומלואו שמבוסס על בניית תדמית, טרגוט נכון וחזרה על מסרים רלוונטיים לקהל היעד שלכם עד למעמד הרכישה ואף לאחריו. מאוד חשוב עבור שירותים שללקוח לוקח זמן להבשיל ולרכוש אותם או עבור יצירת קהילה והזדהות עם מותג קיים.


אתר זה השקעה לטווח ארוך. ארוך מאוד ומשתלם

עצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים מכירים את התחושה- ברגע שהם קצת הורידו את הרגל מהגז של שיווק וקידום משלל סיבות שונות כמו מחלה, חופשה או עומס בתפעול העסק, תבוא מתישהו הירידה במכירות ובפניות לעסק. זה נוצר כי אנחנו עובדים 24\7 סביב קידום העסק, השירותים או המוצר שלנו. אתר הוא עבודה אינטנסיבית שעם הזמן תאפשר לנו להוריד את הרגל מהגז ולהתמקד בעבודה השוטפת שהיא לא קידום העסק. יצירת אתר חכם, יעיל ומאורגן תאפשר לאתר לעבוד בכוחות עצמו ולהביא לנו את הלקוחות הרלוונטיים גם כשאנחנו בחופשה או שקועים בשגרה. אחרי שנשקיע את המאמץ ההתחלתי בהקמה, קידום וארגון האתר הוא יוכל להמשיך לרוץ ואנחנו נצטרך רק לעדכן אותו מידי פעם, לעשות בו שינויים בהתאם לשינויים בעסק ובקהלי היעד שלנו ולהנות מהתוצאות של העבודה הקשה בהתחלה.


אז אתם עוד פה?

קדימה, לשנס מותניים, להכין קפה ולהתחיל לעבוד על האתר שלכם.

220 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page