7 כלים חינמיים לניתוח אתרי המתחרים שלכם
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

7 כלים חינמיים לניתוח אתרי המתחרים שלכם

חלק זה במדריך מחקר המתחרים יעסוק בכלים חינמיים שאתם יכולים להשתמש בהם על מנת לאסוף נתונים טכניים על האתרים של המתחרים שלכם.

כלים חינמיים לניתוח מתחרים

למה צריך לעשות את זה?

מחקר מתחרים שיציג לנו נתונים על התנועה והאתר של המתחרים שלכם יכול לעזור לנו להבין: מי מהמתחרים שלנו פעיל מאוד ברשת וזוכה להרבה כניסות? מאיפה מגיעות הכניסות האלה - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד.


נוכל על סמך הניתוח תוכן ומבנה האתר שעשינו בפוסט הקודם (לחצו כאן אם פספסתם) - איזו פעילות ואיזה מבנה ותוכן תורמים למתחרים שלנו וכדאי ללמוד מהם?


נוכל לחדד את מילות המפתח שכדאי להשתמש בהם לקידום האתר שלנו ולהבין מי מהמתחרים שלנו משחק בזירה של הקידום האורגני בגוגל ואת מי נוכל ''לעקוף'' בתחום הזה. לעשות ניתוח מילות מפתח זה תהליך יחסית קל שכל אחד יכול לעשות, אבל הקושי האמיתי הוא לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר שיביאו לנו מקסימום תוצאה במינימום מאמץ.


ניתוח מתחרים

אם הגעתם לכאן וטרם קראתם את הפוסטים הקודמים בסדרת ניתוח המתחרים- אני ממליצה להתחיל מכאן.


שימו לב שהפוסט הזה מתמקד בניתוח אתרי המתחרים בלבד, על ניתוח רשתות חברתיות נעסוק בפוסטים הבאים בסדרה.


קטרינה מוניץ בלוג

טיפים חשובים לפני שמתחילים בבדיקות:

  1. מכיוון שאתם יודעים הכי טוב את הנתונים המדוייקים של האתר והתנועה שלכם, בכל אתר ומערכת שאתם מריצים את הכתובות של המתחרים שלכם - בדקו קודם כל מה האתר מציג על האתר שלכם, תוכלו לקבל מושג לגבי איך הנתונים מוצגים, איזה נתונים הוא מצליח להציג בצורה די מדוייקת ואיזה נתונים הוא לא מצליח לאתר (לכל כלי חינמי יש חסרונות משלו). זה יתן לכם בסיס טוב להשוואה ולהערכת המידע שאתם מקבלים על המתחרים שלכם. הדבר הכי חשוב בניתוח המתחרים הוא איפה אתם נמצאים ביחס אליהם ומה תוכלו לשפר.

  2. בהרבה כלים יש הגבלה לכמות האתרים שאתם יכולים לקבל עליהם נתונים ללא עלות. לכן בחרו בקפידה את המתחרים שאתם רוצים לבדוק. אני ממליצה לייצר רשימה של מתחרים מאוד חזקים ומוכרים בשוק שלכם כדי ללמוד מהם ולהבין לאן אתם צריכים לשאוף. מתחרים שהם בסדר גודל שלכם כדי לדעת באיזה נקודות תוכלו לשפר את העמדה שלכם לעומתם ומתחרים הנמצאים בתחרות ישירה מולכם. סוג של ראש בראש - אלה למשל שפועלים באיזור הגאוגרפי שלכם או נותנים שירות זהה לשלכם.




ניתוח כללי

הדרך הראשונה והכי טובה שאני אוהבת זה לחטט בקוד של המתחרים שלנו, זה עוזר לי להבין איך הם מגדירים לגוגל את תגיות המטא (meta tags) כמו: שמות העמודים , מה הם כותבים בתיאור העמוד (ובהתאם לזה נוכל להסיק איזה מילות מפתח הם מנסים לקדם), להבין באיזה פלטפורמה בנוי האתר וכך הלאה. זה עוזר לי להבין מה התשתית שלהם מאפשרת להם לעשות ובאיזה פרמטרים כדאי לי להתמקד כשאני רוצה לשפר את הביצועים של האתר שלי.


איך עושים את זה?

לוחצים באתר הרלוונטי (ממליצה לעשות את זה על העמודים המרכזיים באתר) על לחצן ימני בעכבר ובוחרים באופצייה view page source, זה יפתח לכם עמוד חדש עם הקוד של העמוד שעליו לחצתם. תוכלו לראות באיזה כותרות ותיאורים משתמשים המתחרים שלכם, אם הם הכניסו מילות מפתח ספציפיות זה יעזור לכם להתמקד באיזה מילים הם רוצים לקדם בגוגל.


תוכלו ללחוץ על CTRL+F כדי לחפש בקוד מילים ספציפיות כמו: WIX, WORDPRESS וכו כדי לראות באיזה פלטפורמה בנוי האתר ולהבין מכך את היתרונות והחסרונות שלו.


איך עושים את זה לדוגמא על אתר רנדומלי שעלה לי ראשון כשחיפשתי בגוגל ''יוגה'':


בדיקת קוד של אתר

ניתוח מילות מפתח של מתחרים

בבדיקה פשוטה אנחנו יכולים לראות שהאתר הזה מנסה לקדם מושגי מפתח כמו: אשטנגה ויניאסה יוגה בחולון, תרגול יוגה, מורה ליוגה, סטודיו יוגה וכך הלאה.



ניתוח מהירות אתר

מהירות טעינת אתר הוא אחד הפרמטרים החשובים לקידום אורגני בגוגל ולחווית משתמש. הדרך הכי טובה לבדוק זאת זה באמצעות הכלי החינמי של גוגל. מריצים בדיקות על האתר שלכם ועל האתרים של המתחרים כדי להבין איפה אתם עומדים מול הדירוג שלהם ומה כדאי לכם לשפר כדי לשדרג את הציון דירוג שלכם. גוגל יודעת להמליץ לכם על מה כדאי לעשות כדי לשפר את הדירוג. שיפור בפרמטרים של גוגל, למשל בגודל התמונות באתר יכולים לשפר את הדירוג שלכם בגוגל לעומת המתחרים (ובכך להשפיע על הדירוג הכללי של הקידום האורגני שלכם) ולשפר את חווית הגלישה של הלקוחות באתר שלכם.


ניתוח לינקים ופוסטים מובילים

לינקים מאתרים חיצוניים לאתר שלנו הם עוד פרמטר מאוד חשוב בקידום אורגני בגוגל. זה גם אחד הפרמטרים שהכי קשה לשפר בזמן קצר.

כדי להשתמש באפשרויות החינמיות באתר צריך להירשם אליו, שימו לב שהתוצאות שהוא נותן לא מדויקות לחלוטין (ממליצה להשוות לאתר שלכם כדי לקבל מושג) אבל יכול לתת לכם רעיון על איך האתר של המתחרה עומד מול שלכם בכל מה שקשור ללינקים חיצוניים שמקשרים אליו, תוכלו לראות לאן מפנה המתחרה בתוכן שלו, איזה אתרים מפנים אליו ומה הדפים המובילים באתר שלו.


כלי זה יכול לתת לכם רעיונות ל:

  1. שתפים של תוכן עם גופים אחרים שקישרו לאתר של המתחרה שלכם וכנראה ישמחו לכתוב עליכם או לשתף מידע שלכם כפוסט אורח.

  2. להבין מה התוכן המוביל אצל המתחרה שלכם ולקבל מושג על איזה סוג תוכן (נניח וידאו, מדריך, אינפוגרפיקה וכו) עובד אצל הקהל שלכם ומה המידע שהוא מחפש.

ניתוח בגרסה החינמית של התוכנה יאפשר לכם לראות מאיפה מגיעה התנועה המרכזית לאתר שלכם ושל המתחרים שלכם ובכך להבין באיזה פלטפורמות ואמצעי שיווק הם משתמשים. לדוגמא האם רוב התנועה שלהם מגיעה מפייסבוק? או מלינקדאין?

אם התנועה שלהם מגיעה מגוגל- האם זה מקידום ממומן (ותחת איזה ביטויים מובילים) או מקידום אורגני (גם פה תוכלו למצוא מילות מפתח מובילות). כך תוכלו להבין האם המתחרה שלכם משקיע בקידום ממומן בגוגל או מצליח רק מתנועה אורגנית ומה הגולשים מחפשים בתחום שלכם. כאשר תבחנו מספר מתחרים בפלטפורמה זו תוכלו להבין מאיפה התנועה העיקרית של הלקוחות לאתרי המתחרים ולדעת במה כדאי להתקד בהתחלה ואולי איזה אופציות קיימות נוספות כדאי לבדוק (כדי להצליח להגיע גם לנישות)

מעניין גם לראות את הדירוג של האתר שלכם אל מול האתר של המתחרה שלכם, בדירוג גלובלי או בדירוג מקומי (ישראל למשל).


ניתוח תנועת אתר של מתחרים

ניתוח קידום אורגני וממון בגוגל


מגבלות: האתר נותן לכם בדיקה על 10 בקשות (שימו לב שכשאתם בודקים נתונים שונים אצל המתחרה זה נספר כבדיקות נפרדות) והן מוגבלות יומית. אפשר להשאיר פרטים לקבל שבעה ימי ניסיון ללא עלות.

האתר יודע להציג לכם נתונים על מילות המפתח המובילות שהמתחרים שלכם משתמשים בהם, האם הם מקדמים באופן אורגני או ממומן ואיזה תנועה הם מקבלים לאתר. בהשוואה של המתחרים לאתר שלי עלה כי התוצאות לא מדוייקות לגבי התנועה באתר, אבל זה עדיין עוזר להבין את המיקום שלי בהשוואה לשלהם, להבין איזה מילות מפתח חופפות יש לנו ואיזה מילים נוספות הם בוחרים לקדם.


כלי שרץ על האתר שלכם (ושל המתחרים שלכם) ונותן לכם ציון כולל ולכל פרמטר בנפרד על הפרמטרים השונים שחשובים לקידום האורגני של גוגל. חשוב לקחת גם אותו בערבון מוגבל ואם התחום של ציון SEO חשוב לכם לנסות במקביל להריץ עוד אתרי בדיקות. אבל האתר הזה ייתן לכם מושג על חסרונות באתרים כמו: חוסר ברספונסיביות, אתר שהוא כבד מידי או אתר שלא הוגדרו לו חלק מהפרמטרים שגוגל דורשת כדי לקדם כמו כראוי.


בדיקות SEO




ניתוח תוספים באתר

תוסף לכרום שמאפשר לכם לנתח את האתרים של המתחרים שלכם ובאיזה תוספים הם משתמשים באתר שלהם, לדוגמא: גוגל אנליטיקס, פלאגינים של וורדפרס, פיקסל פייסבוק ומערכות שונות. אני מאוד ממליצה לבדוק את המערכות שהמתחרים שלכם משתמשים בהם על מנת ללמוד כלים חדשים שאולי אתם לא מכירים ויעזרו לכם לשדרג את העסק והפעילות שלכם.


אחרי שניתחנו את הנכס הדיגיטלי הכי (לרוב) דומיננטי אצל המתחרים שלנו עלינו לחזור ולנתח את הפעילות שלהם ברשתות חברתיות שונות. בכך יעסוק הפוסט הבא בסדרה.

רוצים להישאר מעודכנים ולא לפספס את הפוסטים הבאים בסדרה? תוכלו להירשם לקבלת עדכונים ממש כאן.


1,646 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page