מדריך דפי נחיתה: איך ממקסמים את יכולות הדף נחיתה שלנו
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

מדריך דפי נחיתה: איך ממקסמים את יכולות הדף נחיתה שלנו

ברוכים הבאים לחלק השלישי במדריך דפי הנחיתה שלי. בפוסט הקודם בסדרה עסקנו באיך כותבים ומעצבים את דף הנחיתה שלכם והפעם אני רוצה לדבר על מערכות שנוכל לחבר לאתר כדי למקסם את ביצועי הדף נחיתה שלנו: לאסוף כמה שיותר מידע שימושי על המשתמשים, לדעת לנתח את ביצועי הדף נחיתה שלנו על מנת לשפר אותו כל הזמן ואיך להגיע לאותו קהל שביקר בדף שלנו אבל לא השאיר פרטים להרשמה.


חשוב לי לציין: אומנם המדריך שלי עוסק נקודתית בדפי נחיתה אבל יש בו המון מידע הרלוונטי גם לכל מי שבונה אתר מלא ומורחב. שכן, כמו שכתבתי בפוסט הראשון בסדרה - אם הקמת דף הנחיתה מתבצעת בפלטפורמה לבניית אתרים (על כל יתרונותיה), ניתן להרחיב את הדף נחיתה שלנו לאתר מלא בקלות.

החלק הזה במדריך הוא לגמרי רלוונטי ומתאים הן לדפי נחיתה והן לאתרים מלאים.


למי שהגיע לפה בפעם הראשונה, הנה מה שמחכה לכם במדריך:

הפוסט הנוכחי: איך ממקסמים את הביצועים של דף הנחיתה שלכם

והפוסט הבא (והאחרון) במדריך יתן לכם את כל הכלים לפתיחת דף נחיתה בפלטפורמת WIX.


רוצים להישאר מעודכנים ולקבל עדכון ראשונים על הפוסט החדש בבלוג? מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים ממש פה.


מדריך לבניית דף נחיתה- פיקסלים, גוגל אנליטיקס וכו

לפני שנתחיל - חשוב לי לציין שכל דבר שאתם מוסיפים לאתר שלכם עשוי להשפיע על מהירות טעינת האתר, לכן הטמיעו והתקינו רק את הדברים שאתם הולכים באמת להשתמש בהם. למשל, אם הקהל שלכם לא נמצא בלינקדאין ואתם לא מתכוונים לעשות קידום ממומן בלינקדאין חשבו פעמיים האם יש צורך בכלל בהטמעת פיקסל של לינקדאין וכך הלאה. דוגמא נוספת: אם אתם משתמשים בפלטפורמה של WIX לאתר שלכם, שימו לב שיש מערכת דיוור של WIX שכבר קיימת במערכת ויכולה לשמש אתכם לאוטומציות ולדיוור, אז אולי אין צורך לבחור מערכת דיוור חיצונית וכך הלאה.


דיוור

אז נכון, מצד אחד זה נראה ממש מובן מאליו, שאם הקמנו דף נחיתה אנחנו בהכרח צריכים לחבר אותו למערכת דיוור, בטח אם הדף נחיתה שלנו משמש לאיסוף לידים בצורת הורדת מדריך או משהו בסגנון הזה. אבל לפעמים זה מתפספס, אז גם למתחילים וגם למתקדמים הנה כמה נקודות על דיוור ודפי נחיתה:

  • אם מטרת דף הנחיתה שלכם היא לאסוף לידים או להגדיל רשימת תפוצה על ידי הפצת מדריך חינמי (תמורת הרשמה בדף, כן?) במקום לשלוח ידנית, אל תתעצלו וחברו את דף הנחיתה למערכת דיוור. לשלוח מהמייל האישי שלכם לא נראה מקצועי מספיק, זה לא אוטומטי ומיידי וזה בעיקר יוצר חוויה של סרבול עבור הלקוח עד שהוא יכול פשוט לוותר על רעיון קריאת המדריך או להצטער שהשאיר את הפרטים שלו אצלכם. לכן, יצירת אוטומציה פשוטה בעזרת מערכת דיוור המחוברת לדף נחיתה שלכם היא הכרחית: הלקוח נרשם במערכת ומקבל את המדריך למייל שלו. נגמר.

  • אם מטרת דף הנחיתה שלכם היא לפרסם שירות ולעודד את הלקוח שישאיר פרטים כדי שיצרו עימו קשר - לפעמים כיתוב של ''הרשמתך התקבלה'' בעמוד נחיתה עצמו נראה לא מספיק, אין פה שום ערך (לרוב) מעבר לטכניות שבדבר. אבל חשבו רגע על הלקוח, כמה הוא סומך על האישור האוטמטי הזה? מתי תחזרו אליו? הוא מחכה לכם ממש עכשיו, עכשיו הוא חם על השירות, מה תייבשו אותו עד שתתפנו? לפספס את רגע הנלהבות של הלקוח לקבלת פרטים או סגירת השירות מולכם יכול לעלות לכם ביוקר. לכן, חוץ מהודעת אישור אוטומטי שיופיע במסך דף הנחיתה - שלחו בעזרת אוטומציית דיוור מייל ללקוח מיד בתום ההרשמה עם מידע רלוונטי ועוד קצת תוכן עליכם: ספרו לו תוך כמה זמן בערך תצרו עימו קשר, הציעו לו דרכים לקבוע איתכם שיחה עכשיו ליום X בשעה Y, הציעו לו עד שתחזרו אליו לקרוא ולקבל מידע נוסף עליכם בלינקים מצורפים מתוך האתר המלא שלכם וכו וכו. מעבר לאשרור שהפרטים שלכם אכן התקבלו, הארכתם את נלהבות הלקוח, נתתם לו עוד מידע, תיאמתם ציפיות לגבי המשך התהליך ואולי אף החזרתם אותו לטייל עוד קצת באתר שלכם. מדהים לשני הצדדים.

  • כשדף הנחיתה שלנו מעודד רכישת מוצר ישירות מתוך העמוד - מעבר לשליחת הקבלה ואישור ההזמנה ללקוח, מומלץ גם פה לעשות תיאום ציפיות: מתי המשלוח יגיע אליכם? האם יש עיכוב בימים אלה? זה המקום גם לעודד את הלקוח לרכישה חוזרת על ידי קוד קופון לקנייה הבאה, הזמנה להציץ בפריטים נוספים באתר. שימוש נכון בדיוור ברכישות אונליין יכול להזניק את חווית הלקוח שלכם גם בזמן ההמתנה למוצר - עדכנו אותו שבדיוק המשלוח שלו נארז ויצא לשליח, התרגשו בשבילו שהוא בדרך ושאלו אותו לדעתו לאחר שהמשלוח התקבל - גם כדי לקבל מידע על השילוח, ללמוד על התהליך ולאפשר ללקוח חוויה טובה שתהפוך אותו ללקוח חוזר.

הנה דוגמא לקוד קופון שנשלח בתום רכישה מ Terminal X, גם קוד קופון שיעודד אותי לחזור לרכוש וגם המלצות ממש במייל לדברים שיכולים להיות רלוונטיים לפי ההזמנה שלי:


דוגמא לניוזלטר בתום רכישה באתר

דוגמא מצויינת נוספת לשימוש במערכת דיוור תוך כדי תהליך של שליחת המוצר ללקוח הוא של ''התבלינים של איילת'' שם אני מקבלת למעשה בתום ההזמנה אישור רכישה אבל גם מייל מאוחר יותר עם אישור על כך שהחבילה שלי יצאה לדרך. המייל השני עושה תיאום ציפיות לגבי קבלת המשלוח, מידע שימושי לגבי חברת השליחויות, ביסוס הביטחון שלי שלכל מטרה אני יכולה לפנות אליהם וגם עידוד להיכנס לקהילה שלהם ולתייג אותם ברשתות חברתיות. מינוף מקסימלי של מייל אינפורמטיבי.



מייל אישור שליחת משלוח

דוגמא לדיוור באיקומרס

לסיכום: מערכת דיוור שתחובר לדף נחיתה שלכם תתן לכם את היכולת לאסוף את המידע מהלקוחות לרשימה מאורגנת (ולדוור להם בהמשך), ליצור מערכת יחסים ותאום ציפיות עם הלקוח, ליצור אוטומציות של מיילים שישפרו את זמני התגובה שלכם (ויחסכו לכם זמן) ועוד.





פיקסלים

הבעיה העיקרית בדפי נחיתה זה כשגולשים נכנסים לדף שלנו אבל לא משאירים פרטים מסיבה כזו או אחרת. אולי הם לא מספיק בשלים לרכישה, אולי עמוד הנחיתה שלנו לא מספיק ברור ומעודד הנעה לפעולה (על כך בנפרד) או מסיבות רבות אחרות. הרבה פעמים שואלים אותי איך אפשר ליצור אוטומצית דיוור לאותם אנשים שלא השאירו פרטים, הבעיה היא שאם אדם לא השאיר פרטים, פשוט אין לנו את הפרטים שלו כדי לדוור לו. אז מה עושים? מטמיעים פיקסלים שמאפשרים לנו לעשות רימרקטינג לכל אותם האנשים שביקרו בדף אבל לא ביצעו רכישה.


נקודה חשובה: רימרקטינג ניתן לעשות רק בקידום ממומן. אל תנסו לחפש את האופציה הזו בקידום אורגני, כי היא פשוט לא קיימת. בקידום אורגני הקהל ורמת החשיפה שלכם נקבעים על ידי הפלטפורמה, בניגוד לקידום ממומן בו אתם מגדירים מה סוג המודעה ומי הקהל יעד לו אתם מפרסמים.


איך עובד הקונספט של הפיקסל?

לכל פלטפורמה (פייסבוק, לינקדאין, גוגל וכו) יש קוד ייחודי שאתם יכולים לקבל דרך מנהל המודעות שלכם ולהטמיע באתר (כל אחד מהם נקרא בשם אחר אבל עושה את אותה פעולה). הקוד הזה למעשה מאתר מי האנשים שביקרו באתר שלכם והיו מחוברים במקביל (דרך החשבון שלהם) למערכת שבחרתם להשתמש בפיקסל שלה.


למשל: פיקסל פייסבוק ידע לסמן את כל מי שביקר באתר שלכם דרך חשבון שמזוהה בפייסבוק או באינסטגרם.


אנחנו לא נדע מי הם האנשים האלה, אנחנו רק נדע להגדיר לפלטפורמה ''לצבוע אותם'' כלומר: לבנות קהל שאליו אנחנו רוצים לפרסם שהוא כל האנשים שביקרו באתר שלנו בתקופה של X זמן וסומנו על ידי הפיקסל של פייסבוק.


על ידי סימון הקהל הזה למעשה נוכל לעשות קמפיין רימרקטינג לכל אותם אנשים כדי לעודד אותם לבצע את הפעולה שרצינו שיעשו- זה יכול להיות על ידי מתן ערך מוסף לשירות, הוספת מידע שישכנע אותם לקנות, הוספת מידע על אלה שכבר רכשו, מידע שמבסס את האמון שלנו, כלי חינמי לעידוד רכישה, קופון רכישה ועוד.


דרכים חכמות להשתמש בפיקסל:

השימוש בפיקסלים יכול לעזור מאוד לקידום ממומן וממוקד ללקוחות מתלבטים. אבל הוא גם יכול להיות מאוד בזבזני ולא יעיל. הנה כמה טיפים לאיך לשפר את העבודה עם הפיקסל שלכם:

  1. הבינו את המספרים- אם יש באתר שלכם 1000 מבקרים אבל אין רכישות, יכול להיות שמשהו בתוכן של האתר שלכם לא עובד, נסו להבין מה לא עובד, קודם לבצע מקצה שיפורים ואז לחזור לאותם אנשים ולקדם להם שוב קמפיין שמעודד כניסה לדף נחיתה שלכם

  2. יכול להיות שמבקרי האתר עוד לא מספיק בשלים להשאיר פרטים או לרכוש מכם, לכן מומלץ לעשות תהליך בו אתם ''מחממים'' את הקהל שלכם - תנו להם מידע, כלים, המלצות, חיזוק ההצדקה החברתית לרכישה מכם (לדוגמא כמה כבר רכשו, כמה כבר נהנו מהמוצר, המלצות ועוד). ניתן להתחיל קודם בדף נחיתה שיעודד הורדת מדריך ללא עלות (או קריאת פוסט בבלוג ללא השארת פרטים) ואז פרסום ממומן לאנשים שהורידו את המדריך או ביקרו בבלוג שלכם.

  3. תחסכו לעצמכם כסף ואל תבזבזו אותו על אנשים שכבר השאירו פרטים או ביצעו רכישה (אלא אם מדובר בקמפיין לעידוד רכישה חוזרת) - פשוט הגדירו למערכת שדרכה אתם עושים קידום לא להכליל את כל מי שביקר באתר שלכם והשאיר פרטים או ביצע רכישה. חבל לחזור ולפרסם לאנשים שכבר קנו - אתם מציקים להם במודעות שלכם ומבזבזים את הכסף של עצמכם.


גוגל אנליטיקס והמקבילות אליה

כמו שכתבתי בעבר, כדי לקבל החלטות או להבין את ביצועי התוכן שלנו אנחנו חייבים שיהיה לנו נתונים מספריים, נתונים מספריים שמספרים לנו סיפור, שאפשר להסיק מהם מסקנות ולבצע שיפורים בהתאם.

לשם כך נוצרו מערכות כמו גוגל אנליטיקס ומקבילותיה. הם ידעו לאסוף ולהציג לנו מידע מספרי שנוכל להסיק מהם מסקנות ולבצע שינויים נקודתיים בקידום הדף נחיתה שלנו.


שימו לב: מערכות אלה לא יודעות לאסוף נתונים רטרואקטיבית. כלומר, הן מתחילות לאסוף ולהציג נתונים רק מהרגע בו הן חוברו לאתר, לכן מומלץ לחבר אותן עוד טרם הפצת דף הנחיתה.


מה המידע שנוכל לדלות מהם למשל?

  1. כמות כניסות - בהצלבה לאנשים שמשאירים פרטים (או מבצעים רכישה) נוכל לדעת כמה האתר שלנו מניע לפעולה ועומד במטרות שלו

  2. משתמשים חדשים מול משתמשים חוזרים - האם מרבית האנשים שביקרו בדף נחיתה הם משתמשים שביקרו בו בעבר (ואז למשל מאלף כניסות למעשה היה לי רק 30 משתמשים ייחודיים) או כולם חדשים.

  3. מאיזה פלטפורמה מגיעים הגולשים שלנו בעיקר - יתן לנו את ההבנה איפה הקהל שלנו נמצא אבל גם איפה הפרסום והנוכחות שלנו חלשים

  4. האם הגולשים שלנו מבקרים באתר יותר מהמובייל או מהמחשב? - הצלבת נתון זה עם נתון הלידים שהתקבלו יאפשרו לכם לבחון למשל האם האתר שלכם מספיק אפקטיבי עבור מרבית הגולשים

  5. כמה זמן שוהים הגולשים בדף שלכם - האם זה מספיק כדי להעביר את המסר שלכם?

  6. במידה ויש דפים נוספים באתר- עד כמה הגולשים מבקרים בדפים הללו? באילו דפים מבקרים גולשים יותר ובאלו כלל לא.

  7. תוכלו לקבל מידע כללי על מאפיינים בולטים בקרב קהל היעד שלכם (גיל, מיקום גאוגרפי, שפה, תחומי עניין) ולדעת האם הגעתם בכלל לקהל יעד רלוונטי או שדווקא זה המקום בו אתם מפספסים.

דף נחיתה לא נועד להיות סטטי לנצח, אנחנו גם לא יכולים לנחש איך הקהל יגיב אליו. לכן, להיות עם היד על הדופק זה קריטי כדי לשפר את ביצועי העמוד שלכם. לפעמים, שינוי קטן יכול לעשות הבדל גדול בהמרות.


זו מערכת המאפשרת לכם לעשות מספר פעולות ולקבל מידע על מספר פרמטרים:

  1. לסייע לגוגל לסרוק את האתר שלכם בצורה מיטבית למנוע החיפוש

  2. להציג את ביצועי האתר שלכם במנוע החיפוש (בניגוד לאנליטיקס שמאפשר לכם לראות ביצועים כלליים של האתר ברשת ועל ידי גולשים שמגיעים מערוצי מדיה שונים)

  3. לקבל עדכונים על שגיאות שיש לתקן על מנת לאפשר ביצוע אופטימלי של האתר שלכם במנוע החיפוש

דרך מערכת זו תוכלו לראות איפה אתם עומדים אל מול המתחרים שלכם, באיזה שאילתות ובאיזה מיקום (ממוצע) האתר שלכם עולה במנוע החיפוש ומה הם הדפים שמביאים לכם את מרבית התנועה מגוגל.

חשוב לציין שהמערכת לא מחליפה את נתוני גוגל אנליטיקס אלא משלימה את המידע המופיע בה ונותנת לכם תמונה יותר מלאה של תפקוד האתר בגוגל ולכן לא מומלץ לוותר עליה שכן היא תתן לכם תמונה על האם גוגל משייכת את האתר שלכם לנישה הרלוונטית לו ואיפה אתם עומדים ביחד למתחרים שלכם.


מפות חום והקלטות וידאו של פעולות הגולשים באתר

הבעיה העקרית בדפי נחיתה זה כשהם לא מביאים לנו מספיק מהתוצאות להם אנחנו מייחלים ואנחנו לא תמיד יודעים למה זה קורה. האם התוכן לא מספיק ברור, לא מספיק מניע לפעולה או מכל סיבה אחרת. לשם כך יש היום בשוק מגוון פתרונות של מערכות שיכולות לספק לנו מפות חום והקלטות (וידאו) של גולשים והפעולות שהם עושים בדף נחיתה שלנו. אני אישית משתמשת במערכת שנקראת HOTJAR ויש לה גרסה חינמית מוגבלת וגרסת פרימיום.


מפות חום יכולות להראות לנו האם הגולשים קוראים עד הסוף את התוכן בעמוד הנחיתה שלנו או לא (ובכך למשל להחליט איזה תוכן אני רוצה להעלות למעלה לאיזור שמעל הקפל), אני יכולה להראות איפה הם לוחצים, מה הם קוראים מהר ומה הם קוראים לאט ובכך לחדד את התוכן שלי. שינויים קטנים יכולים לעשות הבדל משמעותי בביצועים של דף הנחיתה שלי.


כאן הכנתי לכם הסבר מעמיק איך אפשר להשתמש במערכת של hotjar כדי ללמוד ולשפר את האתר שלנו:



עד כאן המערכות הקריטיות (בעיני) שיכולות לעזור לנו לפרסם, לאסוף נתונים ולשפר את התוכן של הדף נחיתה שלנו באופן מתמיד.


למתקדמים כמובן יש עוד המון אפשרויות להרחבת היכולות של הדף נחיתה כמו למשל לא להסתפק בקבוצת הנרשמים במערכת הדיוור שלנו ולהרחיב את איסוף המידע למערכות CRM לניהול מידע מסודר יותר על הלקוחות שלנו, לחבר בוטים שיתנו מענה מיידי לשאלות של הגולשים בדף נחיתה או יסייעו להם במקרה של קושי לבצע רכישה - הכל תלוי המטרה של העמוד שלכם ובזמן שעומד לרשותכם כדי לשפר את המהלך השיווקי הזה.


בפוסט הבא במדריך אני אלווה אתכם צעד אחר צעד בהקמת דף הנחיתה שלכם באמצעות מערכת WIX ואיך אפשר להשתמש באופציות המתקדמות של המערכת למינוף ביצועי העמוד שלכם.


אם אתם ממש לא רוצים לפספס את הפוסט הבא, אתם יותר ממוזמנים להירשם לקבלת עדכונים מהבלוג שלי ממש פה.



1,004 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page