מדריך דפי נחיתה: איך כותבים ומעצבים דף נחיתה?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

מדריך דפי נחיתה: איך כותבים ומעצבים דף נחיתה?

בפוסט הקודם, בחלק הראשון של המדריך לבניית דפי נחיתה סקרנו את הפלטפורמות בהם כדאי יותר וכדאי פחות לבנות את דפי הנחיתה שלכם. אחרי שבחרנו פלטפורמה הגיע הזמן לכתוב את התוכן ולתכנן את העיצוב של דף הנחיתה שלכם.


למי שהגיע לפה בפעם הראשונה, הנה מה שמחכה לכם במדריך:

  1. הפוסט הנוכחי: איך כותבים ומעצבים דפי נחיתה.

והנה מה מחכה לכם בהמשך המדריך:

  1. איך ממקסמים את הביצועים של דף הנחיתה שלכם

  2. מדריך לפתיחת דף נחיתה בפלטפורמת WIX


(עוד לא רשומים לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים? תוכלו לעשות את זה ממש כאן ולהישאר מעודכנים על פרסום החלקים הבאים בבלוג).

אז בואו ניגש ישר ולעניין ונבחן את כל העקרונות שחשוב לשים לב אליהם כשאתם מתכננים את התוכן והעיצוב של דף נחיתה שלכם:


איך כותבים ומעצבים דף נחיתה?

מטרה אחת לדף נחיתה והנעה ברורה לפעולה

כפי שכתבתי בפוסט הקודם: דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד שהמטרה העיקרית שלו היא למכור מוצר ספציפי, לקדם שירות ספציפי ולעודד את הגולשים לבצע פעולה ברורה: רכישה, השארת פרטים וכו. דף נחיתה משמש אותנו כשאנחנו מקדמים שרות או מוצר בפרסום ברשת (למשל ברשתות חברתיות) ומפנים את הגולש אליו באופן ישיר באמצעות קישור ישיר לעמוד (בניגוד לקישור לדף הבית במידה ויש לנו גם אתר מלא).


לכן, לפני שאתם ניגשים לבנות את דף הנחיתה שלכם רשמו לכם באופן מסודר מה הייתם רוצים שיקרה אחרי שאנשים יראו את הדף נחיתה, מה המוצר או השירות שאתם מקדמים ברגע זה ומה אתם רוצים שהגולשים יעשו לאחר שייחשפו לפרסום ולדף נחיתה שלכם.

ההנעה לפעולה צריכה להיות ברורה, קלה ונגישה.


התאמה לשלושה סוגי קוראים: הסורק, המתעמק והחופר

גולשים הם בעלי אופי שונה, דרך שונה לצרוך ידע וכו. כשאתם בונים את הדף נחיתה שלכם הוא צריך להתאים לסוגים שונים של קוראים, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי היררכיה של תוכן והתאמת העיצוב להיררכיה הזו.

בסדנאות שלי אני אוהבת לאפיין את הקוראים בשלושה סוגים עיקריים שקל לזכור:


הסורק- כל מי שרוצה לקבל מידע ישר ולעניין, הוא החליט שהוא רוצה לרכוש את המוצר או השירות והוא צריך רק את הפרטים הטכניים: מי, כמה ולמה. אלה האנשים שלרוב יעברו ברפרוף על העמוד שלכם וירצו את השורה התחתונה. על מנת לתת מענה לקוראים כאלה מומלץ להתאים את העיצוב ולהדגיש את השורות התחתונות בעזרת בולטים ברורים או כותרות מודגשות ולוודא שענינו על כל הפרטים- תכלס. אל תאלצו אותם לחפש את המידע, הם לא יעשו זאת. אם המידע הרלוונטי לא יהיה מספיק ברור, חד ומודגש אתם פשוט תאבדו את תשומת הלב שלהם.


המתעמק- אלה יהיו האנשים שרוצים להעמיק בקריאה, להבין את התועלת של המוצר, לקרוא את כל ההמלצות, לוודא שהם מבינים כל סעיף וכל נקודה. לרוב מדובר בלקוחות פוטנציאליים שעוד לא קיבלו את ההחלטה הסופית לגבי המוצר שלכם, אבל לא רק - יש אנשים (כן, גם היום) שהם פשוט קוראים מתעמקים. הם לא אוהבים דברים לא ברורים. עבורם למשל, אפשר לפרט את הבולטים שהדגשתם לקוראים הסורקים, לפרט עוד על המוצר ולתת תוכן נוסף כמו וידאו, פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקות ומספרים כדי לבסס את השורה התחתונה שלכם.


החופר- אלה יהיו האנשים שדף הנחיתה שלכם לרוב לא יספיק להם, הם אלה שירצו לדעת מי אתם, מי הייתה האהבה הראשונה שלכם ומאיפה אתם בארץ (קצת הגזמתי אבל הבנתם את הראש). אלה יהיו האנשים שעבורם נשתול לינקים להרחבה על השירות או המוצר שלנו בעמודים אחרים: כמו עמוד אודות, עוד המלצות, סיפורי מקרה ועוד. זאת כדי לאפשר להם לקבל את כל המידע הרלוונטי אך לא להעמיס על שני סוגי הקוראים האחרים.





שלבו סוגי תוכן שונים

על מנת להעביר את המסר שלך בצורה ברורה אך לא ארוכה מידי וגם כדי לארגן את כל המידע בצורה ויזואלית טובה לאורך עמוד הנחיתה שלכם - מומלץ לשלב סוגים שונים של תוכן בנוסף לזה הכתוב.

הציגו תמונות רק אם הן תורמות לעמוד הנחיתה והמידע בו, הציגו נתונים בצורה של מספרים ואינפוגרפיקה. השתמשו בוידאו כדי להסביר עוד על תועלות המוצר, להציג המלצות של לקוחות עבר וכו. השקיעו מחשבה כיצד אפשר להציג את המידע בצורה ויזואלית שמושכת את העין ומנגישה את המידע בצורה הטובה ביותר.


סוגי תוכן בדפי נחיתה

דוגמא לדף נחיתה של חברת Hotjar להדגמת שימושי המוצר בעזרת איורים


כתבו בצורה רהוטה אך פשוטה

גם אם אתם לא כותבי תוכן במשרה מלאה, אופן כתיבת התוכן מאוד יכולה להשפיע על ההצלחה של דף הנחיתה שלכם.


איך עושים את זה?

  1. כותבים בניסוחים תקינים וללא שגיאות כתיב

  2. כותבים קצר ולעניין, המנעו מתיאורים מיותרים

  3. נותנים לעוד מישהו לעבור על התוכן שלכם מבלי שהכיר אותו קודם כדי לחדד ניסוחים

  4. מפתחים סגנון שפתי שמתאים לכם ולאופי המותג שלכם - כולל בניסוחים הקטנים של פרטי טופס ההרשמה, תיאורי מוצר, כפתור הרכישה והודעות אישור\שגיאה


אם אין ברירה ודף הנחיתה שלכם ארוך - חזרו על ההנעה הפעולה מספר פעמים

כעקרון מומלץ שלא לעשות דפי נחיתה מאוד ארוכים, זה לא האתר שלנו והוא צריך להיות ברור ותמציתי. יחד עם זאת, כשאנחנו לוקחים בחשבון פרמטרים שרצוי שיופיעו בו, הפריסה ואלמנטים גרפיים אנחנו עלולים להגיע לדף ארוך שהגולש צריך לגלול בו מספר פעמים. לכן, במקרה כזה מומלץ לחזור על ההנעה לפעולה מספר פעמים. אם מדובר בהרשמה לקורס לדוגמא, מקמו את הלינק או השדות להרשמה במספר אזורים לאורך העמוד. כך גם עם טופס השארת פרטים וכו.


טופס הרשמה פשוט

מטרתם של מרבית דפי הנחיתה זה להשאיר פרטים ליצירת קשר. כשמדובר בדף נחיתה עם טופס הרשמה חשוב להקפיד על מספר דברים:

ראשית - הנטייה של מרבית האנשים היא לאסוף כמה שיותר מידע על הלקוח, אבל חשוב לזכור שכל שדה נוסף מוריד את הסיכוי שהלקוח ישלים את כל פרטי ההרשמה ויתקבל במערכת כליד חדש. הקפידו על טופס הרשמה פשוט עם פריטים בסיסיים כמה שיותר וכמה שפחות שדות חובה, אל תקחו פרטים שאתם לא צריכים בשלב הראשון מהלקוח, כל מה שאפשר להשלים אחר כך - עדיף.


שנית - אפשרו ללקוח לבחור, האם הוא מעדיף להשאיר פרטים ולהמתין שאתם תצרו איתו קשר או לתת לו פרטי התקשרות ולאפשר לו ליצור עמכם קשר באופן עצמאי בזמן שנוח לכם. במקרה זה כדאי להגדיר שעות פעילות ולתת כמה שיותר אופציות ליצירת קשר: טלפון, מייל, ווטסאפ וכו.


לבסוף - אם החלטתם לא להשאיר פרטי התקשרות, עשו עם הלקוח תיאום ציפיות ברור כבר בדף הנחיתה - מה יקרה אחרי שהוא ישאיר את הפרטים, תוך כמה זמן תחזרו אליו, באיזה אופן תצרו קשר (טלפון או מייל לדוגמא) ומה המשך תהליך ההתקשרות.


טופס הרשמה יעיל בדף נחיתה

טופס הרשמה מאוד מאוד מנימליסטי וקל להרשמה- Airbnb


מייל תודה

נצלו את מייל התודה למתן ערך נוסף ללקוח.

אם ההנעה שלכם לפעולה בדף נחיתה היא טופס הרשמה, הורדת מדריך על ידי הזנת מייל וכל דבר דומה - הלקוח רוצה לדעת שהפרטים שלו נקלטו ואכן מישהו הולך ליצור עימו קשר. בכל סוגי הטפסים ישנה כמובן אופצייה להוסיף כיתוב ליד כפתור השליחה שהפעולה נקלטה (או בניסוח חביב יותר) אבל אשרור אמין לכך הוא מייל תודה שנשלח ללקוח ומוגדר באופן אוטמטי על ידכם.


מעבר לשימוש במייל כאישור לקבלת הפרטים, הוא מהווה נדלן מאוד חשוב עבורינו להעברת מסרים ותוכן נוסף ללקוח. מומלץ במייל לעשות שוב תיאום ציפיות: תוך כמה זמן תחזרו ללקוח, האם עליו להכין משהו לקראת השיחה, דרכים נוספות ליצור עמכם קשר. בנוסף תוכלו לצרף עוד פרטים שכדאי לדעת עליכם עם לינקים לעמוד אודות, להמלצות, שאלות ותשובות וכו.


אם יש לכם בלוג אז זה הזמן להפנות את הלקוח לפוסטים נבחרים מתוך הבלוג שלכם שיעזרו לבסס את האמינות והמקצועיות שלכם עד שתצרו קשר עם הלקוח. גם פה חשוב לזכור את שלושת סוגי הקוראים ולתת להם מענה. עם זאת, תהיו קצרים ולעניין, בחרו את הלינקים הרלוונטיים ביותר ואל תעמיסו. למשל אם הלקוח השאיר פרטים כדי לקבל מידע על שירות X שלכם, אל תפנו את הלקוח לקרוא על שירותים נוספים שלכם שאולי לא רלוונטיים ורק יבלבלו אותו עוד.


שמרו על פרטי הלקוחות שלכם ועדכנו אותם על כך

כתבתי על כך בעבר אבל השמירה על פרטיותם ופרטי הלקוחות (גם אם הפוטנציאליים) היא קריטית. הקפידו על לשמור שהפרטים שלהם מאובטחים והתחייבו בפניהם כי הם שמורים. מקווה שזה מיותר לציין אבל כדאי להתעכב גם על זה: להעביר את הפרטים שלכם לגורם צד ג' (לדוגמא לחברה אחרת מאותו תחום אך עם מוצר או שירות שונים) היא לא לגיטימית ואף אסורה. לכן, השתדלו להימנע מכך.

אם השירות שאתם מציעים ללקוחות הוא להעביר את פרטיהם לספקים רלוונטיים על מנת שיצרו איתם קשר אנא וודאו כי זה מספיק ברור ללקוח והוא מאשר זאת.

לדוגמא: אתר למתחתנים שמחבר בין ספקי חתונה לזוגות שעומדים לפני חתונה.


תנו את המידע המקסימלי, אל תשאירו מקום לעמימות

לקוחות לא אוהבים עמימות, הם רוצים לקבל כמה שיותר מידע כדי להחליט האם להשאיר את הפרטים שלהם, האם ההצעה שלכם בכלל רלוונטית אליהם?

עזרו ללקוח על ידי מתן מקסימום הפרטים, לדוגמא מחירים או טווח מחירים בעיקר כשמדובר בשירות או מוצר מוגדרים וברורים מראש.


שקיפות בדף נחיתה

הנה דוגמא מתוך דף נחיתה של BoxyGlow לפירוט ושקיפות של המחירים ואפשרות להזמנה ישירות מהדף נחיתה ולא על ידי השארת פרטים


אל תצפו שהלקוח יכיר אתכם

גם אם מטרת הפרסום היא להגיע ללקוחות עבר, רשומים לניוזלטר, קוראי הבלוג או כל קמפיין רימרקטינג (כזה שמיועד לאנשים שביקרו באתר שלכם למשל) אבל בעיקר אם מדובר בפנייה לקהל לקוחות פונטציאלי חדש לחלוטין: אל תצפו שהלקוחות יכירו אתכם, את המוצר או השירות שלכם. ספקו בדף נחיתה מידע מקסימלי על המוצר, אפשרו ללקוחות להרחיב ולקרוא עוד עליכם ועל ידי כך תוכלו למקסם את האמון בכם או במוצר שלכם.

כמו כן, אל תניחו שהלקוח הגיע אל דף הנחיתה בהכרח מקליק על קמפיין, לדוגמא יכול להיות שיגיע מישירת משיתוף של קישור או ממנוע חיפוש. ולכן אם יש מידע חשוב בתוכן הקמפיין מחוץ לדף הנחיתה יש לוודא שהוא מופיע שוב בדף.


המלצות והצדקה חברתית

85% מהאנשים סומכים על המלצות אונליין כמו על המלצות של חברים. המלצות אותנטיות עוזרות לבסס את האמון בכם ובמוצר שלכם ולהעלות את הסיכום להשארת פרטים ליצירת קשר. לכן, בשלב בניית דף הנחיתה הקפידו לאסוף המלצות עליכם או השירות שלכם ולשלב אותם במקום מיועד ומרוכז.

במידה ועבדתם בעבר ביחד עם חברות מוכרות, מומלץ לשלב גם את הלוגואים של החברות הרלוונטיות כדי לחזק את האמינות שלכם.





Above the fold - מעל הקפל

המושג הזה לקוח מהתקופה היפה של העיתונות והוא מתייחס לחצי העליון של עמוד השער בעיתון שנמצא מעל הקפל ומוצג לקונים בצורה בולטת מיתר התוכן בעיתון. זה השטח החשוב ביותר בעיתון - שם תמצאו את הלוגו, הכותרת המרכזית ותמונה שמושכת את העין. המושג הזה היום משמש רבות בכל הקשור לדפי נחיתה ועיצוב אתרים ככלל, שם הכוונה היא לכל מה שאנחנו רואים בראש העמוד ברגע שהוא נטען לפני שאנחנו גוללים למטה.


מחקרים מראים שמרבית האנשים עוזבים דף נחיתה אחרי 10-20 שניות, זה שטח הנדלן החשוב ביותר שיעודד את הקורא להמשיך לגלול או לצאת לחלוטין מהדף. כמה המלצות:

  1. וודאו שהכותרת של העמוד אינפורמטיבית מספיק כדי שעל ההתחלה הגולש יבין על מה מדובר

  2. אל תעמיסו בתמונה גדולה מידי בראש העמוד, אם אפשר לצמצם אותה כך שהבולטים החשובים יופיעו ''מעל הקפל'' - זה עדיף

  3. במידת האפשר, בהתאם לעיצוב - הוסיפו הנעה לפעולה כבר בראש העמוד. לדוגמא טופס הרשמה למעלה או כפתור שמוביל לחלק הרלוונטי ביותר להנעה לפעולה.

  4. בדקו את החלק העליון שנמצא ''מעל הקפל'' במסכים שונים - כמה מסכי מחשב, כמה מסכי מובייל וכו כדי לוודא שהמסר החשוב ביותר נמצא בכל המסכים למעלה ולא מצריך גלילה.


דף נחיתה ATF

הנה דוגמא מתוך דף נחיתה של BoxyGlow להנעה לפעולה שנמצאת בחלק העליון של האתר - מעל הקפל


התאמה מקסימלית למובייל- mobile first

את מרבית התוכן שאנחנו צורכים - אנחנו צורכים במובייל. לכן, אופן ההצגה (העיצוב, התוכן, גודל הטקסט סדר ההצגה של הדברים) במובייל היא קריטית. לרוב כשאנחנו חושבים על עיצוב ותוכן אנחנו חושבים קודם על מסך המחשב, אבל ההמלצה היא דווקא לחשוב קודם כל מהמובייל ואז להתאים את העיצוב למחשב.


כמה המלצות:

  1. וודאו שהטעינה של גרסת המובייל היא מהירה וקלה

  2. אל תחששו לוותר על חלק מהתוכן (בעיקר בעיצוב) כדי לקצר את כמות הגלילה בדף נחיתה במובייל

  3. הניחו שהסבלנות של הגולש קצרה יותר במובייל, לכן - השקיעו מחשבה במה נמצא מעל מה בגרסת המובייל.


זמן טעינה

הדבר האחרון שאתם רוצים שיקשה על הגולשים שלכם זה זמן הטעינה של האתר. אם אמרנו שגולשים נמצאים בדף נחיתה 10-20 שניות, תחשבו מה קורה כשהדף שלנו רק נטען 10 שניות? איבדנו את הלקוח. ישנה סטיגמה שפלטפורמות מסויימות בהכרח איטיות יותר מאחרות(כל וויכוחי wix מול wordpress). אבל זה כבר לא כל כך מדוייק. מה שמשפיע על טעינת האתר זה המקום בו הוא מאוחסן (במקרה של wix בשרתים שלהם ובמקרה של wordpress לפי השרת שתבחרו) ואופן בניית האתר או דף הנחיתה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות אתרים קלים ומהירים יותר:


  1. אל תעלו תמונות כבדות, מומלץ לא לעבור את המגה וחצי לתמונה (ואם אפשר פחות אז ממש עדיף)- אם יש לכם תמונות סטוק כבדות הקטינו אותם או השתמשו בתוסף שיקטין אותם. ישנם אתרים שמקטינים עבורכם או שאפשר לעשות זאת בעזרת תוכנות העריכה שאתם משתמש בהם (לדוגמא פוטושופ וחבריהם).

  2. אם העלתם סרטון - מומלץ את הסרטון להעלות קודם ליוטיוב (אפשר להגדיר שם שהסרטון יוצג רק למי שיש לו לינק אליו) ואז עשו הטמעה של הסרטון מתוך היוטיוב בדף שלכם. ככה הסרטון לא ישב על האתר שלכם ויכביד אליו. בנוסף הגדירו שהסרטון לא יופעל אוטומטית (כדי שלא יכביד על טעינת העמוד) ואם ניתן, הגדירו לו תמונה שתופיע במקום תצוגה מקדימה של הסרטון והסרטון יטען רק אחרי שלחצו עליו.

  3. תחסכו בדברים קופצים, זזים ומתפוצצים על המסך שלכם- למרבית הלקוחות זה עושה כאב ראש וזה גם מכביד על טעינת העמוד.

  4. תחשבו טוב אם אתם צריכים כל תוספים, פיקסל או סקריפט חיצוני גם בדף הנחיתה. כל אחד מהם מאט את זמן הטעינה (למרות שאפשר לצמצם זאת באמצעים טכניים)


כך מוסיפים סרטון לדף נחיתה שלכם ב wix (כולל "טעינה מאוחרת" של הסרטון בעת לחיצה):



זכרו: דף הנחיתה עוסק בלקוח ולא בכם

דף הנחיתה מיועד על מנת להניע את הלקוח לפעולה, לכן נסו לבנות את הדף נחיתה מתוך מחשבה על הלקוח והצרכים שלו. אבל מעבר לאיך המוצר שלנו עוזר ללקוח, נסו להבין מה סט הערכים שהמוצר או השירות שלנו מייצגים בפני הלקוח. לא רק למה הלקוח צריך את המוצר, אלא איך המוצר יגרום לו להרגיש: יחסוך לו זמן, יגרום לו להרגיש יעיל בניהול הזמן, יקל על הפעילות שלו ב….

אם מדובר למשל בהרצאה, קורס או סדנה - הדגישו עם מה הלקוח יצא בסופם, מה הוא יוכל לעשות שלא עשה קודם, איך זה מקדם אותו.

כשאתם מציגים את המוצר או השירות תדברו בתועלות, לא התועלות שלכם (אנחנו החברה המוביל בתחום ה…) אלא מה התועלות שיוצאות ללקוח.


תאום ציפיות בדף נחיתה

הנה דוגמא מתוך דף הנחיתה הזה שמפרט עם מה הלקוחות יוצאים בתום הסדנה


תחשבו גם על התנגדויות של לקוחות

כשאתם כותבים ובונים את עמוד הנחיתה שלכם נסו לחשוב על איזה התנגדויות יכולות לעלות בקרב הלקוחות למוצר או השירות שלכם. כל דבר שהלקוחות יגידו או יחשבו על כך שהם בוחרים לא להשאיר פרטים, לרכוש את המוצר, להירשם לסדנה וכו. נסו לשבת וממש לרשום את כל הסיבות האפשריות ולענות עליהם בתוך התוכן של העמוד נחיתה שלכם.


במידה ואתם לא מוצאים איך לשלב את המענה להתנגדויות בתוך התוכן, תמיד אפשר להוסיף מקטע של שאלות ותשובות. שם תוכלו לכתוב שאלות נפוצות ולענות עליהם.

שימו לב שאם דף הנחיתה שלכם ארוך ומורכב, אולי שווה את עמוד השאלות והתשובות להוסיף בעמוד נפרד עם לינק אליו.


כך יוצרים מקטע של שאלות ותשובות בwordpress:


וכך יוצרים מקטע של שאלות ותשובות ב wix :


לשמור על הגולשים מפוקסים

היות והמטרה שלנו בדף נחיתה מאוד ברורה אך יחד עם זאת אנחנו צריכים לתת עוד מידע כדי לעודד את הלקוחות לרכוש דווקא מאיתנו - חשוב מאוד לשמור על הלקוח מפוקס בדף נחיתה שלנו ובמסר העיקרי שלו - ההנעה לפעולה שהחלטנו עליה.

איך עושים זאת? בעזרת העיצוב של הדף נחיתה, בעזרת הצבעים והשימוש בכל העזרי תוכן שהכנו.

חשוב לשים לב גם לסדר בו מוצגים הדברים, לכך שהדף יהיה מנוטרל מרעשי רקע כמו כותרת עליונה ותחתונה (header and footer) של התבנית שלנו (על איך עושים את זה כתבתי בפוסט הקודם במדריך) ועיצוב מינימלי אך כזה שמושך את העין.


שימוש נכון בטיפוגרפיה וצבעוניות

טיפוגרפיה היא הפונטים שאתם בוחרים לעמוד הנחיתה שלכם, לכאורה זה נשמע שולי לכל מי שאינו מעצב גרפי אבל בחירה לא טובה של פונטים יכולה להשפיע על המסר שאתם רוצים לשדר (מסורתיות מול אווירה חופשית, כבדות מול קלילות וכו). כמו כן, בחירת פונטים לא טובים מקשים על הקריאה והתרכזות - התוכן שאנחנו מנסים להעביר ללקוח. לכן הקפידו על בחירת פונטים ניטרליים שקל לקרוא לאורך זמן, אך בולטים וברורים.

חשוב גם לבחור בפונטים שיש להם מספר משקלים (דק, רגיל, מדיום, עבה ומודגש) כדי לשלוט על ההיררכיה של הכותרות והתוכן בהתאם לחשיבות שלו.


גם לצבעוניות יש הרבה השפעה על היכולת בו הדף נחיתה עובר בגרון - בחרו צבעים שמתאימים לרוח המותג וסוג העסק שלכם, אל תבחרו בצבעי קודרים או צועקים מידי כדי להקל על הקוראים לנווט בתוך התוך בדף נחיתה שלכם. שימו לב שגוונים מסויימים משתנים באיך שהם נראים בין מכשירים שונים ולכן מומלץ לבדוק את הצבעוניות במספר מחשבים, טלפונים וכו. קריטי במיוחד למי שעובד ומקים את הדף נחיתה שלו על מחשבים של אפל, שכן הרזולוציה שלהם מאוד בולטת ושונה ממה שחווים משתמשי הPC והסולולר הרגילים.


דוגמא לשימוש נכון בטיפוגרפיה בדף נחיתה

דוגמא לשימוש בטיפוגרפיה כדי ליצור היררכיה של תוכן וככלי להעברת מסרים ועזרה לגולש לסרוק את העמוד (מתוך webprofits)


חשבו על ה SEO

אחרי שהתוכן שלנו מוכן, אנחנו צריכים לחשוב גם על הקידום האורגני של העמוד שלנו. אם בנינו את דף הנחיתה בפלטפורמה לבניית אתרים (גם על כך פירטתי בחלק הקודם במדריך) יש לנו את היכולת לשלוט בכל ההגדרות והפרמטרים החשובים לגוגל: כותרת העמוד לגוגל (meta title), תיאור העמוד (meta description), תיאורי התמונות (שם הקובץ, שם התמונה, תיאור התמונה), רמת הכותרות שלנו: הכותרת הגדולה ביותר תוגדר כH1, השנייה H2 וכך הלאה. אל תשכחו שגם שם העמוד משפיע על הקידום האורגני שלכם.


בפוסט הבא נעסוק גם באיך עוזרים לגוגל לסרוק את האתר שלנו טוב יותר ואיך בודקים את הביצועים של הדף שלנו ביחד למתחרים.






האם להשתמש בפופ-אפ בדף נחיתה שלנו?

זאת שאלה מאוד מאוד חשובה שהתשובה עליה בגדול היא: ''לא. אבל…''.

עקרונית פופ-אפ בדף נחיתה מונע מאיתנו לפקס את הלקוח בעיקר המסר, לא כל הלקוחות אוהבים אותו ולפעמים הוא ממש מהווה מטרד, בטח אם מדובר בפופ-אפ שלא קשור באופן ישיר לתוכן של דף הנחיתה שלנו (קורה לרוב למי שבונה את הדף נחיתה שלו על גבי האתר הקיים ומוגדר אצלו פופ-אפ שקופץ על כל עמודי האתר).


אם כבר פופ-אפ אז:

  1. אך ורק כזה שקשור לדף נחיתה שלנו ויש חשיבות בכך שהמידע יופיע בפופ-אפ לשם הדגשה, תזכורת וכו

  2. אם המבצע שלכם לזמן מוגבל ואתם רוצים להדגיש זאת לפני שהלקוח יוצא מדף הנחיתה

  3. הגדירו את הפופ-אפ כך שלא יקפוץ בהתחלה אלא רק לפני שהלקוח סוגר את החלון.


בדיקת אפקטיביות - בדיקת ה5 שניות

הדרך הכי טובה לבדוק האם התוכן שלכם כתוב ומאורגן היטב, שהוא מניע לפעולה וברור אני ממליצה לעשות את בדיקת ה5 שניות. בקשו ממספר אנשים שלא מכירים את השירות או המוצר שאתם רוצים לפרסם ושאתם סומכים על דעתם המקצועית והאישית ויחד איתם בקשו מהם לעבור על הדף במשך חמש שניות בודדות מהרגע שהוא עולה. אחרי חמש שניות, סגרו את החלון ושאלו אותם מה הם הבינו מהדף נחיתה, מה המוצר או השירות שלכם ומה הם צריכים לעשות שם.


אם מספר אנשים לא הצליחו בחמש שניות להבין את המטרה, התועלת וההנעה לפעולה - יש מה לשפר ולסדר בדף נחיתה, אם הכל היה ברור על קצה המזלג - נראה שאתם מוכנים לצאת לדרך.


אופטימיזציה, למידת התנהגות הגולשים ושיפור תוך כדי תנועה

לפעמים לעבוד על דף נחיתה שיהיה מושלם מבחינתנו זה משהו שיכול להיות מורכב וסיזיפי, אבל חשוב להבין שזה שדף הנחיתה עלה לאוויר לא מאפשר לנו לנוח על זרי הדפנה ורק לגרוף את הפניות והלידים. חשוב גם לעשות שיפורים וניתוח תוך כדי תנועה, להבין כמה זמן אנשים נמצאים בדף, איפה אנחנו מאבדים אותם ואת תשומת הלב שלהם ומה עובד לנו טוב.

על איך עושים את זה ארחיב בפוסט הבא במדריך שילמד אתכם איך למקסם את הביצועים והיכולות של הדף.


אם אתם לא רוצים לפספס את החלק השלישי במדריך וטרם נרשמתם לקבלת עדכונים מהבלוג - תוכלו לעשות את זה ממש כאן.


עד אז: אתם מוזמנים, אם פספסתם לקרוא את הפוסט הקודם בנושא על בחירת פלטפורמה לבניית דף הנחיתה שלנו (זה יהפוך להיות קריטי בפוסט הבא) או לכתוב לי תהיות, התלבטויות ושאלות על הדף נחיתה שאתם עובדים או עבדתם עליו.


אני פה לכל שאלה!


3,580 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page