מדריך דפי נחיתה: איפה כדאי להקים דף נחיתה?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

מדריך דפי נחיתה: איפה כדאי להקים דף נחיתה?

הרבה מהעצמאים שנשארו עכשיו בבית ונאלצו לעשות שינוי בשרותים שלהם בהתאם למצב מקימים ועובדים על אתרים ודפי נחיתה כדי להפיץ את המידע ומהר. לכן, החלטתי להכין לכם מדריך להקמת דפי נחיתה שיפורסם פה בבלוג (עוד לא רשומים לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים? תוכלו לעשות את זה ממש כאן ולהישאר מעודכנים על פרסום החלקים הבאים בבלוג).


מה יהיה במדריך שלנו?

  1. איפה כדאי לפתוח דף נחיתה? כל הפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם

  2. מדריך לפתיחת דף נחיתה בפלטפורמת WIX


אז בואו ניגש לחלק הראשון והחשוב:

איפה כדאי לפתוח דף נחיתה? כל הפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם


מדריך לבניית דפי נחיתה - איפה כדאי להקים דף נחיתה?

מה זה בכלל דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד שהמטרה העיקרית שלו היא למכור מוצר ספציפי, לקדם שירות ספציפי ולעודד את הגולשים לבצע פעולה ברורה: רכישה, השארת פרטים וכו. דף נחיתה משמש אותנו כשאנחנו מקדמים שרות או מוצר בפרסום ברשת (למשל ברשתות חברתיות) ומפנים את הגולש אליו באופן ישיר באמצעות קישור ישיר לעמוד (בניגוד לקישור לדף הבית במידה ויש לנו גם אתר מלא).


דף נחיתה הוא ממוקד, ספציפי, מדויק ותמציתי לעומת אתר רגיל שמפרט על כלל השירותים או המוצרים שלנו ומציג את התועלת הכוללת שלנו לגולש. לכן, דף הנחיתה לא יכול להיות עמוד הבית שלנו באתר שמפרט על כלל השרותים שלנו בלי מיקוד ספציפי ולרוב ההנעה שלו לפעולה היא כללית יותר (לקרוא עוד, ''להסתובב באתר'', לקבל עוד מידע, לצרוך עוד תוכן וכו).


היתרונות של דף נחיתה זה כשאנחנו רוצים לקדם כאן ועכשיו, כשאנחנו רוצים להפנות את כל הרשתות החברתיות והקמפיינים לאותו תוכן עקבי ומעוצב, שגם אפשר לעדכן במקום אחד ולא במספר רשתות חברתיות. לכן לצרכים האלה דף נחיתה הוא גם מאוד שימושי כתחליף זמני לאתר מלא במידה ואין לנו כרגע תקציב לאתר מלא או זמן לעבוד על אחד כזה.


דף נחיתה לא מחליף אתר, הוא פתרון נקודתי ומיידי לקידום מוצרים, אבל כשיש לנו דף נחיתה על פלטפורמה לאתרים ניתן להרחיב את הדף לעוד עמודים בהדרגה ולהפוך אותו לאתר עם תוכן רחב יותר בלי לעכב את תהליך הפרסום, כדי שנוכל לעשות זאת כדאי להשקיע מחשבה מעמיקה בפלטפורמה אותה אנחנו בוחרים להקמת דף הנחיתה - על כך אפרט פה בהמשך הפוסט.



ואם יש לי כבר אתר?

זה שיש לנו אתר לא מונע מאיתנו לבנות דפי נחיתה, להפך- זה הופך את מלאכת הקמת עמוד הנחיתה לקלה ומהירה יותר.


הנה מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם:

דף הבית לא יכול להיות דף נחיתה בגלל שהוא לא מספיק ספציפי, מדויק, תמציתי ומניע לפעולה אחת ויחידה. לכן, תצטרכו להקים דף נחיתה יעודי לפרסום שמטרתו לאסוף לידים, למכור מוצר ספציפי או לעדכן בנוגע למבצע או אירוע מוגבל בזמן.


אחת הטעויות המרכזיות שעושים אנשים שיש להם אתר זה ללכת ולהקים את דף הנחיתה שלהם בפלטפורמות אחרות המיועדות לדיוור - זו טעות המתרחשת לא מעט ויש לה כמה סיבות:

  1. ישנה איזו שהיא תפיסה על פיה דפי נחיתה צריך להקים בפלטפורמות הייעודית לכך כדי להקים אותם בעיצוב ניטרלי מהאתר.

  2. כי לא תמיד יודעים איך להקים עמוד נחיתה פנימי בתוך האתר שהוא שונה מהעיצוב הכולל (אך לא המיתוג) של האתר ולהשתמש בלינק הישיר אליו. זאת מבלי ששאר הגולשים יוכלו להגיע אליו בצורה אקראית תוך שיטוט באתר.

  3. כי לא יודעים שאפשר לחבר כל אוטומציה וכל מערכת תפוצה או דיוור שתרצו לדף נחיתה באתר שלכם בלי בהכרח להקים את דף הנחיתה בפלטפורמה חיצונית איתה אתם רוצים לעשות את הדיוור.


הבעיה העיקרית כשיש לנו אתר ואנחנו בונים דף נחיתה בפלטפורמה חיצונית זה שדף הנחיתה לא נמצא על הדומיין שלנו (מיתוג, שייכות וכו), אין לנו בדרך כלל מספיק יכולת לאסוף מידע ולהשתמש בכלים שלרוב כבר יש לנו באתר: פיקסל של פייסבוק, גוגל אנליטיקס וכו. אבל בעיקר: לתנועה לדף נחיתה שלכם יש משמעות ויכולת השפעה על הקידום האורגני של האתר כולו בגוגל. כשאתם מקימים דף נחיתה נפרד על דומיין שונה אתם למעשה מפספסים את היתרונות של התנועה שהבאתם לאותו דף נחיתה בהרבה השקעה (של זמן או של משאבים) על שיפור הביצועים שלכם בגוגל. אז כדי למקסם את המאמצים שלכם וליהנות מהיתרונות הכוללים כדאי לעשות את הקמת דף הנחיתה בתוך האתר.



אז שתדעו שאפשר להקים בקלות דפי נחיתה פנימיים באתר קיים, ואם יש צורך אז גם כאלה שאינם מושפעים מהעיצוב הכולל של האתר שלכם. הנה איך עושים את זה:


כשאנחנו פותחים עמוד חדש, במידה ואנחנו עובדים עם מערכת של אלמנטור - בהגדרות העמוד נבחר באופציה ''אלמנטור קאנבאס''





הכנתי לכם הסבר מצולם איך להגדיר את האופצייה בעמוד



איפה אפשר לפתוח דף נחיתה (למי שאין אתר)?

היתרון בדפי הנחיתה דווקא עכשיו זה היכולת לפרסם תוכן מהיר ועצמאי, לפרסם שירות מהיר בלי להתחיל לתכנן אתר שלם (שייקח זמן להקים). בשוק קיימות הרבה אופציות להקמת דפי נחיתה וכשתשאלו על איפה כדאי להקים דף נחיתה תקבלו המון המון תשובות והצעות: wix, wordpress, רב מסר, אקטיב טרייל, smoove, mailchimp ועוד ועוד הרבה אפשרויות.


חשוב לעשות הבחנה בין שני הסוגים העיקריים של השרותים הללו.

פלטפורמות כמו wix או wordpress הן פלטפורמות שכל מטרתם זה בניית אתרים: בלוגים, דפי נחיתה, אתרי תדמית, תיקי עבודות וכל מי שצריך פינה משלו ברשת. יש ביניהם הבדלים (על כך בהמשך) אבל זה מהות הפלטפורמות הללו.


פלטפורמות כמו רב מסר, אקטיב טרייל, smoove, mailchimp ואחרות הן פלטפורמות המתמחות בדיוור אלקטרוני (אימייל מרקטינג) ובכל הקשור לכך: בניית דפי נחיתה שמטרתם איסוף מיילים לצורך המשך דיוור, ניהול ניוזלטרים, לידים, אוטומטית של מיילים וכו. הבסיס שלהם זה ניהול רשימות תפוצה ושיווק באמצעות אימייל וSMS, לא בניית אתרים ודפי נחיתה.


לכן, הרבה מהיכולות שלהם לתת לנו נתונים, לאפשר לנו לנהל מידע ולהוסיף תוכן הם בדרך כלל מוגבלות וחשוב להבין את זה לפני שפונים אוטומטית לבנות במערכות האלה את דף הנחיתה שלהם.

אני ממליצה כן להשתמש בפלטפורמות האלה למה שהן נועדו לו - דיוור אלקטרוני ולחבר אותם לאתרים שנבנו בפלטפורמה המיועדת לבניית אתרים. גם במקרה של דף נחיתה.


הנה כמה סיבות למה כדאי להקים את דף הנחיתה שלכם דווקא בwix או wordpress:





דומיין ונכס משלכם עם חשיבה קדימה

כשאתם מקימים דף נחיתה בפלטפורמה כמו wix או wordpress אתם למעשה יוצרים לעצמכם דף נחיתה עם פוטנציאל להתרחבות. אתם רוכשים דומיין משלכם שיש לכם שליטה על הניהול שלו ואתם לא מוגבלים בכמות העמודים שאתם יכולים ליצור. הדרך הטובה היא להתחיל מעמוד נחיתה בודד, להתחיל לאסוף מידע על הנתונים שאתם צריכים, להכניס את הפרטים הרלוונטיים אליכם לקמפיין הנוכחי ובהמשך להרחיב את זה לאתר- לבנות עמוד בית, דף אודות, להוסיף בלוג ועוד. אתם גם לא מחוייבים לעיצוב שבחרתם לדף נחיתה שלכם, תוכלו לשנות ולעצב את הכל מחדש בהתאם להתפתחות האישית והעסקית שלכם.


אינטגרציה

כשאנחנו מדברים על דף נחיתה שהוא חלק מקמפיין כולל לאיסוף לידים, קידום של שירות או מוצר כלשהו אנחנו צריכים שהדף נחיתה יהיה כלי עבורנו כדי להבין את הקהל שלנו, לנתח את נתוני ביצוע הקמפיין ולעשות שינויים בהתאם. כשאתם מקימים עמוד נחיתה בwix או wordpress אתם למעשה יכולים לעשות עם האתר אינטגרציה לפלטפורמות אחרות: ניהול רשימות תפוצה, הטמעת פיקסל של פייסבוק שיאפשר לכם לטרגט רק את אלה שביקרו באתר שלכם, לחבר גוגל אנליטיקס שיתן לך מידע על כמה זמן בממוצע הגולשים מבלים בדף שלכם, כמה נכנסו אל מול כמה השאירו פרטים וכו או אפילו דברים יותר מתוחכמים כיד הדמיון והzapier.


דבר נוסף שתוכלו להוסיף לדוגמה זה מערכות שמראות לכם מפות חום של התנהגות הצרכנים באתר - הם יראו לכם איפה הלקוחות נוטשים את דף הנחיתה (באיזה חלק בדיוק), תוכלו לצפות בסרטונים של התנהגות הגולשים באתר (איפה הם לחצו, איפה הם קראו ברפרוף ואיפה קראו בהרחבה) וכך הלאה.

כשאתם בונים דף נחיתה שאינו מוגבל אתם יכולים להשתמש במגוון אינטגרציות שיעזרו לכם ללמוד על הלקוחות שלכם ולשפר את הביצועים תוך כדי תנועה.


על איך עושים את זה ואיזה מערכות אפשר לחבר לאתר - יהיה פוסט נרחב בהמשך המדריך.

אם ממש לא בא לכם לפספס אותו, אתם מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים ממש כאן.


שליטה בהגדרות הקידום האורגני בגוגל

החסרון הגדול בהקמת דפי נחיתה זה היכולת לקדם אותם באופן אורגני בגוגל, אין לכם שליטה על הגדרות הSEO, על תיאורי העמודים והכותרות לגוגל ואין לכם יכולת לעשות הפניות 301. למעשה יכולת ההשפעה על הקידום האורגני של העמוד שלכם, מלבד הזנת תוכן טוב היא כמעט לא קיימת, זה הפסד משמעותי לא להיות נוכחים בפלטפורמה כל כך חזקה כמו מנוע החיפוש של גוגל או להיות נוכחים בו רק כל עוד אנחנו משקיעים כסף בפרסום.



הפניות 301

הפניית 301 היא הפנייה שאנחנו מגדירים במערכת שאומרת שלינק X אוטומטית יפנה לעמוד Y. ככה שלקוח שנתקל בלינק לעמוד X שכבר אינו רלוונטי, בלחיצה אוטומטית נוחת בעמוד Y שהגדרנו. למה תכונה זו מאוד חשובה לנו? נניח הקמתם דף נחיתה ופיזרתם את הלינק בשלל מקומות ברשת: ניוזלטרים שהוצאתם, רשתות חברתיות, קמפיין SMS ועוד. כשהמבצע, השירות או המוצר מסתיימים - לקוח שנכנס לדף הזה יראה דף לא מעודכן (במקרה הפחות רע) או דף שגיאה 404 (במקרה היותר גרוע). מה הגולש יעשה באותו דף? יסגור אותו וימשיך בחייו.

אבל, אם יש לכם את היכולת לעשות הפניית 301 לעמוד שלכם (כי הדומיין והלינק הספציפי שייכים לכם) - תוכלו למקסם את הכניסה של הלקוח ולהעביר אותו לדף נחיתה עם מוצר או מבצע דומה, תאריך מעודכן להרצאה או לעמוד השרותים, דף הבית. ככה לא תפספסו את הלקוח, גם שהמוצר או המבצע הסתיימו.


יכולות עיצוב בלתי מוגבלות

היתרון הגדול והמשמעותי בלהקים דף נחיתה בפלטפורמות לבניית אתרים היא יכולת העיצוב הכמעט בלתי מוגבלת. בwix יש המון אופציות לתבניות מעוצבות שאפשר לשנות, לעדכן או ליצור מאפס, כולל תמונות מקצועיות כחלק מהגלריה החינמית של wix. בwordpress ישנן גם תבניות שאפשר לבחור מתוכם (כשבונים דף נחיתה אפשר לבחור סתם תבנית ולשנות אותה אחר כך במידה ותרצו להרחיב לאתר בהתאם לצרכים שלכם), אם תחברו את מערכת אלמנטור תוכלו לעצב בקלות את דפי הנחיתה שלכם, כולל שימוש בתבניות מובנות של אלמנטור או הקמה ועיצוב מאפס בעזרת האלמנטור.


יכולת שליטה בעיצוב מובייל

החיסרון המשמעותי ביותר בהקמת דפי נחיתה במערכות דיוור זה השליטה בעיצוב של גרסת המובייל. מרבית הגולשים נכנסים לאתרים דרך המובייל, לכן גרסה זו צריכה להיות במיטבה- מהירה, מדוייקת, מעוצבת במידה וכו.

לפעמים אנחנו גם רוצים ליצור גרסה שונה מעט בעיצוב מזו של גרסת הWEB של דף הנחיתה שלנו (למשל לא להראות את כל התמונות\אייקונים\מידע). בדפי נחיתה של מערכות דיוור כמעט ואין שליטה בגרסת המובייל, או שליטה מאוד חלקית. בפלטפורמות כמו wix או wordpress יש לכם שליטה מלאה בגרסת המובייל ועליכם לעשות בה התאמות כנדרש (שימו לב שזה לא קורה אוטומטית ואחרי שמסיימים לבנות את דף הנחיתה חייבים ללכת ולארגן את גרסת המובייל בהתאם)


איפה כדאי לבנות דף נחיתה?


אחרי שבחנו את הפרמטרים החשובים לדף הנחיתה שלכם ועשינו השוואה בין דפי נחיתה במערכות דיוור לדפי נחיתה ב wix ו-wordpress, בואו נבחן מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם בתחום דפי הנחיתה:


יתרונות וחסרונות בWIX בדפי נחיתה

יתרונות:

  1. מערכת מאוד נוחה לעיצוב לאנשים ללא חוש טכני כמעט בכלל- העיצוב מאוד אינטואיטיבי (גרירה של אלמנטים, שליטה במיקום שלהם) יש המון תבניות שאפשר להתחיל מהן ולשדרג אותם

  2. אפשר להתנסות בחינם ורק כשמרוצים להתחיל לשלם ולרכוש דומיין

  3. הדומיין בשנה הראשונה כלול במחיר החבילה (אחר כך בעלות בהתאם לדומיין שבחרתם)-כך שאם תחליטו לשנות, לבטל וכו, חסכתם את מחיר הדומיין.

  4. תמיכה טכנית- היות ומדובר באתר במערכת סגורה, יש לה ''אמא ואבא'', כשיש בעיה או משהו לא עובד באתר- אפשר לפנות לתמיכה הטכנית והם מטפלים בכך.

  5. יש אפשרויות לפעולות אוטומטיות מסוימות מובנות במערכת ולא דורשות צד ג' (כדוגמת זפיאר)

  6. יש לכם אפשרות לשלוח 3 ניוזלטרים בחודש במרבית התוכניות, ללא תוספת עלות ולפלח את אנשי הקשר שלכם לפי הצורך

  7. שליטה וניהול הגדרות SEO- כולל הדרכה פנימית והמלצות של wix לשיפור הקידום האורגני באתר\דף נחיתה שלכם ותחילת סריקה של האתר על ידיד גוגל כמעט מההתחלה

  8. יכולת הטמעת פיקסלים- לחבר פיקסל פייסבוק, גוגל אנליטיקס וכל מערכת איסוף מידע בצורה מאוד פשוטה וללא צורך בקוד או תוספים

  9. שליטה בעיצוב למובייל- העיצוב של המובייל נגזר מהעיצוב של העמוד בWEB אבל אפשר לשלוט בו (לשנות מיקום, מרווחים, לוותר על חלק מהפרטים בגרסת המובייל)

  10. תשלום לגורם אחד- אין צורך לחבר תוספים, אחסון וכו - כל מה שצריך נמצא תחת קורת גג אחת ותשלום אחד

  11. מערכת מאובטחת, עם אפשרויות סליקה מאובטחות

  12. אופצייה קלה להרחיב את הדף נחיתה לאתר שלם, לשכפל עמודים ולשמור תבניות עיצוב

  13. קהילה גדולה של בוני אתרים ומעצבים שעובדים עם ויקס שאפשר להיעזר או להתייעץ איתם

  14. אין צורך במתכנת להקמת אתר, הוספת תוספים ועדכונים באתר


חסרונות:

  1. אין יכולה שליטה במחיר כמעט- ישנן כמה חבילות שונות ולהם מחיר שונה (בהתאם לצרכים), הרבה פעמים יש מבצעי 50% לשנה, אבל אין יכולת כל כך לשלוט במחיר משנה לשנה, בוחרים חבילה ועליה משלמים, אין מתחרים ואין מו״מ.

  2. אין מספיקה שליטה בחלק הטכני של האתר- אינטגרציות מורכבות, פעולות SEO מתקדמות. לפעמים יש דרישות וצרכים מורכבים שלא מתאפשרים לביצוע אלא דורשים התערבות ופיתוח של החברה עצמה והשליטה על כך היא לא בידינו.

  3. אין אפשרות לעשות גיבויים חיצוניים- יש גיבוי פנימי שנעשה בתוך ויקס לאתר, אבל אי אפשר לעשות גיבויים לאתר במקום חיצוני.





יתרונות וחסרונות בwordpress בדפי נחיתה

יתרונות

  1. יכולת לבחור איפה לאחסן את האתר- מעבר בין ספקים בהתאם למחיר. אבל חשוב מאוד לבחור אחסון בשרת מנוהל כדי לאבטח את האתר במקסימום. תוכלו לקרוא עוד על כך כאן.

  2. אינטגרציה ופלאגינים שעושים בגדול את כל מה שאתם רוצים- בגלל שמערכת וורדפרס בנויה על קוד פתוח כל אחד יכול לבנות תוסף או אינטגרציה לוורדפס והרבה עשו זאת לפניכם, ככה שכמעט בלתי אפשרי למצוא משהו שלא קיים

  3. שליטה בעיצוב בעזרת אלמנטור- יכולת לעצב בקלות ובמהירות אתר בעזרת תבניות לדפים ומגוון רחב של אופציות למשחק בעיצוב בעזרת התוסף של אלמנטור

  4. מגוון רחב של תבניות- ישנן תבניות לאתרים ודפים שהם לא של אלמנטור אלא פותחו ישירות לוורדפס

  5. גיבויים למערכת חיצונית במידת הצורך ומעבר יחסית קל בין ספקי אחסון

  6. קהילה גדולה של מפתחים, מעצבים ובוני אתרים בתחום שאפשר להתייעץ איתם

  7. שליטה מירבית בהגדרות SEO של האתר- שליטה ברמת הקוד, תוספים של SEO וכו

  8. יכולת הטמעת פיקסלים- פייסבוק, גוגל אדס וכל פיקסל שתצטרכו

  9. שליטה מירבית בעיצוב למובייל- כולל היכולת לעצב דפים באופן שונה לחלוטין למובייל אל מול גרסת הWEB בעזרת אלמנטור

  10. אופצייה קלה להרחיב את הדף נחיתה לאתר שלם, לשכפל עמודים ולשמור תבניות עיצוב


חסרונות

  1. המערכת לא קלה לתפעול- הרבה יגידו לכם שזה לא נכון, אבל כשיש באגים (ויש) או כשיש פלאגינים שמפריעים אחד לשני צריך מישהו עם ידע טכני קצת יותר נרחב כדי לשפר או לשכלל אתר מעבר לבסיס

  2. דורש מתכנת לפעמים בדברים קצת יותר מורכבים ומחייב שימוש במערכת אלמנטור (בעלות של 50 דולר בחודש בנוסף לעלות האחסון)

  3. מערכת מאוד פריצה וחייבים לעשות בה עדכונים על בסיס קבוע- עוד על כך תוכלו לקרוא כאן.

  4. כמעט כל תוספת ופעולה באתר- דורש למצוא תוסף מותאם ולבדוק שהתוספים לא מפריעים אחד לשני לעבוד


איפה אני ממליצה לפתוח דף נחיתה?

אני ממליצה לכם לעבוד עם wix או wordpress, באופן כללי הניהול והתפעול של האתר בעיני קלים ונוחים יותר במערכת wix מאשר וורדפרס, אין צורך במתכנת או בידע טכני, ישנן המון תבניות שאפשר להתחיל לעבוד איתם, לשפר אותם ולהתאים לצרכים המדויקים לכם.


בפעם הבאה במדריך שלי אתמקד בסוגי דפי נחיתה, טיפים לתוכן ועיצוב הדפים ודברים שחשוב לשים אליהם כשמתחילים לבנות את הדף נחיתה.

(עוד לא רשומים לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים? תוכלו לעשות את זה ממש כאן ולהישאר מעודכנים על פרסום החלקים הבאים בבלוג).


עד אז - אם אתם צריכים עוד סיבות להתחיל לעבוד על אתר משלכם, תוכלו לקרוא עליהם כאן.


עד אז, אתם מוזמנים גם להתייעץ איתי בכל הקשור לבניית אתרים, דפי נחיתה, מערכת wix או wordpress.


3,529 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page