מה זה מיילצ'ימפ ולמה אתם צריכים אותו אתמול?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

מה זה מיילצ'ימפ ולמה אתם צריכים אותו אתמול?

מיילצ'ימפ - MailChimp היא פלטפורמת שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני, המאפשרת לעסקים להתחבר לקהל היעד שלהם, ליצור קמפיינים ממוקדים ולנטר את ההצלחה באמצעות ניתוח ברמה גבוהה. הכלי מכוון לייעול ולהגדלה של מעורבות הלקוחות, מה שבסופו של דבר מוביל גם לצמיחה ברווחים ולביסוס טוב יותר של המיתוג, בתודעת הלקוחות.


מה זה מיילצ'ימפ ולמה אתם צריכים אותו לאתר שלכם?

איך הכל התחיל?

כדאי להכיר בקצרה את הסיפור שמאחורי מייל צ'ימפ, כדי להבין למה זה בדיוק השירות שחיפשתם עבור העסק שלכם.

במקור, החברה הוקמה במטרה לסייע לעסקים קטנים להתמודד בהצלחה עם המשאבים העצומים שעמדו לרשות חברות גדולות ותאגידים, בתחילת שנות ה - 2000. בתחילת דרכה, סיפקה החברה פלטפורמת מערכת דיוור עבור אותם עסקים – תחילה בתשלום ולאחר מכן ללא עלות – מהלך שהזניק תוך שנה את מספר המשתמשים בה, מ 85,000 ל 450,000.

מאז, עברה המערכת שינויים, גדלה והשתכללה. בהתאם לכך, כיום היא מספקת מגוון תכונות לעסקים בגדלים שונים, אך החזון המקורי שלאורה נוצרה, מלווה אותה גם היום. מייל צ'ימפ שמה דגש רב על סיוע לעסקים קטנים, אם בפעילות פילנטרופית בארצות הברית ואם במגוון הפתרונות שהיא מציעה, שנועדו לייעל את מעורבות הלקוחות.


הייחודיות של מייל צ'ימפ

הייחודיות של מיילצ'ימפ מבוססת על היכולת המרשימה שלה לבצע אינטגרציה עם שירותים פופולריים בעולם הדיגיטל ובראשם – וורדפרס. כשמשלבים את שני הכלים החזקים האלו יחד, מקבלים פלטפורמה חיונית ואפקטיבית.


מה אפשר לעשות עם מייל צ'ימפ?

מייל צ'ימפ מאפשרת ליצור קמפיינים של דיוור אלקטרוני על סמך פעילות המשתמשים באתר. יש לה יכולות תיוג ופילוח מתקדמות, המאפשרות לספק תוכן מותאם אישית לקבוצות משתמשים שונות, מה שמגביר משמעותית את שיעורי המעורבות. כך למשל אפשר לפלח לקוחות על סמך היסטוריית הרכישות, המיקום הגיאוגרפי או ההתנהגות שלהם באתר. רמה כזו של התאמה אישית מסייעת בהעברת התוכן הנכון, לקהל הנכון, בזמן הנכון וכך משפרת את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך. למשל, אם קבוצת לקוחות קונה באופן קבוע מוצר ספציפי, מיילצ'ימפ מאפשרת להשתמש בתגים כדי לזהות לקוחות אלו ולשלוח להם מבצעים ממוקדים עבור אותו מוצר או אפילו תזכורת בסגנון: ''המוצר שלך עומד להיגמר, תרצה להזמין חדש?'', מה שבסופו של דבר מוביל לאחוזי המרות גבוהים יותר.


כך זה עובד בפועל

הנה דוגמה לחלק מהפילוחים שאפשר לעשות במיילצ'ימפ:

הפילוחים שאפשר לעשות במיילצ'ימפ

מיילצ'ימפ יודעת לזהות התנהגויות נפוצות של לקוחות ומאפשרת לפלח אותם לקבוצות על סמך התנהגות זו ולדוור להם בהתאם. לדוגמה נרשמים חדשים לרשימת תפוצה (להם נוכל לשלוח מייל ברוכים הבאים), גולשים שפותחים כל מייל ומייל שאתם שולחים להם ואלו שלא פותחים בכלל וגם בתחום האיקומרס: רוכשים חדשים, לקוחות חוזרים ועוד ועוד.

ולא רק הפילוחים האלה, תוכלו להגדיר כל פילוח שתרצו. לדוגמה כל מי שרכש בחנות שלכם מעל סכום מסוים עד כה, או ממוצע של סכום רכישה.

מה עושים עם כל המידע הזה? ראשית כמובן שולחים דיוור מותאם, או עושים מסע לקוח מוגדר ששולח מייל לכל אדם שהסטטוס שלו משתנה בהתאם להתנהגות שלו.

בנוסף, אפשר להגדיל ראש ולייצא את הנתונים הללו כדי לטרגט את אותם אנשים בקידום ממומן ברשתות חברתיות, אבל גם כדי ללמוד ולנתח את מאמצי השיווק שלו ומתי הם ממירים ומתי הם לא.


יתרון נוסף של המערכת זה היכולת לסנכרן טפסים מורכבים מהאתר שלכם למערכת ולפלח באמצעות כך נתונים. לדוגמה: אם אני עושה וובינר ללא עלות, אך ההרשמה מותנת במילוי שאלון, אוכל לשאול שאלות שיאפשרו לי ללמוד עוד על הגולשים שלי ולדוור להם בהתאם למענה לשאלה ספציפית.

מיותר לציין גם שכל הידע הזה נצבר. המידע על כל אדם שנרשם תחילה למערכת תפוצה שלי ואחר כך הפך לקונה, מאוגד בהיסטוריית השימוש שלו ומאפשר לי גם לתת לו מענה אישי בהתאם לצרכים שלו ולהשתמש במערכת כמעין מערכת CRM.



כמה זה עולה לנו?

מיילצ'ימפ מציעה כמה חבילות וממליצה להירשם אליהן בהתאם למספר לקוחות הדיוור שיש לכם. אם יש לכם 500 אנשי קשר, יכול בהחלט להיות שתוכלו להסתפק בחבילה הבסיסית. לעומת זאת, אם יש לכם 250,000 אנשי קשר ויותר, אין ספק שצריך חבילה רצינית ומיילצ'ימפ גם מציעים במקרה כזה ליצור איתם קשר ישירות ולקבל הצעה בהתאמה אישית.

חשוב לשים לב שהחבילה מושפעת לא רק מכמות אנשי הקשר שלכם אלא מהצרכים שלכם במערכת. למשל אם תרצו לערוך מסעות לקוח ואוטומציות מורכבות תצטרכו לבחור בחבילה המתאימה, גם אם כרגע יש לכם מעט אנשי קשר.


החבילה החינמית

מציעה אפשרות פילוח לקהל אחד, שירות לקוחות במייל בחודש הראשון, יכולת אנליטית מוגבלת וכמה תבניות מוכנות מראש וטיפים לשיפור הקריאייטיב.


החבילה החיונית

מציעה אפשרות פילוח לשלושה קהלים, שירות לקוחות 24/7 במייל או בצ'ט, תבניות ללא הגבלה, אפשרות ליצירת דפי נחיתה וסקרים, יכולת אנליטית מוגבלת ועוד כמה תכונות.


החבילה הסטנדרטית

מציעה פילוח לחמישה קהלים, שירות לקוחות 24/7 במייל או בצ'ט, תבניות ללא הגבלה, אפשרות ליצירת דפי נחיתה וסקרים, יכולת אנליטית ללא הגבלה, ייעוץ קריאייטיבי ועוד כמה תכונות כגון אופטימיזציה של מועד השליחה, תבניות בהתאמה אישית, סגמנטציה מבוססת תחזיות ועוד.


חבילת הפרימיום

מציעה את כל הפיצ'רים ללא הגבלה ועם מבחר גדול של אפשרויות ותמיכה טלפונית צמודה.


איך יודעים איזו חבילה לבחור?

עבור עסקים עם 500 אנשי קשר, החבילה הבסיסית תהיה ללא עלות, החיונית בעלות של 13$ לחודש, הסטנדרטית בעלות של 20$ לחודש והפרימיום בעלות של 350$. אם יש לכם 100,000 אנשי קשר, אין לכם אפשרות לרכוש את החבילה הבסיסית או החיונית. תוכלו לרכוש את הסטנדרטית תמורת 700$ לחודש ולקבל את החודש הראשון במתנה, או את הפרימיום ב - 955$ לחודש. גם אם אלו נשמעים לכם סכומים גבוהים, תחשבו על זה ככה: הם משקפים את האמון שיש למייל צ'ימפ במערכת שלהם וביכולת שלה למנף את העסק שלכם ואת התקשורת עם הלקוחות, במטרה לחוות צמיחה ברווחים.

בנוסף, אם אתם משתמשים בכל הכלים של המערכת בחוכמה, אתם יכולים לגמרי להימנע משימוש במערכות חיצוניות נוספות לאוטומציות או לCRM.


MC4WP – Mailchimp for Wordpress

התוסף Mailchimp for Wordpress מאפשר לאתר להתממשק עם המיילצ'ימפ ולהקל על הגולשים להוסיף את עצמם לרשימת תפוצה, באמצעות טופסי הרשמה באתר שלכם. במקביל, הוא מאפשר מראש להכניס לרשימת התפוצה רק משתמשים שביצעו פעולה מסוימת. למשל, סיימו רכישה.

ההתקנה של התוסף פשוטה מאוד, דרך חנות התוספים וממשק הניהול של וורדפרס. בנוסף, השימוש במיילצ'ימפ מגדיל את הסיכוי שהדיוור יגיע ישירות לתיבת הדוא"ל הנכנס של הלקוח ולא לתיבת הספאם. לכן גם אם אתם בונים ומתפעלים את האתר לבד, מיילצ'ימפ הוא פתרון אידיאלי. על אחת כמה וכמה אם מישהי (או מישהו) בונה לכם את האתר ואז אפשר להחליט מראש שמיילצ'ימפ הוא אכן פתרון הדיוור הזמין והמתאים ביותר.


אלמנטור ומיילצ'ימפ

אחת הסיבות המרכזיות שאני אוהבת את מיילצ'ימפ זה היכולת שלו להסתנכרן בצורה נהדרת עם טופסי אלמנטור באתר שלכם. אתם לא צריכים לבנות טפסים עם תוספים חיצוניים, אלא חופשיים לבנות טופסי רישום מעוצבים עם האלמנטור שלכם ולא רק לחבר אותם למיילצ'ימפ. אפשר ממש להגדיר לאיזו תגית ישתייכו גולשים שמילאו טופס X ולאיזו אלו שמילאו את טופס Y. משם כמובן תוכלו לדוור להם באופן אוטומטי, בהתאם למסע לקוח שהגדרתם עבור מי שנכנס לכל תגית.

כל זה ללא נגיעה כלל בקוד או ב webhook. פשוט וקל.

לדוגמה: גולש שהשאיר פנייה באתר, לא שווה ערך לגולש שהוריד מדריך ללא עלות שנתתם בתמורה להרשמה או לקונה בחנות. התיוג האוטומטי יאפשר לנו ליצור פעם אחת מסע לקוח לכל אחד מהלקוחות האלה וכל האוטומציות יתחילו לעבוד משם.



לסיום, טיפים לייעול השימוש במיילצ'ימפ

  1. אם תבינו את הקהל שלכם, תבינו את האסטרטגיה של הקמפיין. השתמשו בתכונת הפילוח כדי לסווג את הקהל לקבוצות על סמך ההתנהגויות, ההעדפות והאינטראקציות שלו בעבר. כך תוכלו ליצור מסרים מכוונים לכל קבוצה, מה שמוביל לשיפור המעורבות.

  2. אוטומציה היא החברה הכי טובה שלכם. MailChimp מגיעה עם כלי אוטומציה מתוחכמים, שיכולים לחסוך לכם זמן ומאמץ. השתמשו באוטומציה כדי לשלוח מייל שמקבל את פניהם של מנויים חדשים, ברכות ליום הולדת או תזכורות ללקוחות שנטשו את עגלת הקניות שלהם.

  3. בצעו אופטימיזציה. מיילצ'ימפ מספקת כלי ניתוח מעמיק למדידת הביצועים של מסעות הפרסום שלכם. בדקו באופן קבוע ותדיר מה עובד, מה עובד פחות ומה כדאי להוריד לגמרי, בצעו A/B טסטינג והסיקו איך לייעל את המיילים שאתם שולחים, מבחינת תוכן ותיזמון.

  4. השתמשו באינטגרציות של MailChimp כדי להתחבר לאפליקציות ושירותים אחרים שבהם אתם כבר משתמשים. לדוגמה: Shopify או .WooCommerce כך תוכלו לעקוב אחר נתוני מכירות, להוסיף לקוחות לרשימת התפוצה באופן אוטומטי ולשלוח מיילים ממוקדים על סמך התנהגות משתמש.

  5. אל תהססו "לחנך את הקהל" למוצר או לשירות. השתמשו במיילצ'ימפ כדי לשלוח ניוזלטרים, עדכונים מהבלוג, מדריכים וכל תוכן שיוכל לבסס אתכם כאוטוריטה בתחומכם. הגישה הזו נמצאה שוב ושוב כאחת היעילות ביותר להגברת האמון והמעורבות של קהלי יעד וכדאי מאוד להשתמש בה בפעילות העסקית שלכם.


לסיכום, MailChimp מציעה מגוון רחב של כלים ותכונות שעוזרים לייעל את מסע הלקוח. היכולות שלו מספקות מגוון כלים לצמיחה עסקית ושימור לקוחות והאינטגרציה עם וורדפרס הופכים אותה לבחירה המובילה של כל עסק שמבין את חשיבות השיווק ומעוניין לייעל את התהליך ולמקסם תוצאות.


רוצים להישאר מעודכנים עם עוד טיפים לאתרים ולעסק שלכם? נרשמים ממש כאן לקבל עדכונים.

198 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page