ארבעה סוגי גולשים באתר שלכם ואיך מתאימים אתר אחד לארבעתם
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

ארבעה סוגי גולשים באתר שלכם ואיך מתאימים אתר אחד לארבעתם

הידעתם שנכון לתחילת שנת 2023 קיימים בעולם יותר מחצי מיליארד אתרי אינטרנט פעילים? מדובר במספר גדול במיוחד אבל אין זה מפתיע שכן מרבית הפעולות שלנו מתבצעות באופן מקוון (אונליין) ולכן כל עסק- בכל גודל ובכל תחום- צריך נוכחות ברשת, וליתר דיוק- כל עסק צריך אתר!


אתר אינטרנטי מאפשר לנו לאסוף את כל המידע, השירותים והמוצרים שלנו, ולהציג אותם לגולשים ברחבי הרשת וכך להפוך אותם מגולשים אקראיים למתעניינים ומשם- ללקוחות קונים, חוזרים וממליצים!


כמו שיש אנשים שונים בעולם גם הגולשים באתר הם שונים ומגוונים ומכיוון שאנחנו לא רוצים שרק סוג מסוים של אנשים יהיה הלקוחות שלנו האתר שלנו צריך להתאים לסוגים שונים של גולשים. בעוד ישנם נתונים שאנחנו לא יכולים לשלוט עליהם כגון הדפדפן שהגולש בוחר, יש נתונים שאנחנו כן יכולים להשפיע עליהם כמו- איך יגיב אותו גולש למסר שאנו מעבירים באתר- אם בלחיצה לצורך רכישה, שהייה ארוכה בדף כלשהו באתר או עזיבה. בכדי להשפיע על הגולשים וההתנהגויות שלהם אנחנו קודם כל צריכים להבין איזה סוגי גולשים יש ואיך אנחנו יכולים להתאים את התוכן שלנו לכל אחד מהסגנונות הקיימים.


ארבעה סוגי גולשים באתר שלכם

באופן כללי, קיימים ארבעה סגנונות שונים של גולשים באתרים ובכדי לייצר אינטראקציה עם כל אחד מהם- עלינו להתאים את האתר עבור כל אחד מהם באופן בו אנו פורסים ומציגים את התוכן. בואו נכיר בקצרה כל סגנון, איך הוא מתנהל ברשת, ומה אנחנו יכולים לעשות באתר שלנו בכדי להפוך אותו ללקוח.


ארבעת הסגנונות העיקריים של הגולשים ברשת:

הסגנון הסורק

זה הגולש שעובר ברפרוף על האתר שלנו. בין אם הוא יבחר לעצור לבדוק ביסודיות רק את מה שמושך את תשומת ליבו, בגלל שהוא בשלב השוואת המתחרים או פשוט בשל אופיו. בכדי ללכוד את תשומת ליבו עלינו לבלוט- גם בהשוואה למתחרים- לבדוק אילו מילות חיפוש בולטות בתחום ואילו נושאים המתחרים שלנו מבליטים. אבל גם באתר שלנו בהשוואה לעצמינו- כותרות ברורות ובולטות, שימוש בבולטים, הדגשת מילים ספציפיות שמושכות את העין, הנעה לפעולה במקומות אסטרטגיים, תפריט ניווט נוח שיאפשר מעבר קל ומהיר בין הנושאים השונים ועוד. על האתר שלנו להיות בנוי כך שנוכל לסייע לגולש הסורק לסרוק בקלות את האתר ולמצוא את מה שחפצה נפשו. אל תאלצו את הגולשים הללולחפש את המידע, הם לא יעשו זאת. אם המידע הרלוונטי לא יהיה מספיק ברור, חד ומודגש אתם פשוט תאבדו את תשומת הלב שלהם.


הסגנון המתעמק

מדובר בגולש שרוצה להעמיק בתוכן הנמצא באתר שלנו, לדוגמא להבין תועלת של מוצרים (באתרי איקומרס), לקרוא המלצות ובאופן כללי להבין את הדברים לעומקם.בכדי להשאיר את הגולש המתעמק באתר שלנו לאורך זמן עלינו להדגיש בפניו את המידע החשוב והעיקרי על ידי פסקאות פתיחה קצרות וממוקדות, תקצירים שימשכו אותו להמשיך לקרוא ולהוסיף את האפשרות של 'למידע נוסף' או 'להמשך קריאה' שכן ברגע שימצא את התוכן שמעניין אותו הוא יבקש להתעמק בו עוד.



הסגנון החופר

הגולש החופר כשמו כן הוא יחפור לעומק בכל נושא ובכל תחום שמעניין אותו וסביר להניח שאם לא ימצא את התשובה- הוא יחפש אותה עד שיקבל את המענה שהוא מחפש- ואם לא ימצא אותה באתר שלנו, הוא פשוט יעבור לאתר בו כן ימצא תשובה. ברגע שהוא כבר התחיל לגלוש- הוא רוצה לקבל כמה שיותר מידע בכדי לקבל החלטה ולא יסתפק בגלילה קצרה. בכדי לספק לו את כל האינפורמציה הרלוונטית חשוב שדף הבית יהיה מרשים ויסכם בצורה מדויקת את כל מה שאנחנו מציעים, דף האודות יפרט את כל מה שצריך וחשוב לדעת עלינו, אפשרויות יצירת קשר תהיה זמינה וברורה, עמוד ההמלצות יהיה מרשים ואם אפשר- להוסיף דף שאלות ותשובות של שאלות נפוצות בכדי לסגור לו את הפינה. דגש חשוב הוא שכל המידע המפורט צריך להופיע בדפים הפנימיים שכן אסור לנו לשכוח את הטיפוסים הקודמים שהרבה מידע על ההתחלה דווקא יבריח אותם. בצורה כזו הסורק והמתעמק יוכלו לעצור על מה שמעניין אותם והחופר יוכל להיכנס ו"לחפור" .


הסגנון שאין לו ידע

לגולש הזה הכי קל והכי קשה להציג מידע באתר. מצד אחד- הוא לא מגיע מהתחום ואין לו באמת מושג או רעיון כללי מה הוא מחפש וברוב המקרים הוא הגיע לאתר שלנו ממש במקרה. מצד שני- אין לו באמת מקור ידע או השוואה מה נכון ומה לא, מה כדאי ומה מומלץ. לכן התפקיד שלנו הוא לשכנע אותו! כל דבר שלנו נראה מובן מאליו כגון מושגים מקצועיים או החשיבות של המוצר/שירות שלנו- עבורו הוא לא מובן בכלל ויש להסביר ולהנגיש את המידע עבורו. לכן כדאי לפרט את המושגים (זה יכול להיות עמוד בנפרד שגם יתאים לסגנון החופר), נוסיף הסברים בתוך סוגריים, קישורים פנימיים שיובילו לכתבות תוכן בנושאים רלוונטיים, כוכביות קטנות המבהירות משפטים בתוך האתר וגם אפשרות יצירת קשר למענה על שאלות ספציפיות שמתעוררות אצלו במהלך הגלישה.


עוד טיפים לכתיבה ועיצוב מותאמים לסוגי לקוחות שונים – אפשר לקרוא פה


נכון, זו לא עבודה פשוטה להתאים אתר אחד לארבעה סגנונות שונים של גולשים אבל זו עבודה חשובה ונדרשת! ברגע שהאתר שלכם יתאים לכל אחד מהסגנונות שהזכרתי- כך יגדלו הסיכויים שאותו גולש לא רק יקרא את המידע באתר שלכם אלא ירכוש את מה שאתם מוכרים וגם יהפוך לגולש קבוע וללקוח חוזר.


אם יש לכם אתר ואתם רוצים לבצע בו התאמות או שאתם מעוניינים לבנות אתר ומבינים את החשיבות שידבר לכל הגולשים-מוזמנים ליצור איתי קשר כאן או להישאר במערכת יחסים לא מחייבת ורק לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין כאן.

124 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page