בלוגים מומלצים - 2022
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

בלוגים מומלצים - 2022

זה התחיל כמסורת כאן בבלוג, כל שנה בתקופת החגים (חגי תשרי או פסח) פרסמתי פוסט עם המלצות לבלוגים לקריאה והעשרה במהלך החג, הנסיעות המשפחתיות והפקקים. הפוסטים הללו צברו תאוצה ועשו טוב לכולם: לכותבי הבלוגים הם נתנו חשיפה ולכם הקוראים הם נתנו השראה, מידע והעשרה. אבל הפוסטים האלה לא יכלו להיות נצחיים, בלוגים עלו וירדו, אתרים ירדו והשתנו ולכן החלטתי לעשות מעשה: איחדתי את כל ההמלצות שלי (אלה שנשארו רלוונטיות) ויצרתי לכם את הפוסט המאוחד שלפניכם.


בכל פעם שאני מוצאת בלוג מעניין אני מוסיפה לרשימה (אז שווה לשמור ולחזור אליו שוב) ובלוגים שחודלים מלהתקיים (או שהלינק שלהם משתנה) יורדים או מתעדכנים ברשימה.


מכירים בלוג מומלץ ופעיל שפספסתי? כתבו לי בתגובות ואולי אצרף אותו לרשימה


ועכשיו בואו ניגש למומלצים שלי ב2022:


בלוגים עסקיים מומלצים 2022

הבלוג של עמית בר הידועה בכינויה ''ברושקה''. עמית היא כותבת תוכן, בעלת חנות אונליין ובלוג שנקרא: ''המגזין עצמאית ומאושרת''. בבלוג היא מראיינת עצמאיות מעוררות השראה שמספרות על העסק שלהן: מה זה זה לדעתן אופי של עצמאית, השראה ועוד. היא כותבת על הריון ולידה (רלוונטי לעצמאיות לפני ואחרי, אבל לדעתי גם ללא עצמאיות) ועל כל מה שקשור לניהול עסק: איך לכתוב תוכן לדף נחיתה, טיפים לניהול אינסטגרם, ניהול וכתיבת תוכן לאתרים ועוד ועוד.

שווה לעקוב, עמית גם מבטיחה לכם שפע של נצנצים באתר!


אחרי שהעבירה אין ספור סדנאות על מכונאות רכב לנשים (כן כן…) ב2019 פתחה תהילה את ''אוטומטית'' מתוך אהבה לשילוב של יצירתיות, טכנולוגיה ושיווק. בבלוג שלה היא עוסקת בנושאים של שיווק במייל, דפי נחיתה, אוטומציות וניהול זמן (בסוף כולם קשורים זה לזה). שם תמצאו רעיונות לתכנים לדף תודה, מידע על גימייל והמון מידע שימושי.


רונית כפיר בעלת המותג ''נעים מאוד'', מלמדת עצמאיות ועצמאים לנהל תקשורת אסרטיבית (אך לא אגרסיבית) עם לקוחות ובאג'נדה שלה רוצה שכל בעל ובעלת עסק יעברו מ''לא נעים לי'' (לדבר על כסף, גבולות, עבודה וכו) לנעים מאוד. מה שבולט וכייפי במיוחד בבלוג שלה זה המגוון הגדול של הפוסטים והנושאים, החל מטיולים (מזהירה: מוציא עיניים), נוכחות פיזית ודיגיטלית, טיפים לעצמאים, לחיים ועוד.

ממליצה מאוד גם להירשם לניוזלטר המטורף של רונית שנשלח בכל ראשון לחודש וכולל הצצה לחיים האישיים שלה, טיפים לעסקים ועוד המון המון תוכן (לא דמיינתם שניוזלטר כזה ארוך יכול אשכרה לרתק אתכם עד הסוף).


בלוג מאוד מאוד פרקטי ומאוד מאוד תכלסי עם המון הדרכות על וורדפרס ואלמנטור, יש הרבה תוכן מאוד שימושי המוסבר בצורה נהדרת בבלוג ויצא לי לא אחת לשלוח אנשים להציץ בפוסטים נבחרים בבלוג הזה. ההסברים כל כך פשוטים מצד אחד, אבל כל כך מפורטים, מחולקים לשלבים, עם צילומי מסך והסברים כתובים, תשובות לשאלות נפוצות ועוד.

מומלץ בחום.


מדובר על שני בלוגים נפרדים (לחצו בכותרת ותראו), שאותי זה אישית קצת מבלבל אבל עדיין שווה לעקוב אחרי שניהם. אחד של אלמנטור (האתר הישראלי) והשני של קהילת אלמנטור בישראל. בשני הבלוגים תמצאו הרבה תוכן גם ממוקד אלמנטור (כמו איך נכון לעבוד עם אזורים, עמודות ווידג'טים) אבל ברמה יותר כללית (ולכן מתאים גם למי שלא עובדים עם אלמנטור) כמו איך לייצר דף נחיתה שמייצר תוצאות, תהליך נכון בבניית אתר מקצועי ועוד.

אם מעניין אתכם להציץ אתם גם מוזמנים לקרוא מאמר שאני כתבתי בבלוג של אלמנטור על איך חווית משתמש משפיעה על דירוג SEO - מוזמנים להציץ.





את יואל דורון אני רואה הרבה בקבוצות פייסבוק מקצועיות והוא משתף בהמון מידע רלוונטי ועדכני, לכן אמליץ לכם גם לעקוב אחרי הבלוג שלו. בבלוג תמצאו המון פוסטים העוסקים בפייסבוק ואינסטגרם, שיווק באמצעות תוכן (מיועד גם לעצמאים בתחום התוכן וגם כאלה שלא), גוגל ויוטיוב, התפתחות מקצועית ואישית (או איך שהוא קורא לזה בבלוג: המלצות ושיעורים שאנחנו לומדים על החיים ועסקים).

גם כאן תוכלו למצוא פודקאסט על נושאים מגוונים ואורחים מרתקים.


דניאל זריהן עוסק בכל הקשור לקידום אתרים, בניית אתרים וניהול מוניטין. הוא גם מכונת תוכן, זה אומנם תואם לחלוטין את האסטרטגיה של קידום אתרים בגוגל, אבל היתרון שלו זה באיכות התוכן - הכל מאוד מפורט וברור, עם קישורים והסברים רלוונטיים וגם במהירות התוכן. הרבה פעמים תוכלו למצוא אצלו בבלוג התייחסות לטרנדים חדשים (למשל על קידום אתרים במערכת בניית האתרים של ישראכארט), אמירות ועדכונים מעולם הSEO (ולא רק מהעולם הזה). לא להיבהל מכמות התוכן ולצלול פנימה.


מורנינג (חשבונית ירוקה) זה שירות חשבוניות דיגיטליות מוכר מאוד בעולם העצמאים. הבלוג שלהם עוסק בנושאים הרלוונטיים כמעט לכל עצמאי ועצמאית: החל מהעיסוק בפנסיה לעצמאים, חוזים ועבודה עם לקוחות, דחיינות, עבודה מהבית ועוד המון תוכן עדכני ורלוונטי. בנוסף חשבונית ירוקה מארחים בבלוג שלל מומחים שכותבים על תחומי העיסוק שלהם ונותנים המון טיפים לעצמאים בשלל נושאים כמו הצעדים שכדאי לעשות בדיגיטל כשפותחים עסק, רישוי עסקים ועוד.

מומלץ לכל עצמאי, החל מהותיקים ועד הדנדשים בתחום.


חגית עוסקת בייעוץ ארגוני ועסקי והמטרה שלה היא שעולכם העבודה יהיה המקום שלכם Business To People - B2P. חגית מייעצת לעסקים בגדלים שונים ובמגוון תחומים, למנהלים בארגונים ולמחפשי שינוי בעולם העבודה ועל כל זה היא כותבת בבלוג שלה. לדוגמא: מה עושים כשאין חשק לעבוד, למה אי אפשר להרוויח יותר אבל אי אפשר להישאר עם עבודה ''קטנה'' ועוד.

חגית התארחה אפילו בבלוג שלי בפוסט על מה הקשר בין חווית לקוח לחווית משתמש.


כנרת יפרח כותבת מיקרו-קופי ומאפיינת שפה וכמובן מחברת הספר: ''מיקרו-קופי: המדריך המלא''. מי שעדיין לא נחשף לפועלה של כנרת חייב לעשות זאת בהקדם ולא משנה מה העיסוק שלכם: בוני אתרים, בטח כותבי תוכן אבל גם מי שעוסק בתחומי עיסוק אחרים לחלוטין. כנרת והתכנים שלה יגרמו לכם להתייחס לשפה באופן שונה לחלוטין ויאתגרו את החשיבה שלכם על כל מילה כתובה ''סטנדרטית'' שאתם קוראים.

הבלוג מתאים גם למי שרוצה להתחיל להתעניין וללמוד את התחום אבל גם למי שכבר עוסק בתחום ורוצה להעשיר את עצמו עם סיפורי מקרה, אוסף קישורים שימושי לכתיבת UX ועוד ועוד.




אם צריך להכתיר את מלכת הבלוגים זו כמובן תהיה יונית צוק שגם נקראת ''הבלוגריסטית''. הבלוג שלה עוסק בשיווק דיגיטלי באמצעות תוכן בעיקר בעיקר (אבל לא רק) בבלוגים. באתר של יונית תמצאו את הבלוג שלה עם המון מידע וטיפים, קורסים אונליין בנושא ורשימה מטורפת של בלוגים מומלצים לפי קטגוריות (שם תמצאו גם בלוגים עסקיים כמו בפוסט הזה אבל גם בלוגים על פוליטיקה, אופנה וביוטי ועוד ועוד).

טל איתן הוא יועץ אסטרטגי ושיווקי ומרצה למקצועות השיווק. האתר שלו הוא למעשה מאגר מידע מטורף הכולל מאמרים, עזרים, מדריכים וטיפים על אסטרטגיה, שיווק באמצעות תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, ניהול ואסטרטגיה עסקית וסקשן מעניין מאוד שנקרא ''רגשות בעסקים'' הכולל טיפים על עבודה מהבית, קשיי שיווק ואפילו לקוחות בעייתיים.


האתר המהמם של עמנואלה בינר עוסק בנשים ומרחבים. למעשה היא מחברת בחן בין עסקים של נשים ממגוון (עצום יש לומר) של תחומים לכל מה שעסקים ונשים צריכות: מגזין תוכן מלא בטיפים והמלצות, ראיונות עם נשות עסקים, אינדקס של נשות עסקים בתחומים שונים ובעיני גולת הכותרת היא פינות עבודה של נשים: החל משולחן עבודה צנוע ועד סטודיואים בגדלים שונים. בלוג מעולה לעקוב אחריו לכל מה שצריך: החל מהשראה, מידע, טיפים ועוד


יעל מגיעה מתחום של כתיבה שיווקית, קופי, אסטרטגיה ורשתות חברתיות. הבלוג שלה עוסק הרבה באסטרטגיה, תוכן ופלטפורמות שיווק כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין. הרבה מהתוכן של יעל הוא מאוד פרקטי, נותן מענה מהיר לסוגיות שרק מישהו עם ניסיון רב בתחום יכול לתת לנו (לדוגמא לעדכן אותנו 45 יום לפני הבחירות איך זה הולך להשפיע על השיווק של כולנו ברשתות חברתיות עד הבחירות). מומלץ לעקוב ולקרוא.


את ליאור פרנקל רובכם בטח מכירים, יש לו פודקאסט מלא השראה בשם פופקורן, הוא אחד המייסדים של הקבוצה (שהפכה להרבה מעבר) אנשי העולם החדש ועוד שלל הישגים מרשימים. אבל אנחנו פה דווקא לדבר על הבלוג שלו, שם הוא משלב בין התוכן שלו שעוסק ביזמות, השראה וקצת מהחיים האישיים שלו לבין פוסטים של אורחים איכותים ומעניינים שהם אושיות ששווה לעקוב אחריהם באופן פרטני. מומלץ ללמידה, השראה ומחשבה מחוץ לקופסא.



אני מנויה לעשרות (אם לא מאות! נשבעת) ניוזלטרים ובלוגים. יש לי מייל שמיועד ר-ק לדבר הזה. הבעיה שלי עם הרבה בלוגים וניוזלטרים, זה שהם נותנים המון מידע וערך אבל לפעמים אופן הכתיבה שלהם פשוט מתיש אותי. אבל הבן אדם שאני אפתח כמעט כל פוסט וניוזלטר שלו הוא צפריר בשן, הוא באמת באמת טוב במה שהוא עושה - כתיבה אפקטיבית. בבלוג שלו תמצאו קצת על תוכן וכתיבה מעורבבים בחוויות ודוגמאות מהחיים האישיים שלו, טיפים וכלים פרקטיים לכתיבה ועדכונים על סדנאות שלו. בקיצור מומלץ וכיף לקרוא.


האתר הוקם למעשה במטרה לעזור לאנשים ללמוד על קידום אתרים, כיום הוא עוסק הרבה בקידום אתרים אבל לא רק- שיווק דיגיטלי על כל סוגיו: קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב, אנליטיקס ועוד. כשמאחורי אתר כזה עומד מישהו שמבין לעומק בקידום אתרים - תהיו בטוחים שתמצאו שם המון תוכן איכותי. יהיו שם מדריכים, המלצות, עדכונים וחדשות, לעסקים שונים: מתאים גם למנהלי שיווק ופרסום מתקדמים וגם לאנשים שמשווקים את העסק שלהם בעצמם (רק לא להיבהל מהשפה המקצועית מידי).


נאור רפאל נרקיס הוא פשוט מכונת תוכן, זה התחיל כבלוג שליווה את קהילת התוכניסטים בפייסבוק ועסק בעיקר בכותבי תוכן וכל הנושאים הרלוונטיים אליהם. עם הזמן וההתמקצעות של נאור הוא עשה מעבר לתחום ניהול הקהילות ולאחרונה הבלוג שלו באמת עוסק בעיקר בנושאי קהילות, אבל לא רק.

תוכלו למצוא שם בנוסף להמון תוכן על קהילות גם תוכן על אסטרטגיית תוכן, לייפסטייל ביזנס, כלים לפרודוקטיביות, ידע קהילתי, תוכן וידאו ופודקאסט. לא סתם אמרתי לכם שנאור הוא פשוט מכונת תוכן משומנת היטב ושווה לעקוב אחריו בשלל הפלטפורמות.


מדובר בבלוג שעוסק בעיצוב, יזמות ועשייה (וזה לא רק מהשם שלו, זה באמת מה שהוא מדבר עליו). תוכלו למצוא שם תכנים שעוסקים בעיצוב UX\UI, חווית משתמש, השראה (מאנשים ועיצובים) ועוד המון תוכן רלוונטי לשכירים ועצמאים. גם פה בנוסף לבלוג יש מספר נכסים דיגיטליים: קהילה, דף פייסבוק, ניוזלטר, פודקאסט ועוד. אומנם השיח המקצועי על עיצוב יכול להבריח את מי שנכנס לבלוג בפעם הראשונה (ולא עוסק בתחום), אבל אל תתנו לזה להשפיע עליכם, אפשר ללמוד הרבה על יזמות, תהליכי עבודה ושלל טיפים נוספים שיעזרו לכל מיזם או עסק שרוצים לצמוח, ללמוד ולהצליח - מהר. אל תפספסו את ההרשמה לניוזלטר של פיקסל פרפקט כי מדובר בניוזלטר עם המון המון מידע וערך מקצועי.


אופיר מלווה עסקים ואנשים להקים נכסים דיגיטליים (אתרי אינטרנט), בניית קורסים דיגיטליים בשילוב עם ייעוץ עסקי ושיווקי למי שרוצה להקים עסק חדש. הבלוג שלו כולל הרבה מידע החל מבניית אתרים וקורסים דיגיטליים ועד טיפים פרקטיים לעסקים ולמי שרוצה להקים אחד כזה. בנוסף תמצאו שם גם מאמרים לקידום הקריירה וראיונות עם אנשים שהגשימו חלומות דרך עסקים. אופיר שופע ידע ורצון טוב וזה מאוד ניכר בכל תוכן שהוא מוציא תחת מקלדתו. מומלץ בחום.




בלוג מאוד פרקטי ומקצועי ועוסק בכל מה שקשור לאתרי וורדפרס: אבטחה, ווקומרס, פיתוח ותחזוקה, שיווק דיגיטלי, מהירות וביצועים, UX-UI, קידום אתרים ועוד. מתאים מאוד כל מי שמנהל ובונה אתרי וורדפרס, אבל גם אם יש לכם אתר וורדפרס משלכם ואתם רוצים ללמוד ולהכיר אותו לעומק תוכלו להתעמק בבלוג המעולה והמלא בתוכן הזה.

 

עד כאן לבלוגים המומלצים לשנת 2022!


בא לכם להישאר מעודכנים ולקבל עוד עדכונים וטיפים ממני? תוכלו להירשם לקבלת עדכונים כאן.


יש לכם בלוג ממש מעולה שעוד לא המלצתי עליו? מוזמנים לספר לי עליו בתגובות כדי שכולם יהנו ממנו :)


4,197 צפיות4 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page