סוגי סרטונים לשיווק באמצעות וידאו
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

סוגי סרטונים לשיווק באמצעות וידאו

אז בפוסט הקודם הצגתי את הנתונים העדכניים ביותר בכל הנושא שקשור לשיווק באמצעות וידאו. בפוסט הזה אתייחס לשלב הראשון בתהליך- החלטנו שאנחנו מתנסים ביצירת סרטוני וידאו. איך מתחילים ואיזה סוגי וידאו קיימים?


שיווק בוידאו זו מילה מאוד רחבה, אפשר לעשות המון סוגי וידאו, באורכים שונים, עם תוכן שונה ודרכי הגשה שונות לתוכן הויזואלי. כשבאים לשווק באמצעות וידאו, לפני שמתחילים לייצר סדרה שלמה של סרטונים ומשקיעים בזה זמן ומשאבים אני ממליצה לעשות סיעור מוחין שמבוסס על הבנה של קהל היעד שלנו והמטרות שאנחנו רוצים להשיג באמצעות שיווק בוידאו. כדי לעשות את זה אני ממליצה לענות על כמה שאלות ממוקדות:

  1. מי הקהל יעד שלנו- איזה מידע (ויזואלי) הוא צורך, איפה הוא נמצא, באיזה פלטפורמות הוא מחפש ואיזה סוג מידע או תוכן הוא מחפש. הבנת ההתנהגות של קהל היעד שלנו בכל הקשור לפלטפורמות שיווק ולצריכה של תוכן ויזואלי תוכל לסייע לנו להתמקד. להבין איפה יש מחסור במידע מסויים אבל גם מה עובד יותר ופחות בכל פלטפורמה שיווקית אחרת.

  2. מה המטרה שלנו בשיווק באמצעות וידאו- האם לחזק את התדמית שלנו? ליצור הזדהות עם המותג הקיים? לקבל חשיפה למותג או מוצר חדשים, לספק מידע שקשור לשירות שלנו, המותג, העסק או המוצר?

  3. מה אנחנו רוצים שהצופים יעשו בסיום הצפייה בוידאו שנפרסם? האם יעברו לדף נוסף באתר שלנו? האם נרצה שיעברו לדף נחיתה? ייכנסו לקהילת הפייסבוק שלנו? יצרו עמנו קשר?


מענה לשאלות האלה יאפשרו לנו לבנות רשימה של סוגי התוכן האפשריים שנוכל לייצר כדי שישרתו את המטרה שלנו. בהמשך השאלות האלה גם יעזרו לנו לבנות נכון את הסרטון שלנו, ההנעה לפעולה והתוכן הכתוב שילווה את הסרטון.


אני ממליצה לייצר כמה סוגים של סרטונים מתוך הרשימה (או סוגים אחרים שחשבתם עליהם) - לבדוק מה עובד, מה עובד פחות, מה קל ומה קשה לנו. עד שתמצאו נוסחה מנצחת עבור העסק שלכם.

אני גם ממליצה להתחיל מיצירת סרטונים קצרים (נניח כדקה), גם כי הנתונים מראים שהקשב של הצופים יורד אחרי מקסימום של 2 דקות וגם הפקת והכנת הסרטון תהיה קלה יותר עבורכם על מנת לקבל מידע ונתונים ממשיים שנוכל לבסס עליהם את השיווק שלנו בוידאו.



אז הנה כמה רעיונות לאיזה סוגי וידאו אפשר לייצר:


ראיונות

תחשבו על סוג של פודקאסט רק בוידאו, בו אתם מראיינים אנשים מקצוע או אנשי מפתח שקשורים לשדה בו העסק או המוצר שלכם פועלים. ראיון מעמיק עם אנשי מפתח רלוונטיים יכולה לבסס את הידע והמקצועיות של מי שעומד בראש העסק ולהפנות את הסביבה הקרובה של המרואיין להכיר מקרוב את הערוץ והפעילות של המראיין. ראיונות גם טובים לחברות שמחזיקות מוצרים שצריכים לקבל חיזוק או לגיטימיות מבעלי מקצוע על מנת לעודד את הציבור לרכוש ולהשתמש בהם. למשל: ציוד רפואי, דברים שקשורים להתפתחות של ילדים. במקרה כזה למשל ראיון עם רופא יכול לחזק את הערך של המוצר ולעודד את הציבור לרכוש אותו.


מדריכים

אנחנו אוהבים לקרוא מדריכים, קל לנו לצרוך מידע כשאומרים לנו בברור, צעד אחרי צעד מה צריך לעשות כדי להצליח במשימה או בתפעול דבר מסויים. הבעיה שהמדריכים האלה לרוב מאוד ארוכים ומעייפים כך שאנשים עוברים עליהם ברפרוף ומתעמקים רק במה שהם צריכים באמת. עכשיו תחשבו על נושאים שאפשר בקלות להסביר אותם במילים, בהדגמה, בוידאו קצר שיפתור לאנשים את הבעיה בלי הרבה עמודים שצריך לגלול. לכן מדריכים בוידאו עובדים מעולה, לרוב זה מתאים יותר לדברים שצריך להסביר שלב אחרי שלב, כמו שימוש בכלים טכנולוגיים או מתכונים מורכבים. אבל גם אפשר לקחת את זה לכיוון של מדריכים לחיים, לייף סטייל וכו, כל עוד עושים את זה בצורה נגישה ורלוונטית. אם זה מדריך טכני ממליצה לעשות את זה באמצעות תוכנות של צילום מסך המחשב או הטלפון שלכם שלכם עם הסבר רקע. במדריכים לא טכניים אפשר לצלם את עצמכם ולהוסיף איורים, תמונות, טקסט או אנימציות במעמד עריכת הסרטון.


צילום אווירה

לקטגוריה הזאת אני מכניסה שני סוגי סרטונים, שלדעתי הם יושבים על אותו משקל רק לסוגי מוצר\שירות שונים. כשאתם מחזיקים במוצר פיזי: משהו שאתם מוכרים, למשל כיסא, כלי טכנולוגי או אפילו נכס נדלני (דירה, מסעדה, בית קפה) מומלץ לעשות סרטון אווירה שהמטרה שלו היא לאפשר לצופים להעמיק ולקבל עוד מידע על המוצר, להבין מעבר לתמונה בסיסית איך הוא מרגיש. זה יכול להיות צילום אווירה בערב שגרתי בפאב השכונתי, או צילום והרחבה על מפרט טכני של מוצר. הדוגמא הכי בולטת לכך זה עגלות (של תינוקות). נשים שמחפשות עגלה יודעות בדיוק מה הן צריכות, מה הן רוצות ובעיקר בעיקר פחות בא להן להסתובב בין חנויות. אז ואם אפשר לראות את המוצר לפני שהן מגיעות לחנות במטרה ברורה של ביצוע רכישה, זה יכול לשרת נאמנה את המשווקים של המוצר.


סקירה\ביקורת

סקירה או ביקורת יכולים לשמש כמה סוגים של משווקים. קודם כל, עסק שמשווק מוצרים פיזיים יכול להעלות סרטון סקירה של המוצר, או לבקש ממובילי דיעה או אנשי מקצוע לסקור את המוצר שלהם ולהעלות אותו. סרטון סקירה או ביקורת יכולים להיות של נותן שירות על מוצר או כלי שהוא משתמש בו בעבודתו, על מנת לחזק ולמתג את היכולות והידע המקצועי שלו. ממליצה להיזהר עם סוג כזה של סרטונים, בהם מבצעים סקירה או מדברים על מוצר שהוא לא שלנו, על מנת לא לעורר משבר או אנטגוניזם מצד בעל המוצר אך יחד עם זאת לשמר אותנטיות.


יום בחיי

תיעוד של יום בחיי אדם מסויים, עסק שכונתי בעל אווירה יוצאת דופן וכו. סוג כזה של סרטון מתאים יותר כאשר המטרה היא להדגיש ולחזק את המיתוג, התדמית והערכים של העסק. חשוב בסרטון כזה לבצע הכנה מעמיקה יותר של מה הערכים שנרצה שיבואו לידי ביטוי באתר ובאיזה אופן זה יתבצע. כמו כן, אני ממליצה לשים דגש על איך כל מה שיראה בסרטון גם יגרום לצופים להמשיך לראות את הסרטון (היות ולרוב אלה סרטונים ארוכים יותר) וגם לקבל ממנו ערך\מידע\אווירה כללית.


דוקומנטרי

אם סרטון שמדבר על ''יום בחיי'' מתרכז בעיקר באווירה של מקום, סרטון דוקומנטרי לרוב שם דגש על סיפור יוצא דופן וייחודי והדגש במקרה זה הוא על השתלשלות של עלילה בצורת סיפור, זה יכול להיות בצורה של סיפור כרונולוגי של אירועים שהתרחשו, בהדגשת עובדות או בכל דרך אחרת שהמטרה שלה לספר סיפור רחב יותר של אדם או מקום על מנת לחזק את המיתוג העסקי שלו.


וידאו אנימציה

לפעמים אנחנו רוצים להעביר מידע רב שקשה להסביר אותו בצורה לא ויזואלית. לרוב מדובר במספרים, אינפוגרפיקות ונתונים. כמובן שאפשר להעביר את המידע בצורה של תמונות ואינפוגרפיקות - זה כמובן עדיף מלהעביר אותו בטקסט של שחור על גבי לבן, אבל לפעמים וידאו מעניין עם אותם הנתונים והמספרים יכול להעביר את המידע שלו בצורה יותר בהירה, עקבית ונעימה. וידאו כזה יכול לשמש למשל סטארטאפים שרוצים לבסס את החשיבות וההשפעה של המוצר שלהם ולכן הוא יוכל לשמש אותם באתר שלהם וגם בפגישות עם מגייסים או בכל מקום בו הם נדרשים לתת פיצ'.


בלוג (vlog)

כל היתרונות של בלוגים כתובים באים לידי ביטוי בצורה יותר צבעונית, יותר משפיעה, יותר מהירה, יותר קלה לצריכה באמצעות VLOGS. סוג כזה של שיווק בוידאו עוזר ליצור ולחבר קהל מסויים סביב דמות או סביב נושא, הוא מצריך הרבה שעות עבודה - צילום, עריכה, יצירת קהל ראשוני סביב הבלוג. אבל הוא מאוד יעיל ותורם ליצירה וחיזוק של מותג.


קייס סטדי על לקוחות עבר

אם למשל יש לנו שירות שמטרתו לפתור בעיה מסוימת שקימת בקרב חלקים מהאוכלוסייה. על מנת לתת מידע ללקוחות פוטנציאליים על איך השירות שלנו יכול לשפר ולפתור את הבעיה שלהם, הדרך הטובה ביותר היא לייצר וידאו עם לקוח אחרי ולהסביר את הסיפור של אותו לקוח. כך למעשה הקושי של הלקוח יוצג במילים שלו מתוך המניעים והרגשות שלו, דבר שיקל על לקוחות פוטנציאליים אחרים להתחבר לאותן התחושות (במידה והם חווים את אותו הקושי) ובכך לבסס את מהימנות השירות שלכם ולחזק את החיבור אליו.


שידור בלייב

על פניו מדובר בצורה הכי קלה של שידור וידאו, להראות בזמן אמת מה מתרחש מאחורי הקלעים של העסק או האירוע שלכם. מתאים מאוד כאשר רוצים להעביר את האווירה ואת המתרחש באירועים מסוימים, בהופעות בבתי קפה, פאבים והרצאות. אך כאשר משתמשים בכלי הזה חשוב להיערך אליו בהתאם: לראות שהסאונד טוב, התאורה מספקת וכל התנאים מאפשרים לשדר לייב איכותי שיכפר על החוסר יכולת לערוך את אותו הסרטון. סרטונים מסוג זה מאפשרים לצופים לחוות מרחוק את החוויה שאתם רוצים שהם יגיעו לחוות ביחד איתכם. אם מדובר בעסק חדש ללא הרבה עוקבים או קהל מאוגד סביבו, אל תתרגשו אם ברגע שידור הלייב צופים בודדים צפו בזמן אמת בסרטון. שמרו את הסרטון במקום בו הוא שודר (נניח פייסבוק) ואפשרו לצופים אחרים לצפות בו במועד מאוחר יותר. באופן הזה, האווירה והתחושות שרציתם להציג - ישמרו וישמשו אתכם גם לאחר שסיימתם להקליט את הוידאו.





סרטוני 360

סרטוני 360 הם קצת יותר קשים ליצירה, אך עדיין אפשר לעשות זאת מהטלפון האישי שלכם. היופי בסוג כזה של וידאו זה היכולת לאפשר לצופה לשלוט במה הוא רוצה לראות, במה הוא רוצה להתמקד, מה מעניין אותו. זה לתת את כל המידע הויזואלי שאתם יכולים ולהעביר את הכדור אל הצופה. גם סוג כזה של וידאו עוזר מאוד בשיקוף אווירה ומיתוג של מקום פיזי כמו חנות, בית קפה, חלל משרדים וכו.


stop motion

זו טכניקה עתיקה של צילום וידאו המאפשר ליצור סרטונים מאוד אטרקטיביים בשילוב עם מוזיקה עניינית ועריכה טובה. מדובר למעשה בצילום תמונות רבות עם שינויים קלים בתנועה ביניהם ואיחוד של כל התמונות עם מעברים מהירים ביניהם לסרטון. באופן הזה למעשה אפשר ליצור סרטונים מהירים עם אווירה מאוד ''כיפית'', יש המון תוכנות עריכה (במחשב ובטלפון) שיודעות לעשות את האיחוד בצורה מעניינת לבד, אז נורא קל לייצר סרטונים כאלה, אבל דורש הרבה תכנון והכנה מראש. נוח להשתמש בסוג זה של סרטונים כדי לספר סיפור בצורה שונה, להציג מתכון או הדרכה.


עד כאן על רעיונות לסוגי וידאו שתוכלו להשתמש בהם בשיווק העסק שלכם, אם יש לכם סרטון מסוג אחר שתרצו לספר לי עליו (ואולי לפרסם אותו פה), או לשאול שאלה שרלוונטית לשיווק העסק שלכם - צרו עמי קשר!


בפוסט הבא בסדרה אתייחס לסוגי פלטפורמות שניתן לשווק ולפרסם בהם את הוידאו שיצרתם, ואיזה סוגי סרטונים מתאימים לכל פלטפורמה.


בינתיים, אם בא לכם להרחיב עוד בנושא מוזמנים להציץ במאמרים באתרים הבאים:

794 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page