חיבור בין לוגו לזהות מותגית
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

חיבור בין לוגו לזהות מותגית


הפעם נעסוק באיך מחברים בין הלוגו לזהות המותגית שלנו?

מילת המפתח במיתוג טוב הוא עקביות: שפה אחידה שבה ידבר הלוגו, הכרטיס ביקור שלנו, עמוד הפייסבוק וכו. עקביות יכולה לעניין את הלקוח ולגרום לו להתעמק בשרות שאתן מציעות, אילו חוסר עקביות עלולה לבלבל אותו. שפה מיתוגית אחידה היא הצבעוניות שמלווה את העיצוב, מיקום קבוע של הלוגו בפורמטים וגדלים שונים, סמלים אחידים, פונטים וכו. גם אם הלוגו שלנו בצבעי שחור ולבן, זה לא אומר שכל הצבעוניות שלנו תהיה כזו.


חשוב שתוגדר פלטת צבעים שקשורה זו לזו ותלווה את כל צבעוניות המותג ומוצריו. הפונטים צריכים להיות דומים בסגנון שלהם. לשם כך, פעם אחת ולתמיד משקיעים ב''ספר מותג'' שיגדיר את כל הערכים הללו וילווה אתכן בכל דרכן בנוגע לנראות העסק שלכן, לא משנה מול איזה ספק (בית דפוס, מעצב וכה) תבחרו לעבוד בהמשך הדרך.


ספר המותג מגדיר למשל את הגודל המינימלי בו הלוגו יופיע על מנת שיהיה ברור וקריא, מה צבעי הלוגו (לכל צבע יש מספר סידורי, מספר זה אחיד בכל תכנות העיצוב), מה הצבעים התואמים לצבעי הלוגו, מה הפונט ששימש את המעצב ללוגו ומה הפונט בו ניתן להשתמש בטקסטים קבועים באתר למשל.


ספר מותג ייתן הדגמה לעיצוב הרלוונטי לעסק, למשל איך הלוגו יופיע על חולצה, על שלט, על פלאייר וכו. כל האלמנטים שיוגדרו בספר המותג צריכים להיות גמישים ומותאמים לכל עיצוב שתצטרכו בהמשך, אבל הם גם צריכים להיות ברורים ומוגדרים על מנת לאפשר שמירה על שפה חזותית אחידה.


ספר מותג הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג לעסק, לרוב מדובר בתוספת כספית, אך השקעה חד פעמית זו תחסוך לכן זמן וכסף מול כל סוגי נותני השירות בתחום העיצוב (גם לדפוס וגם לאינטרנט), בתי דפוס וכו. כמו כן, תהליך מיתוג נכון הוא אבן דרך בבניית מותג דומיננטי ובולט בתחומו. אם תרצו לקבל פירוט על מה בדיוק צריך להופיע בספר מותג זה- כתבו לי ואפרט בשמחה.


הפוסט הבא בסדרה יעסוק בתהליך חשיבה שצריכים לבצע כשניגשים לתהליך המיתוג.

217 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page