עוד בבלוג:

  • קטרינה מוניץ

מה זה אשכולות תוכן?

עודכן ב: ספט 18

הרבה פעמים אני פוגשת כותבי תוכן שאומרים שהם לא כותבי SEO אלא כותבי תוכן ''רגילים'' או כותבי תוכן שיווקי. הרבה פעמים האמירות האלה נובעות מחוסר היכרות עם הגלגולים שגוגל עוברת עם היחס שלה לתוכן בהקשר של קידום אורגני של אתרים.


אם פעם היה מספיק לבנות רשימה של מילות מפתח, לדחוף אותם בכל חור בעמודי התוכן שלכם ולשלוח את האתר לדרכו. היום זה פשוט לא עובד.

האלגוריתם של גוגל לא רק הופך להיות חכם יותר וללמוד כמה התוכן שלכם רלוונטי לשאילתות חיפוש אלא גם כמה הוא בעל ערך עבור הקוראים שלכם. ככל שהתוכן שלכם מכיל יותר ערך יש לו יותר סיכוי להיות מקודם בצורה אורגנית בגוגל.


נכון שנמאס לכם לשמוע שהתוכן הוא המלך? אז הוא עדיין המלך.


אבל איך יוצרים תוכן איכותי, מקצועי אבל גם לא ארוך ברמה שאנשים לא ירצו לקרוא אותו בכלל? הרי יש פה מעין פרדוקס, מצד אחד אנחנו רוצים לעשות תוכן מקיף שנוגע בתחום או בתת תחום בצורה מאוד רחבה אבל אנחנו יודעים שאנשים קוראים ברפרוף, אנחנו יודעים שטקסט ארוך מרתיע אותם. אז איך מתמודדים עם זה?


בצורה של אשכולות תוכן ו''שאלות ותשובות''.



אשכולות תוכן למעשה באים ואומרים: בואו ניקח את המדריך המטורף שרציתם לכתוב ונפרק אותו לתת נושאים. כי לא כולם רוצים את כל המידע עכשיו (או בכלל), כי זה מתחבר להרבה נושאים אחרים, כי לאנשים יש צרכים שונים וכך הלאה. המטרה היא לייצר מספר של עמודים באתר, כאשר כל עמוד מתייחס לתת נושא אחר שקשור לנושא הדגל שלנו אבל נותן מידע ממוקד בתחום מסוים.


בואו ניקח למשל את הנושא של תזונה של נשים בהריון. אם אנחנו מחליטים שזה יהיה אחד מאשכולות התוכן שלנו למעשה נשאל את עצמינו את השאלות הבאות:

מתי מעניין את האישה הנושא של תזונה בהריון?

האם זה מעניין גם גברים? באיזה הקשר?

איזה תופעות יכולות להיות רלוונטיות בהקשר של תזונה בהריון?

איזה שאלות רלוונטיות יכולות לעלות תחת אותו נושא?


אחרי ששאלנו (וענינו) לעצמנו על השאלות האלה - נפרק את הנושא הרחב לתתי נושאים:


כמובן שהדוגמא מכילה רק חלק מאוד קטן מכל התתי נושאים שיכולים להיות קשורים לנושא הרחב שלנו.אז כשנבנה את האתר שלנו יהיה לנו אזור שלם באתר שמדבר על תזונה בהריון (נניח ובעלת העסק היא תזונאית). יהיה לנו עמוד ראשי שהוא למעשה לשונית בתוך האתר שידבר באופן מאוד כללי על תזונה בהריון והחשיבות שלה. עמוד קצר, ענייני - מעין מבוא. העמוד הזה למעשה יהיה גם המבוא וגם התוכן עניינים לתתי הנושאים הרלוונטיים שיבואו אחריו.

שם אנחנו נמצא את ההפניות לכל התתי הנושאים שבנינו, כך שהעמוד הראשי מקשר לכל תת עמוד והתתי עמודים מקשרים בחזרה לעמוד הראשי של אותו אשכול ולתתי נושאים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים אליו.





למה אנחנו בעצם עושים את זה, חוץ מכי גוגל אוהבת את זה?

יש בזה המון הגיון.

אנשים אוהבים לחפש דברים מאוד ספציפיים בגוגל, ואנחנו רוצים לתת להם את המידע הספציפי שהם צריכים בהקשר הרחב של התחום עיסוק שלנו.

אם אנחנו נכתוב מדריך מאוד ארוך על תזונה בהריון יהיה מאוד קשה לאתר בו את הנושא של ''דיאטה בהריון''. לכן, אם מישהי תחפש בגוגל את המונח ''דיאטה בהריון'' ותגיע למדריך המפלצתי שלכם. היא תגלול במשך שנייה, תראה שהיא לא מוצאת את מבוקשה ותלך לתוצאת חיפוש האחרת.


מה יקרה ברמה הטכנית? גוגל יראה משתמש שנכנס לאתר שלכם לשנייה ויצא, האלגוריתם מבין שהשאילתת חיפוש לא רלוונטית לתוכן שלכם והדירוג שלכם באותו נושא יורד.

לכן, אם נייצר תוכן שמפורק לתתי נושאים אנחנו גם נהיה רלוונטיים לשאילתות החיפוש, אנחנו גם נגרה את הקורא להמשיך לקרוא בתתי נושאים נוספים בכך שנחזיר אותו מהתת נושא לעמוד המרכזי, אנחנו גם נהיה רלוונטיים לתוצאות החיפוש ולמשתמשים עצמם.


גם פריסת האתר שלנו לא תהיה עמוסה והיא תחשוף ותתן עוד מידע לקוראים שלנו בהתאם לנושא שהם צריכים.


אם נחזור לדוגמא של התזונאית, תחשבו על איזה סוגי לקוחות יש לה- את כולם מעניינים נושאים שונים ואנחנו רוצים לתת מענה פרטני לכל סוגי הלקוחות- גם בתוכן וגם כדי להדגיש שאנחנו מתמחים בתחומים שונים. לכן יהיו לנו כמה אשכולות תוכן, כל אשכול יכול להיות רלוונטי לסוג לקוחות מסויים, או לשירות מסויים שאנחנו נותנים- בהתאם לסוג העסק שלנו.


לדוגמא תזונאית יכולה לעסוק ב: עלייה במשקל, תזונת ספורט, הפרעות אכילה, ירידה במשקל ותזונה בהריון. כל נושא כזה הוא אשכול תוכן בפני עצמו שנצטרך לפרק לתתי נושאים כמו שעשינו לאשכול של תזונה בהריון. כאשר מישהו יחפש מאמר הקשור לתזונת ספורט הוא יגיע לאשכול הרלוונטי עבורו וישאר לקרוא בו עוד תכנים רלוונטיים, בלי להגיע לתכנים לא רלוונטיים העוסקים למשל בתזונה בהריון.


תחשבו על זה כאילו אתם מחפשים מתכון- נניח ואתם מחפשים מתכון ל''עוגה בחושה פרווה'' כי זה מה שהתבקשתם להביא לארוחת שישי אצל הדודה. אבל התוצאה הראשונה בחיפוש הביאה אתכם למתכונים של ''פסטות עם פירות ים''. פחות רלוונטי, נכון?

כמו שאנחנו יודעים לחלק את האתרי מתכונים לקטגוריות ומבינים את החשיבות של החלוקה לנושאים רחבים ולתתי נושאים כך גם גוגל מצפה מאיתנו לבנות את האתר שלנו.


אז אם נחזור לדוגמא של התזונאית. ככה צריך להיות פרוס התוכן באתר שלה:

שימו לב שכל תת נושא צריך גם בסוף המאמר לשלוח את הקורא בחזרה לראש האשכול (עמוד על תזונה בהנקה יפנה בסופו לתזונה בהריון).

תחום נוסף שקשור לאשכולות תוכן הוא שאלות ותשובות באתר. על כך תוכלו לקרוא כאן.


רוצים ללמוד עוד ולהישאר מעודכנים על פוסטים חדשים בבלוג? מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים מהבלוג ממש כאן.


#SEO #אשכולותתוכן #קידוםאורגניבגוגל #כתיבתתוכן #שיווקבאמצעותתוכן

אני רוצה לקרוא עוד!

תרשמי אותי לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג

כל הנרשמים לקבלת עדכונים יקבלו:

את המדריך לשיווק העסק בוידאו

אל דאגה!

אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני!

כל מה שתקבלו זה עדכון על פוסטים חדשים בבלוג

פעם בשבוע לכל היותר.

©  Featherlight design

בניית האתר, עיצוב האתר וכתיבת כלל התוכן - קטרינה מוניץ

  • gmail
  • whatsapp
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Pinterest
  • YouTube