גרסת בטא חדשה ליוצרי תוכן: תובנות Search Console
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

גרסת בטא חדשה ליוצרי תוכן: תובנות Search Console

בשבוע שעבר חלק מבעלי האתרים (אלה שהאתר שלכם מחובר לגוגל אנליטיקס ולגוגל search console) קיבלו עדכון על גרסת הבטא החדשה של גוגל search console שמטרתה לתת לנו מידע בצורה קלה ונגישה יותר על האתר והקהל שלנו וכיצד שני אלה מתנהגים במנוע החיפוש של גוגל. החידוש הוא: חווית משתמש ותצוגה חדשה וקלה יותר של נתונים המבוססות על שילוב הנתונים בין אנליטיקס לקונסול.


לפני שנעבור על גרסת הבטא החדשה - מה יש בה ובעיקר מה אפשר ללמוד ממנה, נעבור על המאפיינים וההבדלים בין אנליטיקס לקונסול, היות וכיום מדובר בשתי מערכות שונות (אשר כנראה יתמזגו לאחת בהמשך).



גרסת בטא חדשה ליוצרי תוכן: תובנות Search Console

גוגל אנליטיקס היא למעשה מערכת (חינמית של גוגל) שיש לחבר לאתר שלנו על מנת לאסוף ולצפות במידע ונתונים של כל הכניסות לאתר שלנו, ללא קשר למקור הכניסות (האם הגולשים הגיעו מגוגל, פייסבוק, כניסה ישירה וכו)


חשוב לדעת: גוגל אנליטיקס מתחיל לאסוף נתונים מהאתר רק מרגע חיבורו לאתר, לא ניתן לקבל מידע רטרואקטיבית. לכן, כדאי לחבר אותו לאתר ולתת לה להתחיל לאסוף נתונים גם אם טרם יצא לכם להתעמק במה היא נותנת לכם בדיוק. באתרים חדשים מומלץ לחבר את המערכת לפני הפרסום של האתר בפעם הראשונה.


גוגל אנליטיקס נותנת לנו להבין כמה משתמשים חדשים מגיעים לאתר שלנו, כמה חוזרים אליו, כניסות לאתר בטווח תאריכים רלוונטי, שיעורי יציאה, משך הביקור, מקור הגעה לאתר ועוד. נוכל כמובן לצפות בזמן אמת כמה גולשים נמצאים באתר שלנו בכל רגע נתון.

המערכת מאפשרת לנו גם לאסוף נתונים על קהל היעד שלנו (כמובן ללא שם, פרטים מזהים וכו) בנתונים מספריים כוללים: גברים מול נשים, גילאים, תחומי עניין משותפים לגולשים שלנו, מכשירים מהם גולשים יותר באתר שלנו, מיקום גאוגרפי ועוד.


בנוסף אפשר לראות דפים שזוכים ליותר כניסות באתר ולבנות דוחות אישיים הרלוונטיים לכם (לדוגמא משפכים - לאן הלקוח נכנס, מאיפה ואיך הוא עובר באתר לדוגמא).


גוגל אנליטיקס למעשה מציגה לנו נתונים המאפשרים לנו להבין האם האתר שלנו מגיע לקהל היעד שלו (ואולי כתוצאה מכך להגדיר את קהל היעד שלנו מחדש, ליצור תוכן או ערוצי פרסום רלוונטיים יותר לקהל היעד אליו נרצה להגיע), כיצד אנחנו מצליחים להגיע לקהל היעד - באיזה ערוצים (וכתוצאה מכך איפה כדאי לפרסם יותר או פחות את האתר שלנו), איך הלקוחות מתנהלים עם האתר שלנו (ואיזה עמודים חשובים הם אולי מפספסים ועוד).


חשוב לעקוב אחרי הנתונים של אנליטיקס לאחר פרסום והפצה של תוכן מהאתר שלנו ובוודאי במקביל לקידום ממומן (בכל פלטפורמה שהיא, הכוללת הנעה לכניסה לאתר או הדף נחיתה שלנו) - כדי למדוד את אפקטיביות הקידום (הממומן והאורגני).


חשוב לדעת שהאנליטיקס היא לא המערכת היחידה שיכולה לתת לנו מידע ופילוחים על האתר שלנו, ישנן מערכות נוספות (הן בחינם והן בתשלום), אבל היא כנראה בין הפופולריות כיום בשוק.


מה אפשר ללמוד מגוגל אנליטיקס

זו מערכת שפחות מוכרת מהאנליטיקס ומאוד חשוב להכיר.

למעשה מדובר במערכת שמציגה לנו נתונים על איך האתר שלנו מתנהג במנוע החיפוש של גוגל (כלומר: לא תראו שם נתונים ומידע על כניסות מפייסבוק, כניסות ישירות לאתר וכו). היתרון המשמעותי שלה, זה שהיא למעשה יודעת להציג לנו גם נתונים רטרואקטיבית על האתר - כלומר אם תתקינו אותה עכשיו ככל הנראה תוכלו לראות נתוני עבר על האתר שלכם וכיצד הוא עולה במנוע החיפוש. כל עוד האתר מאונדקס בגוגל כמובן (כלומר גוגל מודעת לקיומו ומציגה אותו במנוע החיפוש).


המערכת גם נותנת לנו את היכולת לאנדקס בקלות ויותר מהר את האתר בגוגל על ידי העלאת מפת אתר או בקשה לסריקה של עמודים ספציפיים.





אז מה אפשר למצוא במערכת?

כמה פעמים הופעתם בגוגל בתקופת זמן מסוימת, כמה פעמים הקליקו על האתר שלכם במנוע החיפוש, מה המיקום הממוצע של כל האתר שלכם בגוגל, מיקום ממוצע לפי מילות מפתח ספציפיות וכו.

בנוסף תוכלו לראות מה הם העמודים הכי מקודמים מהאתר שלכם בגוגל, תחת איזה שאילתות מגיעים לאתר שלכם (לא תראו את כל השאילתות אחד לאחד, אבל בהחלט תוכלו לקבל תמונה די רחבה על כך). מאיזה מדינות מגיעים לאתר שלכם דרך מנוע החיפוש ועוד.


בנוסף תוכלו לראות את כל הקשור למבנה קישורים שלכם באתר ומחוצה לו: איזה אתר מקשר לאתר שלכם, לאיזה עמודים באתר שלכם מקשרים, וכן קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם.


יתרון נוסף של השימוש במערכת זה היכולת לבדוק בעיות של כיסוי באתר: האם יש באתר דפים שלא נסרקו ואם כן מאיזה סיבה, האם יש דפים תקינים אבל דורשים תיקון מבחינת מנוע החיפוש ודיווח שוטף מהמערכת על בעיות שכדאי לתקן לאתר מבחינת חווית משתמש והקשר שלה למנוע החיפוש (למשל: כתב קטן מידי, כפתורים קרובים מדי זה לזה במובייל וכך הלאה).


המערכת מאפשרת לנו להבין על מהות ''מערכת היחסים'' של האתר שלנו עם גוגל: האם אנחנו עולים תחת הביטויים הרלוונטיים לנו (אם לא- צריך לטפל בכך), האם האתר שלנו מקושר מספיק או כדאי לעבוד על לפתח קישורים נוספים (פנימיים וחיצוניים). נוכל לבחון איזה עמודים שלנו עולים הכי טוב במנוע החיפוש ומה אפשר ללמוד מכך, אל מול עמודים שאולי מאוד חשובים לנו אבל בקושי מקודמים במנוע החיפוש.

המטרה של המערכת היא להראות לנו לא רק את סטטוס ביצועי האתר בגוגל אלא להצביע על מגמות שנוכל לנתח ולשפר על פיהן את האתר שלנו.


עוד על קונסול, אנליטיקס ואינטגרציות נוספות שכדאי לחבר לאתר או הדף נחיתה שלנו אפשר לקרוא בפוסט שכתבתי כאן.


גוגל סרצ' קונסול

גרסת הבטא החדשה של הקונסול

למעשה מדובר בתקציר ואיחוד בין הנתונים בין שתי המערכות: הקונסול והאנליטיקס. דבר שקודם היינו צריכים לעשות על ידי קריאה, הבנה והצלבה של הנתונים. היתרון הנוסף המשמעותי של המערכת זה הרצון של גוגל לעזור לנו להבין את הנתונים (יש הסבר מפורט ונוח על כל אחד מהפרמטרים) ולעזור לנו לפתור אותם- ישנם טיפים למה אפשר לעשות עם המידע המוצג לנו בכל סעיף.

נכון לכרגע הטיפים הם מאוד כלליים ולא ייחודיים לאתרים שלנו, אבל זה עדיין המלצות שאפשר לאמץ וללמוד מהם.


איך אפשר לגשת לסיכום ביצועי האתר החדש שלכם?

ראשית, אתם צריכים להיות בעלי האתר או להיות משתמשים עם גישה מלאה בSearch Console, בנוסף הנכס שלכם צריך להיות משוייך גם לחשבון אנליטיקס.

  1. אם קיבלתם מייל על הגרסת בטא - יהיה לכם במייל כפתור עם גישה לנתונים

  2. מחפשים "תובנות Search Console" ב-Google. התוצאה הרשמית של Google תקשר אתכם לנתונים.

גרסת בטא ליוצרי תוכן של גוגל


עדכון מה24.06.21:

הגרסא עדיין בבטא אך נראה שהגישה אליה מתרחבת ליותר ויותר משתמשים, בזמן שלא היה שינויים בהצגת הדוח והנתונים שלו נוספו שתי דרכים בהם כל אחד כמעט יכול לגשת ולראות את הדוח של האתר שלו:

  • בגוגל סרצ' קונסול - בכניסה למערכת למעלה מופיעה שורה שמפנה אתכם לשם, כך זה נראה בעברית:

google introduces search console insights

וכך זה נראה במסך מלא:


תובנות גוגל סרצ' קונסול

וכך זה נראה במובייל:

  • דרך נוספת לגשת לתוכן שלכם זה כשאתם מחפשים במנוע החיפוש ביטוי מסויים והתוכן שלכם מקודם דרך ביטוי זה, יוצגו לכם נתוני הפוסט שלכם בהקשר של הביטוי אותו חיפשתם עם הפנייה להרחבה בגרסת בטא ליוצרי תוכן של גוגל. כך זה יראה במנוע החיפוש שלכם:

גוגל סרצ קונסול



אז מה יש לנו כרגע בגרסת הבטא?

ראשית, הנתונים המוצגים הם על 28 הימים האחרונים - ללא יכולת סינון של טווח תאריכים (אני מאמינה שזה יתאפשר בהמשך).


הנתונים מוצגים בחלוקה למספר קטגוריות:


ביצועי האתר

נתונים אלה קשורים בעיקר לנתונים שאנחנו רואים בגוגל אנליטיקס, אבל אם יש לנו תוכן שמוקדם היטב במנוע החיפוש נוכל לראות גם תובנות עליו על פי הסעיפים הרלוונטים בחלק זה.


  1. צפיות ומשך צפייה ממוצע בדף- נתון כללי מה28 יום האחרונים. בסעיפים הבאים נוכל לראות את הנתונים האלה שוב, אבל בהקשר הספציפי לכל סעיף. בגוגל ממליצים לעקוב אחרי מגמות של עליה או ירידה משמעותית במספר הצפיות ולהבין את הגורם לכך לדוגמא: הוספת תוכן חדש שפרסמתם יכולה להביא לעלייה, או לחלופין תוכן וותיק באתר שהפך לפופולרי באופן פתאומי. כמו כן כדאי להשוות ירידות ביחס לשינויים שעשיתם באתר (ואני מוסיפה: ושינויים באלגוריתם של גוגל).

  2. ביצועים של תוכן חדש- באיזור הזה תראו איזה תוכן באתר קיבל את הצפיות הראשונות שלו ב28 הימים האחרונים. התוכן יוצג אם יהיה שם כמות מינמלית של צפיות. ניתן ללחוץ על התוכן המופיע כדי לקבל עוד מידע ספציפית על התוכן הזה. ההמלצה של גוגל בהקשר הזה: אם אתם לא מרוצים מביצועי התוכן כדאי להגדיל חשיפה אליו בעזרת קבוצות, פורומים, אתרים רלוונטיים ורשתות חברתיות.

  3. התוכן הפופולרי שלכם- גם כאן, בלחיצה על השורה תוכלו לקבל עוד תובנות על אותו תוכן ספציפי, כולל תחת איזה ביטויים הוא עולה, האם יש קישורים שמפנים לדף הספציפי הזה, מאיפה מגיעים מרבית האנשים לתוכן הזה באתר שלכם ועוד מידע. הטיפים שגוגל נותנים בהקשר הזה: ראשית, בחינה של התוכן הפופולרי מאפשרת לכם להבין ''מה עבד לכם'' ולקבל השראה ליצירת תוכן דומה שהקהל שלכם מתחבר אליו במיוחד. בנוסף הם ממליצים להוסיף קישורים מתכנים ישנים יותר או פופלאריים יותר אל תכנים חדשים יותר או פופלאריים פחות כדי לעזור לקוראים לגלות תוכן רלוונטי נוסף באתר. כלומר, על ידי תוכן פופולרי למנף בעזרת קישורים תוכן שפופולרי פחות באתר שלכם (וכזה שרלוונטי כמובן לתוכן הפופולרי).


המלצות של גוגל לכותבי תוכן

איך אנשים מוצאים את האתר שלכם

נתונים אלה מתייחסים יותר בהקשר של מנוע החיפוש וביצועי האתר שלכם בתוכו - כלומר נתונים שאנחנו יכולים לראות יותר בקונסול:


  1. ערוצים מובילים של תנועת גולשים (מאילו ערוצים מגיעים המבקרים)- האם זה דרך חיפוש אורגני, כניסות ישירות או הפניות מאתרים אחרים. תוכלו גם לראות כאן התפלגות של זמן השהיה של הגולשים לפי כל ערוץ. ההמלצות של גוגל במקרה הזה: אם זמן השהייה הממוצע של מבקרים שמגיעים מחיפוש הוא ארוך, כלומר התוכן מעניין אותם ומתאים לשאלת החיפוש שלהם - מומלץ לייצר עוד תוכן דומה שקשור למונחים שמשתמשים מחפשים. בנוסף הם ממליצים שאם לא מתקבלות מספיק צפיות בדפים מערוצים של רשתות חברתיות או הפניות - להגביר את הפעילות באתרים, פורומים ורשתות חברתיות בהם נמצא קהל היעד הרלוונטי. כולל הוספת לינקים לאתר או תוכן ספציפי באתר כשזה רלוונטי.

  2. חיפוש google (איך מבקרים מוצאים את האתר שלכם בגוגל) - פה נראה מספר צפיות בדפים והאם יש עלייה או ירידה בנתון הזה ביחס לתקופה הקודמת, משך צפייה ממוצע בדף (של הגולשים שמגיעים מגוגל) והאם יש ירידה או עלייה בזמן השהייה הזה וקליקים על האתר מתוך מנוע החיפוש. בנוסף נוכל לראות את השאילתות הנפוצות ביותר בחיפושים בגוגל. הטיפים של גוגל בהקשר הזה: לנסות לזהות את השאילתות ואת הנושאים הספציפיים שמעניינים את הקהל שלכם - אלה ישמשו לכם השראה כדי לשפר תוכן קיים (כלומר כזה שמביא ביצועים נמוכים) או ליצירת תוכן חדש (דומה לתוכן המצליח שלכם). עבור שאילתות שעבורן אתם רוצים לשפר את המיקום של האתר שלכם, גוגל ממליצים לשפר את התוכן הקיים בעזרת מידע נוסף או חווית משתמש טובה יותר.

  3. קישורים מפנים מאתרים אחרים (דפים באינטרנט המקשרים אל האתר שלכם)- גם כאן אפשר לראות מה מספר הצפיות שמקבלים תכנים שלכם אליהם מגיעים גולשים מאתרים אחרים ומשך הצפייה הממוצע בדף. ההמלצה של גוגל בהקשר הזה: ראשית לבחון מה הם האתרים שמקשרים אליכם, תוך דגש על איזה קישורים הניבו את המספר הגבוה ביותר של צפיות בדפים או שמשך הצפייה הממוצע שלהם היה ארוך יחסית ועל קישורים חדשים שנוספו לאתר שלכם.

  4. מדיה חברתית (איך מבקרים מגיעים לאתר שלכם מרשתות חברתיות) - גם כאן נוכל לזהות את מספר הצפיות בדפים שהגיעו מרשתות חברתיות ומשך הצפייה הממוצע בדף. בגוגל ממליצים לנו שאם יש פוטנציאל בלתי מנוצל ברשתות מסוימות של מדיה חברתית - כדאי לזהות אותן ולהתמקד בהן כדי להפיץ את התוכן שלנו באותה רשת חברתית.


איך אנשים מוצאים את האתר שלי בגוגל

המסקנות שלי:

נראה שגוגל עושים את מירב המאמצים גם כדי לתת לכם את המידע בצורה הנוחה ביותר לצפייה וגם לתת לכם טיפים שמתקשרים מאוד להמלצות שלהם לקידום אופטימלי של אתרים במנוע החיפוש, כך שמעקב אחרי הטיפים שלהם יאפשר לכם לשפר את החווית משתמש, האופטימיזציה של האתר ושל ביצועי התוכן שלכם.


כמה דברים שאפשר לזהות במובהק כמה מאפיינים שחוזרים על עצמם:

  1. לא להשאיר את האתר עומד בפני עצמו אלא לנסות למנף את התוכן שלכם דרך רשתות חברתיות, אתרים אחרים ופורומים כדי להגביר את החשיפה אליו, ניכר כי גוגל ממליצה לכם להגביר חשיפה לתוכן שלכם בשלל דרכים כדי לשפר את ביצועי האתר - הן באופן כללי והן בהקשר של מנוע החיפוש.

  2. לשפר חווית משתמש כדי לשפר ביצועי אתר במנוע החיפוש, מספר מבקרים ממקורות שונים וזמן שהייה של גולשים באתר.

  3. במספר סעיפים בגוגל מאוד ממליצים לבחון את ההצלחות וה-''כשלונות'' שלכם, כלומר לזהות איזה תוכן באתר שלכם מביא לכם ביצועים טובים יותר וללמוד ממנו ואיזה תוכן לא מביא לכם ביצועים כלל ורצוי להתחיל לשפר אותו. בכל הקשור לשיפור תוכן- ההמלצה הרווחת של גוגל היא לשפר תוכן קיים ולא בהכרח ישר להוסיף עוד תוכן, דווקא הוספת תוכן היא לרוב לאחר ניתוח התוכן המצליח שלנו.


המסקנות האלה מצטרפות לידוע לנו על הקידום האורגני של אתרים בגוגל והחשיבות של תוכן איכותי, חווית משתמש טובה וסיוע לגולש למצוא את אשר חיפש במנוע החיפוש. תוכלו להרחיב על כך עוד כאן וכאן.

כאן תוכלו לקרוא על כיצד מומלץ לפרוס תוכן באתר שלכם.

וכאן לקבל נתונים על מנוע החיפוש של גוגל ולמה צריך את זה בכלל.

אם טרם נרשמתם לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג, מוזמנים לעשות את זה כאן ולקבל עדכונים על עוד מדריכים, עדכונים ומידע חשוב שמתפרסם פה בבלוג.




467 צפיות0 תגובות

קטגוריות:

bottom of page