כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט?
top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט?

אחרי שעשינו סדר על כמה עולה לבנות אתר אינטרנט חשוב גם לעשות סדר על כמה זמן לוקח לבנות אתר. גם כאן התשובה מאוד תלויה בהרבה גורמים: קודם כל בכם, במי שבונה לכם את האתר, בגורמים המעורבים בתהליך (כותב תוכן, צלם, מעצב וכו), בפלטפורמה ובמורכבות האתר.


בגדול, ניתן לבנות אתר בטווח של בין חודש לשנה. נכון, זה טווח מאוד ארוך של זמן ואפשר לקצר או להאריך אותו בהתאם לסיטואציה. אז בואו נבחן את מה צריך לקחת בחשבון מבחינת הזמן ואיך אפשר להיערך לבניית האתר מראש.


אבל לפני שנתחיל, שימו לב: אם כבר יש לכם אתר ואתם מתלבטים אם לבנות אתר חדש או לשפץ את האתר הקיים - כדאי שתתחילו מהמאמר הזה: מה עדיף - לבנות אתר חדש או לשפר אתר קיים?. אחרי שתקבלו החלטה תוכלו לתכנן ולהערך ללוחות הזמנים בהתאם למה שהחלטתם. לפעמים שיפוץ של אתר יכול לקחת פחות זמן מהקמת אתר חדש (כמובן תלוי בכמות העבודה הנדרשת) ולפעמים שיפוץ יכול לקחת אף יותר זמן מהקמת אתר חדש אם נדרשת עבודה יסודית יותר של ניתוח האתר, תיקונים ושיפוצים.


רוצים לקרוא בהרחבה על תהליך מומלץ בתהליך בניית האתר? תוכלו לקרוא על כך כאן.

או שבא לכם להישאר מעודכנים ולקבל עוד טיפים על בנייה ותחזוקת אתרים או על שיווק דיגיטלי ככלל? תוכלו להירשם לקבלת עדכונים ממש כאן.


כמה זמן לוקח לבנות אתר?

לפני הכל: חשוב לעשות תיאום ציפיות עם עצמנו

לפני שניגשים לתהליך של הקמת אתר, עוד לפני שאתם מתחילים לחפש את הספקים הרלוונטיים לתהליך שלכם אתם חייבים להיות מוכנים לתהליך עסקית ונפשית. בניית אתר דורשת זמן וכוחות גם מכם: לספק חומרים (כתובים או בצורת וידאו או תמונות), להיות שותפים לתהליך אפיון האתר, להחזיר פידבק ענייני בהתאם ללוחות הזמנים שהקצבתם לפרויקט וכו. מהניסיון שלי, עסק שניגש לבניית אתר ואינו ערוך לכך - זה גורר עיכובים רבים בלוחות הזמנים שהוקצבו מראש לפרויקט.


לכון: הקציבו זמן לפרויקט, זמן בו אתם מתרכזים במלוא הרצינות ותשומת הלב בתהליך המחקר והאפיון (על כך בסעיף הבא), תהליך ריכוז החומרים הנדרשים מכם לטובת האתר ועוד. אם העסק שלכם הוא עסק תקופתי: כזה שיש לו תקופות יותר ''מתות'' ויותר עמוסות, כדאי להתחיל את התהליך לפני התקופות הרגועות כדי ששם כבר תהיו באמצע התהליך של הקמת האתר ולא רק תתחילו את שלב חיפוש הספקים הנדרשים לפרויקט.


מחקר, תכנון ואפיון

חשוב להבין מראש גם מה סוג ומבנה האתר שלכם, מה הציפיות שלכם מבחינת מורכבות האתר, מבחינת עיצוב האתר וכו. אני ממליצה לעשות מראש תהליך אפיון לאתר, כתבתי על כך בהרחבה כאן. במקביל לתהליך התכנון והאפיון, אני גם ממליצה לחקור את אתרי המתחרים (הישירים והעקיפים, בארץ ובחול) כדי להגדיר טוב יותר לעצמכם את מבנה האתר הרצוי, להבין מה מקובל בתחום העיסוק שלכם מבחינת אתרי אינטרנט ובטח - מה אתם יכולים לעשות טוב יותר. לאחר מחקר, אפיון ותכנון תוכלו להיערך מראש לזמן שיידרש לבניית האתר שלכם ולחסוך לכם זמן ''התעסקות'' עתידי. בין אם אתם בונים את האתר לעצמכם או עובדים עם בונה אתרים.




מי בונה?

עוד פרמטר שישפיע על הזמן שייקח לבנות את האתר שלכם הוא: מי בונה את האתר ועם אילו ספקים אתם הולכים לעבוד? לדוגמא: כותבי תוכן, צלמים, מפתחים, מעצבים ועוד.


במידה והחלטתם לבנות את האתר בעצמכם, חשוב לקחת בחשבון שייקח לכם זמן ללמוד (חלק או את הכל) את העבודה הטכנית על הקמת האתר, למידת הפלטפורמה וכו. במקרה כזה, אני ממליצה לקחת ייעוץ נקודתי עם מאפיין אתרים, הדרכה על הפלטפורמה שהחלטתם לבנות בה ואם אפשר גם מקדם SEO - מה טוב.

אם החלטתם לבנות עם בונה אתרים - כאן נכנס הפרמטר של לוחות הזמנים שלו לפרויקט.


תיאום ציפיות עם בונה האתר

כאמור, אם החלטתם לוותר על הרעיון של לנסות להקים את האתר בעצמכם ומצאתם את מי שיבנה לכם את האתר - חשוב לעשות תיאום ציפיות מראש עם בונה האתר. לא, אני לא מתכוונת ל: כמה זמן ייקח עד שהאתר יהיה בנוי. אלא הבנה כללית לדוגמא על ימי ושעות העבודה של מי שבונה לכם את האתר (האם הלוחות זמנים המוצגים בהצעת מחיר הם בימים נטו או בימי עבודה, שבהם כמובן לא כוללים סופי שבועי, ערבי חג וכו). אבל גם ממש ברמת השלבים של הפרויקט:

לוחות זמנים לאפיון

לוחות זמנים לקבלת סקיצה ראשונה

לוחות זמנים להקמת האתר

לוחות זמנים לסבבי תיקונים

ועוד.


על מנת לחסוך לעצמכם כאב ראש ולחץ בתהליך, עשו תיאום ציפיות מול בונה האתר גם על התכנים שאתם נדרשים להעביר ובאיזה שלב בתהליך הבנייה יש לספק כל דבר. למשל אם מדובר על תיק עבודות של צלמת או של מעצבת פנים: יש חשיבות רבה לקבלת תמונות של העסק בשלב מוקדם על מנת לשלב אותם בסקיצה העיצובית. אם מדובר באתר בתחום הטיפול, עריכת דין וכו (בו אפשר להשתמש בתמונות אווירה ''גנריות'') - מתי נדרש להעביר חומרים כתובים לאתר.


איך בונים אתר אינטרנט

מורכבות האתר

מורכבות האתר משפיעה מאוד על הזמן שייקח לקחת לבנות אותו. כמובן שיש יוצאי דופן: למשל אם הפן העיצובי מאוד חשוב לכם ואתם בונים אתר תדמית, יכול להיות שזה ייקח יותר זמן אפילו מלבנות אתר חנות עם 200 מוצרים. אבל ככלל: ככל שיש יותר מורכבות של מבנה (לדוגמא בלוג קטן מול מגזין עם מאות כתבות), מורכבות טכנית (למשל שימוש בקוד כדי ליצור אופציות ייחודיות) או מורכבות עיצובית (אם ממש בא לכם אתר משוגע עיצובית שלא בנוי במבנה סטנדרנטי של אתר) - זה ישפיע על הזמן שיידרש לבניית האתר וחשוב להיות ערוכים לכך מראש.


תהליך עבודה

תהליך העבודה ישפיע מאוד על הזמן שייקח לבנות את האתר שלכם. קודם כל: חשוב שהתהליך יהיה מסודר וברור לכם ולספקים שאתם עובדים איתם, לכל שלב בתהליך הגדירו לוחות זמנים ברורים - מתי רצוי לסיים את השלב ועד מתי נהיה מוכנים להתגמש עם הדד ליין הזה (ואחרי ההתגמשות הזו כבר ברור לנו שזה יגרור דחייה בלוחות הזמנים של כל הפרויקט). כמובן שאת הלוחות זמנים האלה מאוד חשוב להגדיר ביחד עם מי שעובד איתכם על האתר ולא חד צדדית, אחרת זה יהיה לא ריאלי לעמוד בהם ויצור לחץ בשני הצדדים.


בנוסף, ישנם תהליכים שהם לא חובה אבל מאוד מומלצים, כמו עבודה מול מומחה SEO, חשוב לקחת את התהליכים האלה בחשבון בחישוב סך כל הזמן של הפרויקט. אומנם זה יראה כאילו זה רק מאריך לנו את הזמן, אבל לטווח הארוך זה יאפשר לכם להקים אתר נכון יותר שישמש אתכם ולמנוע טעויות שתצטרכו לתקן בעתיד (שגם יעלו לכם עוד כסף). עוד על המשמעות של עבודה מול מקדם אתרים תוכלו לקרוא בהרחבה פה.





ההמלצה שלי - להגדיר שלבי השקה בהתאם למטרה העיקרית של האתר

בתחילת התהליך חשוב להבין לשם מה יצאתם להרפתקה של בניית האתר: האם רציתם אתר תדמית, אתר לקדם את הקורס שלכם, בלוג, חנות? בתהליך אפיון האתר המטרה הזאת יכולה להתבלבל ולהתחבא בין כל המשימות וכל מה שצריך לשם הקמת האתר, אבל היא תמיד צריכה להיות מול העיניים שלכם. כי המטרה הזו תאפשר לכם להתפקס ולא לבזבז זמן על דברים שמעכבים אתכם בדרך אליה.


לכן, פעלו קודם כל לקדם את המטרה: אם החלטתם להקים חנות, אז בלוג ומאמרי לשם קידום האתר - יכולים לחכות לשלב ב. אם החלטתם קודם כל להעלות את הקורס הדיגיטלי שלכם - דאגו שהוא יהיה מוכן וערוך ויעלה ראשון לאתר שלכם, אפילו שזה יהיה קודם דף נחיתה עם סליקה וגישה לקורס ואחר כך תקימו עמוד בית, אודות וכו.

הגדירו לעצמכם בתוך לוח הזמנים שלכם שלבי השקה. חלקו את העבודה על האתר לשלבים שביניהם ניתן להשיק ולפרסם כבר את האתר לציבור.


לדוגמא:

שלב א': אתר תדמית.

שלב ב': הוספת בלוג.

שלב ג': חנות.


כך תוכלו לקבל מבקרים באתר בשלב יחסית מוקדם בפרויקט, לאפשר לגוגל להתחיל לאנדקס את האתר במנוע החיפוש וכל פעם להוסיף עוד נדבך לפרויקט.


שימו לב, אם החלטתם להשיק את האתר בשלבים, בדקו לפני שלב ההשקה הראשון שמילאתם את כל הנדרש בצ'ק ליסט הזה. כי גם אם משיקים אתר לאחר הקמת השלב הראשון שלו, חשוב לעשות השקה מסודרת ולוודא שהסעיפים הקריטיים סגורים לפני ההשקה.


כתיבת תוכן והכנת חומרים לאתר (סרטונים, תמונות, קורסים, מוצרים)

מהניסיון שלי, עיקר העיכובים בבניית אתר נוצרים בשל 2 סיבות עיקריות: הכנת חומרים מצד הלקוח וסבבי תיקונים מרובים (על כך ארחיב בהמשך).

הרבה פעמים בשל הערכות לא נכונה או הערכה לקויה בלוחות זמנים, תהליכים נתקעים בגלל חומרים שחסרים בצד של הלקוח ומעכבים את תהליך העבודה. על מנת למנוע זאת, לאחר אפיון האתר הכינו בהקדם את החומרים הנדרשים ועשו תיעדוף בהתאם לתהליך העבודה שהגדרתם בפרויקט.

לדוגמא: אם העיסוק העיקרי שלכם באתר הוא סביב החנות דיגיטלית: הכינו מראש את התמונות הנדרשות (ואם יש צורך לעשות סשן של צילום מקצועי - קחו זאת בחשבון מבחינת לוחות הזמנים שלכם) וטבלה המפרטת את שם המוצר, עלות המוצר, עלות המשלוח (במידה ומשתנה), תמונת המוצר ותיאור המוצר (לאתר ולתאורי מטה עבור הSEO).

ככל שתכינו את החומרים מוקדם יותר, זה יקל על תהליך העבודה ויזרז את העלאת האתר לאוויר.


ההמלצה שלי פה היא לזהות את נקודות התורפה שלכם: אם אתם יודעים שקשה לכם לכתוב תוכן לאתר שלכם, אולי כדאי להיעזר בכותב תוכן מקצועי לשם כך או להגדיר יום-יומיים בהם אתם מתרכזים במרתון כתיבת תכנים לאתר.

ואם כבר נתקעתם בשלב כתיבת התוכן לאתר או לבלוג שלכם, תוכלו לקבל השראה כאן.


עיצוב

ישנם סוגי עבודה שונים בתחום עיצוב האתרים (מה שגם משפיע על עלות האתר - כפי שפירטתי בהרחבה פה): הקמת אתר עם תבנית קיימת, עבודה מול מעצב וכו. תהליך העיצוב לפעמים יכול לקחת יותר זמן משציפינו ולכן אני ממליצה לגשת לתהליך אחרי שעשיתם שיעורי בית ואתם יכולים לדמיין (פחות או יותר) איך בא לכם שהאתר יראה.


לשם כך - עשו מחקר מקדים ובדקו אתרי מתחרים, אתרים מתחום העיסוק שלכם גם בחול ובכלל: כל אתר שאתם מסתכלים עליו עשו זאת בזווית אחרת: מה אתם אוהבים, מה אתם לא אוהבים, מה חשוב לכם לשדר באתר, מה חשוב לכם שלא יהיה בו? אני ממליצה להכין לוח השראה שכולל לינקים, צילומי מסך והסברים מסודרים - קודם כל לעצמכם, להבין מה הויז'ן שלכם, ואחר כך עבור המעצב או בונה האתרים שלכם. מבטיחה שזה יחסוך לכם את התהליך משמעותית.


סבב תיקונים באתר

סבבי תיקונים ואיך להיערך אליהם

כפי שכתבתי כבר בסעיפים קודמים, אחד גזלני הזמן המרכזיים בתהליך העבודה על האתר הם סבבי התיקונים. מאוד חשוב לעשות אותם, זה הישורת וההתאמה בין מה שנכון שיהיה באתר שלכם, בין האפיון, העיצוב, הויז'ן שלכם ושל המעצב אבל חשוב לגשת אליהם בצורה נכונה, והנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקצר ולמקסם את סבבי התיקונים שלכם:


  1. כשאתם מעבירים תמונות או תוכן - העבירו חומרים סופיים. אין דבר שמבזבז יותר זמן מלתקן סימני פיסוק או אותיות שהתפספסו לכם אחרי שהתוכן כבר עלה לאתר. מרבית בוני האתרים והמעצבים לא יעמיקו בתוכן שלכם אלא ימקמו אותו בהתאם למה שהעברתם, לכן העבירו תוכן סופי (או כמו שאני אוהבת לקרוא לו: סופי סופי סופני 2). כן הקפידו בסבב תיקונים לבחון שכל המשפטים שחשוב לכם להדגיש מודגשים ויזואלית בעיצוב.

  2. תנו פידבק בונה ואפקטיבי- על מנת לבנות אתר שאתם מרוצים ממנו, שמשרת אתכם ואת העסק שלכם, חשוב שתהיה לכם תקשורת ברורה עם מי שמעצב ובונה לכם את האתר. לכן הפידבק שלכם צריך להיות ממוקד. נסו להימנע מפידבק כמו: ''פחות אהבתי את איך שעשית את עמוד X''. אלא הגדירו בדיוק מה לא אהבתם: ''בעמוד X הכותרת קטנה לי מידי, חסרה לי תמונה או איור, הגוון של הצבע בכפתור Y צריך להיות בהיר יותר כמו פה:...''. נסו להביא דוגמאות מפורטות בין אם מלוח ההשראה שבניתם מראש או בין אם מעמוד אחר שכן אהבתם.

  3. תעשו מעבר מסודר על כל כפתור וכל פיפס באתר- הרבה פעמים כשאנחנו צריכים לתת פידבק על פרויקט גדול (הרבה טקסט, הרבה עמודים וכו) אנחנו הולכים לאיבוד ונותנים פידבק על מה שקופץ לנו לעין באותו רגע. הבעיה היא שנסתכל על זה שוב יקפוץ לנו משהו אחר לעין, ואז עוד משהו ועוד משהו. לכן הקדישו זמן לסקיצות ולעמודים שהוקמו עבורכם באתר, עברו על התוכן ופריסתו בצורה מקיפה ותנו פידבק על הכל בבת אחת.

  4. רכזו את התיקונים למסמך כתוב ומסודר- את הערות וההארות שלכם רכזו בכתב בצורה מסודרת עם הפניות למקום הרלוונטי (אני גם אוהבת צילומי מסך) על מנת לאפשר לבונה האתר שלכם לתקן ולהתייחס להכל בלי שדברים יתפסו. למי שזה חשוב: אפשר לעבור על ההערות גם טלפונית אבל בסוף זה צריך להיות מרוכז בכתב כי לדברים שבעל פה יש נטייה להתפספס.

  5. אל תתייעצו עם כל העולם- בכל שלב בבניית האתר אנחנו רוצים לערב את הקרובים אלינו ולשמוע את דעתם, אבל זה יוצר עומס ובלבול, כי לפעמים נכנס למשוואה הטעם האישי של כל אדם שבחרתם להתייעץ איתו וזה עלול ליצור התמקדות בטפל בפרויקט. מצד שני כן חשוב להתייעץ ולא לקבל את ההחלטות לבד, גם כי בסבב תיקונים אתם עלולים לפספס דברים כשאתם עושים אותם לבד. לכן, אני ממליצה להגדיר מראש 2-3 אנשים גג, אשר לעיסוק שלהם יש רלוונטיות והפידבק שלהם יכול לתרום להתפתחות הפרויקט (לדוגמא קולגה מהתחום, היועץ העסקי שלכם וכו).


עד כאן על כל מה שחשוב לדעת ולקחת בחשבון מבחינת לוחות זמנים לבניית אתר.

אתם מוזמנים לעקוב אחרי ולהתעדכן על עוד טיפים ופוסטים חדשים בבלוג בהרשמה כאן. בכל ניוזלטר שלי תקבלו עדכונים מהבלוג וטיפ שבועי לעסק שלכם, אז שווה לעקוב.





509 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קטגוריות:

bottom of page